Falcon 400 3d se (met airwolf body)

Mail ontvangen! Super, dank je wel :) De handleiding is zeer beperkt, maar we komen er wel aan uit :)

Omdat mijn zender en ontvanger maar 6 kanalen hebben, en die alle 6 dus in gebruik zijn (en ik het niet zie zitten om HH uit te schakelen van mijn gyro als ik evt retracts wil in/uit schakelen), zal ik voorlopig met de vaste wiel setup gaan vliegen.

Het is wel de bedoeling in de toekomst dit aan te passen naar een retract systeem (maar hoe, dat weet ik nog niet :P kan ook geen losse retracts hiervoor vinden, iemand een goede oplossing???)

Nu even ook een vraagje over de accu.
Nu heb ik 1300 mah accu's, van 20-25c. Daarop kan de heli 9,5 minuut vliegen (met kapje en traningsgestel), dit wel met dus wat warme motor (niet echt efficient ingesteld misschien, komt goed).
Als ik de heli romp van airwolf heb gemonteerd, zal door het grotere gewicht de heli wat korter vliegen.

Hoeveel mAh accu's adviseren jullie? 1800 mah? 2200 mah? De 2200 mah accu's zijn iets van 180 gram, mijn 1300 accu is iets van 120 gram

Laatst bewerkt:
straks eens kijken of er een doos in de gang staat te wachten :P

heb ondertussen welgeteld 1 universele retract set kunnen vinden:
Retract Mechanism for 400/450 size Helicopters - eBay (item 370113266020 end time Sep-10-09 08:00:21 PDT)

Deze moet werken in de heliartist rompen waar standaard geen retracts in zitten. Volgens heliartist kunnen in de NIET retract set, geen std heliartist retracts ingebouwd worden (lijkt mij niet helemaal waar, maar goed, dat was hun antwoord)

De gelinkte kit is dus een goede optie.
Ben nog even aan het uitzoeken wat het gewicht is, uiteraard wil ik de wielen en poten van de niet retract kit (de vaste wielen) die er wat meer schaal uit zien, gebruiken om op de retract kit te komen :P

Maar goed, da's nog ff toekomst muziek ;) (misschien van de winter)

EDIT: jaaaaaa in de gang stond een grote doos, met hierin (perfect verpakt) de in super staat zijnde airwolf romp :D
BadBertje is blij :D
Nu ff kijken of ik nog ergens witte verf heb die er op kan, want de staartvinnen zijn helemaal zwart (bij de echte airwolf zijn die half wit)
Zou motip auto lak kunnen?

Laatst bewerkt:
Heb nog ff wat nazoek gedaan, maar de retracts zoals ik ze gepost heb (dat setje) is ook heel simpel zelf te maken... Ik heb nog veerstaal, en de wielen kan ik hergebruiken...

Dus als ik retracts ga toevoegen, maak ik ze zelf wel :)

Ik heb mijn retracts ooit hier gekocht;

Flying-Hobby.com

Maar dan van Alu. Ik zou niet dat setje wat je gevonden hebt gebruiken, en ook niet zelf met ijzerdraad gaan vogelen. Er komt best wel wat druk op te staan als je een keer hard land of per ongeluk teveel down geeft.

ik heb bij die van mij (versie 1) meegemaakt dat ik Idle Up startte met iets teveel down (ook stom maarja...... achteraf). Vervolgens zakte airwolf door zijn standaard houten retracts, viel schuin en bladen door het gras.

ik kan alleen maar als tip geven goed over de retracts na te denken en niet de standaard houten te gebruiken. Bovengenoemde site levert op zich best goed.

Mja, ik had heli artist zelf gemaild of de originele set (alu) erin kon, en ze zeggen dat dat niet kan...

Vind ik op zich best raar... want als je gewoon alle onderdelen kunt leveren in 1 pakket wat er bij de retract versie extra bij zit... dan kan het toch gewoon? Beetje in het kapje dremelen kan ik zelf wel...

Heb niet echt een idee hoe ik alles sterk genoeg moet maken eigenlijk... dus denk dat ik de vaste wielen maar gewoon ff laat hangen.
Dit zit er nu onder geschroefd:
CNC-Landing-gear_B.jpg

Laatst bewerkt:
op zichzelf is het systeem erg simpel. Gewoon een schotje net achter de luchtinlaat en een gat in buitenromp. Koolstof pennetje er doorheen en de retracts daar aan hangen. Ik zal zien of ik eens een foto kan uploaden (vanavond).

Maar goed ik probeer je niet te overtuigen, mijn advies is alleen om het sterk en goed doordacht te doen. ik zag in een ander draadje dat je nog zit te worstelen met de aansturing. Ik zou daar als beginner (qua vliegen) nog niet teveel mee rommelen. Mijn eigen ervaring is erg slecht met het in-flight in- en uitschakelen van de HH modus. Ook omdat de standaard Gyro van de Falcon niet geweldig is.

Ik zou eerder onderzoeken of je niet een schakeling kunt bouwen die vanuit de ESC standaard een positief signaaltje naar de Gyro geeft waardoor HH ingeschakeld blijft........ Lijkt me vrij simpel. ik heb voor de dure methode gekozen en een 7 kanaals zender gekocht :-D

... ik zag in een ander draadje dat je nog zit te worstelen met de aansturing. Ik zou daar als beginner (qua vliegen) nog niet teveel mee rommelen. Mijn eigen ervaring is erg slecht met het in-flight in- en uitschakelen van de HH modus. Ook omdat de standaard Gyro van de Falcon niet geweldig is.

Ik zou eerder onderzoeken of je niet een schakeling kunt bouwen die vanuit de ESC standaard een positief signaaltje naar de Gyro geeft waardoor HH ingeschakeld blijft........ Lijkt me vrij simpel. ik heb voor de dure methode gekozen en een 7 kanaals zender gekocht :-D

Ik zie de foto van het retract gebeuren wel tegemoet :)

En idd, ik dacht dat het ook wel moest kunnen dat je gyro gewoon in HH mode kunt laten staan, zonder de kabel op de ontvanger aan te sluiten, maar er zijn dus mensen die er anders over denken.

ook ik vrees voor het in en uitschakelen van HH modus, maar ook daar zijn weer andere meningen over...

ach, misschien is het wel gewoon beter om de vaste wieltjes lekker te laten zitten. Die airwolf romp ziet er toch wel vet uit in de lucht :P haha

Anders misschien iemand vinden die zijn heliartist romp kapot heeft gevlogen, waar ik de retract spullen uit kan halen...

Laatst bewerkt:
Twee plaatsjes van de retract setting. Hier komen de retracts in te hangen

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Veel bla bla en weinig foto's of progress... Kom op met die handel. :D

Ik heb ondertussen het niet kunnen laten om de romp iig helemaal in elkaar te zetten. Guns heb ik zilvergrijs gemaakt.

Nu nog op zoek naar wat gaas voor overige open gaten, en als het mechaniek is ingebouwd, zal er wat ruimte ontstaan zijn bij de staart, daar ook wat gaas in en klaar is kees :P

Het mechaniek zal echter voorlopig nog niet ingebouwd worden, omdat mijn vliegkunsten deze prachtige schaalromp nog niet waardig zijn :)

morgen post ik iig wat foto's van het lege wolfje!!

EDIT: door uitgelopen afspraak nog geen tijd gehad voor foto's... srry

Laatst bewerkt:
Helaas vandaag mijn regelaar overleden. Ik had al gelezen op het forum dat de standaard regelaar niet super is... dus ff op zoek naar een andere :)

zou deze kunnen? Denk het wel toch?
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.13022

EDIT:

Ik heb deze regelaar gewoon besteld, ik zie wel, voor die 17 dollar (incl verzenden :P )...
Heb iig gezien dat de originele regelaar volgens de specs van de site van art tech 18A is... de vervangings esc die ze overal aanbieden is 30A, dus die ik besteld heb is ook 30A

Laatst bewerkt:
Wat leuk om te lezen over je Falcon, ik heb de robbe spirit fun, 2stuks. Ben net begonnen, erg leuk dit vliegen. heb net 2 verse lipo's binnen 1300mA 25-30C, ik hoop dat mijn regelaar het redt en niet verbrand. Iemand nog tips, of zal ik alvast dezelfde regelaar bestellen die jij hebt besteld?

Trouwens misschien nog iemand tips om de staart stil te krijgen, Als ik ineens volgas geeft op CP, vliegt de staart minimaal 90 graden weg. Zoals ik al zei ben ik erg nieuw hier en heb nog weinig info.

Alvast bedankt.

je zult je gain iets bij moeten stellen. Dit doe je op de Gyro zelf (regelschroefje), maar let op kan alleen wanneer de gyro uit staat. Dus lipo eraf, schroefje bijstellen, lipo er weer op en testen of het voldoende is geweest.

ik heb iig uitgevonden dat de originele regelaar van de falcon slechts 18A is... veel te weinig volgens mij. De nieuwe is onderweg, zal hier wel posten of hij het doet.

Dat van die accu los, gyro bijstellen, acuu aansluiten... damn, daar heb ik niet aan gedacht, vandaar dat die van mij het na afstellen bij een verse lipo anders doet... :P hahaha

als mijn regelaar binnen is, de gyro effe opnieuw afstellen.

afgelopen week mijn nieuwe regelaar ontvangen. Binnenkort de boel eens solderen en kijken of het werkt :)

M'n eerste post in dit forumdeel, ik heb niet zo veel met vliegende modellen maar ik zag Airwolf in je handtekening staan dus moest even kijken wat je allemaal aan het uitspoken bent :-D

Ik ga dit draadje goed in de gaten houden :yes:

Hah :D

ach, ik hoop van de winter de body er rond te kunnen bouwen. Zal nog wel wat moeten oefenen alvorens dat gaat gebeuren, anders vlieg ik hem zo kapot :(

Eerst mijn nieuwe regelaar erin solderen, en in stellen. Kijken hoe dat gaat :)

Voordeel is wel dat ik nu een 4#3b heb om te oefenen :D

Ben zeer benieuwd naar het eindresultaat, ik had graag wat foto's gepost van de full-scale Airwolf, maar ik heb geen foto's en/of DVD's van de originele heli dus kan geen screenshots pakken.
Op dit draadje film-en-tv-rij-vaar-vliegtuigen-enzovoort staat volgens mij ook nog geen airwolf :-(

Laatst bewerkt door een moderator:
Wat leuk om te lezen over je Falcon, ik heb de robbe spirit fun, 2stuks. Ben net begonnen, erg leuk dit vliegen. heb net 2 verse lipo's binnen 1300mA 25-30C, ik hoop dat mijn regelaar het redt en niet verbrand. Iemand nog tips, of zal ik alvast dezelfde regelaar bestellen die jij hebt besteld?

Trouwens misschien nog iemand tips om de staart stil te krijgen, Als ik ineens volgas geeft op CP, vliegt de staart minimaal 90 graden weg. Zoals ik al zei ben ik erg nieuw hier en heb nog weinig info.

Alvast bedankt.

Ik heb leuke tijden beleefd met de RSF, maar het beek uiteindelijk toch geen superheli voor beginners te zijn. Vooral de speling op de linkjes zat me tegen. Andere links steken (eventueel kleinere en ruimer maken) had ik er niet meer voor over.

Ik heb naderhand spijt gehad dat ik deze heli gekocht heb. Ik had liever de Trex450 gekocht. Maar goed, gedane zaken..

Anyway, ik heb nooit geen problemen met de regelaar gehad. Was ook nooit niet superheet of zo. Een regelaar waaraan niets scheelt vervangen is geld weggooien (my 2 cents).

Back