Falcon 8985 4.5 Channel upgrade version

mijn aller eerste heli was een Syma s032 van de zwarte markt. ik was tevreden met deze heli maar blijkbaar zijn er meerdere s032's die op mysterieuze wijze het loodje leggen, net zoals mijne. Dus wou ik voordat ik nog een minderwaardig toestel koop eventjes polsen hoe het zit met deze. Ik zou deze voornamelijk gebruiken voor op mijn studentenkot en om mensen die ook eens willen vliegen hiermee te laten vliegen ipv met mijn Solo pro die 3x duurder is, en veel moeilijker voor iemand die nog nooit een heli heeft gevlogen, en door het 4 kanaals zijn blijven de controls voor mij hetzelfde.

Falcon 4kanaals coax heli. Wat zijn jullie ervaringen en meningen hierover?
full12698378.jpg

met de swashplate holder die niet in het midden staat lijkt deze op een kloon (elektronica-gewijs) van de NE solo, maar ik ben niet zeker van de rest omdat ik zowel deze als de NE solo nog niet van dichtbij heb gezien.
4313189.jpg

De body is volledig van metaal, ook de canopy. ik dacht dat de vliegtijd dan zou zuigen maar blijkbaar zit er een 180mAH lipo in dus dat zou toch nog goed kunnen meevallen.

5987-670-OTQuMjIzLjQuMjMx-1284481346.jpg

afmetingen: 240 x 49 x 122 mm
gewicht: 50g
op verschillende Nederlandse webshops staat hij voor 50 euro, maar ik kon hem meenemen voor 35 euro.

(ik zie deze heli ook zitten om op te 'leren' modelbouwen oa kan ik leren solderen op deze heli voor een batterij-mod ipv direct mijn solo pro naar de haaien te helpen, misschien zelfs een kleine scale canopy maken of gewoon andere mods uitproberen, gewoon omdat modden op zich leuk is.;))

Laatst bewerkt:
Ziet er best netjes uit. Enige wat misschien wat roet in het eten kan strooien wat betreft de vliegtijd is de hoeveelheid metaal in het frame, dat betekent meestal extra ballast, en dus korter vliegen. Ik heb zelf ook de Solo coax en die weegt minder dan 30 gram met 120 mAh accu, wat tot een vliegtijd van rond 10 minuten leidt. Misschien dat die 180 mAh accu in deze heli het extra gewicht kan compenseren.

als de vliegtijd dicht bij de 5 minuten komt ben ik al blij genoeg. het gewicht zou 50 gram zijn, uiteindelijk was ik er zelfs aan aant denken om er

- een plastic canopy en tailfin op te zetten en mss een klein carbonstaafje als tailboom

OF

- een volledig plastic scale canopy op te zetten.

dat zou het gewicht al drastisch verlagen.

ook zou ik leren solderen en een beter kwaliteit batterijtje erop zetten, eentje die ik dan later ook in m'n solo pro zou kunnen steken.

MAAR eerst proberen info hierover te vinden, ik vind hier alleszins geen filmpjes van op youtube.

EDIT: Iemand PMde me om te vragen wat voor zender hierbij zat, het enigste dat ik weet is Infrared (niet 100% zeker), zo'n klein ding is nu toch niet voor buiten en als ik 10 meter ruimte heb zal ik sowieso toch mn solo pro uithalen dus dat maakt me niet uit. Voor de rest heb ik geen idee, ben ook wel nieuwsgierig naar de zender eigenlijk

EDIT2: Een foto gevonden van de heli met zender, lijkt me een FM zender te zijn en volgens de ebay-bron eentje van - 40Mhz. volgens een paar sites moet de vliegtijd 15min zijn (LOL), 2 andere zeggen 6-7min, in hoeverre betrouwbaar, geen idee...

Laatst bewerkt:
als de vliegtijd dicht bij de 5 minuten komt ben ik al blij genoeg. het gewicht zou 50 gram zijn, uiteindelijk was ik er zelfs aan aant denken om er

- een plastic canopy en tailfin op te zetten en mss een klein carbonstaafje als tailboom

OF

- een volledig plastic scale canopy op te zetten.

dat zou het gewicht al drastisch verlagen.

ook zou ik leren solderen en een beter kwaliteit batterijtje erop zetten, eentje die ik dan later ook in m'n solo pro zou kunnen steken.

MAAR eerst proberen info hierover te vinden, ik vind hier alleszins geen filmpjes van op youtube.

EDIT: Iemand PMde me om te vragen wat voor zender hierbij zat, het enigste dat ik weet is Infrared (niet 100% zeker), zo'n klein ding is nu toch niet voor buiten en als ik 10 meter ruimte heb zal ik sowieso toch mn solo pro uithalen dus dat maakt me niet uit. Voor de rest heb ik geen idee, ben ook wel nieuwsgierig naar de zender eigenlijk

Ik zie ook weinig info. Maar wat me wel opvalt is het woord "radio control" wat toch op iets meer dan infrarood kan duiden. Meestal gebruiken ze het woord "remote control" waar ir ook onder kan vallen, dus dat is dan wat vager. Niet dat je met een dergelijke kleine coax echt buiten kan vliegen, tenzij perfect windstil, maar je hoeft dan ook niet bang te zijn dat er iets tussen het "zicht" van infrarood zender en ontvanger komt.

blijkbaar op hetzelfde tijdstip geëdit en gepost ;)

ondertussen een foto van de zender gevonden en info dat het 40mhz is.
en het gewicht van de heli zou ca 49,6gr moeten zijn

Toevallig heb ik gisteren samen met een vriend twee van deze gekocht op een beurs. Dus ik zal jullie proberen te helpen door wat foto's te plaatsen, met o.a. de bijgeleverde remote.

Foto-D648YRLR.jpg

Foto-4MT34ZZN.jpg

Foto-UKPMUJQX.jpg

Mijn ervaring tot dusver, het zijn kut heli's. Beide exemplaren zijn zwaar uit balans, kwaliteit laat ook te wensen over. Een van beide heli's is al 'overleden', . De andere is niet te vliegen doordat hij uit balans is. Let wel, ik ben een complete noob op het gebied van rc heli's. Hopelijk heb ik jullie hiermee wat kunnen help, voor meer informatie feel free to ask!

Desalniettemin ben ik wel meteen hooked en zal een msr of mcx2 snel volgen :p

en als je de metalen canopy en staart eraf haalt en dan vlieg? als die dan nog veel uit balans is kan je een beetje met de batterij schuiven als gewicht.

ik heb deze ook gezien op een beurs, de zwarte markt in tessenderlo. ook deze oranje versie.

en hoelang duurt het om de batterij op de laden en hoelang kan je met 1 opgeladen batterij vliegen?

Laatst bewerkt:
Momenteel heb ik er hier twee staan, zowel de oranje als de zilver variant. Ik zal maandag eens uitproberen de canopy en staart eraf te halen (moet even klein kruiskopje kopen).

Momenteel is de oranje heli overleden, het tandwiel van de motor naar het grote tandwiel (upgear) mist een tand. Dit gebeurde al na 3 vluchten. De oranje variant vloog echter wel redelijk stabiel.

De zilver variant is nog helemaal intact, deze vliegt echter uit zichzelf direct naar achter zodra je hem aanzet. (mogelijk de onderste rotor die iets naar achter staat?)

Zodra ik maandag een klein kruiskopje heb ga ik eens knutselen en kijken of ik ze stabiel kan krijgen. Volgens de handleiding kun je namelijk wat afstellingen doen op de printplaat.

Je kunt ongeveer 5 minuten vliegen met volle batterij, opladen duurt ongeveer 30 minuten.

Laatst bewerkt door een moderator:
als die direct naar achter vliegt moet je kijken welk armpje wat doet als je naar voor stuurt en deze dan in die richting mechanisch trimmen

eventjes een voorbeeldje: STEL DAT

bij het naar voren sturen - het rechter armpje omlaag beweegt (als je van de staart naar voren kijkt)

dan moet je het linkje van het rechter armpje losmaken van de swashplate en deze zo ronddraaien dat die een paar millimeter naar onder zakt (er is schroefdraad rond normaal)

dan nog eens proberen hoe die vliegt en zo nodig nog aanpassen, of als het teveel is een beetje terugdraaien.

ook kan het zijn dat de swashplate soms los komt van de bearings dan wordt die ook zeer moeilijk bestuurbaar, dan moet je deze gewoon met een tang terug aan mekaar drukken.

Laatst bewerkt:
Aangezien alle termen me nog wat snel gaan, slechts één dag pas bezig even een foto gemaakt of ik het goed begrijp.
Foto-MZM8PIPL.jpg

Je bedoelt dus dat ik waar de rode cirkel staat ik die schroefdraad (die zit daar namelijk) iets moet aan of losdraaien.

het is inderdaad dat stukje waar ik het over heb.

als dat armpje omhoog beweeg als je naar achteren stuurt, dan betekend het dat dat armpje eigenlijk te hoog staat want de heli vliegt automatisch naar achteren, dus dan zou je het moeten verlagen.

Back