Fanjet 600

Jan, dat is net het punt denk ik.
Door dingen vaak of lang weg te leggen vergeet je dingen,... of weet je niet meer hoe je het had voorzien.
En dan sluipen er fouten in.
Gewoon doordoen, en zoals velen onder ons leren uit de gemaakte fouten.
Het is maar hobby...

En als je het niet meer zie zitten, ga je er een keer OP zitten, dan is het gelijk opgelost.
Het lucht vaak wel op en ruimt ook op.;)

En als je het niet meer zie zitten, ga je er een keer OP zitten, dan is het gelijk opgelost.
Het lucht vaak wel op en ruimt ook op.;)
Je bedoelt : Plat stampen en in de kliko rammen
Ja soms heb je dat wel eens…. Lucht wel op en geeft je frisse moed voor het volgende project

Leek me toch meer dan zonde om het weg te gooien of in de fik te steken.

Gisteren de boel eens verzameld:

1747399536052.png

vervolgens in de poriënvuller gezet, en weer geschuurd.

Voor een paar onderdelen gewogen, voor en na lakken en schuren, en ziet.

voornatoen.
5,846,318,05%
10,4011,066,35%
48,6950,132,96%
117,14119,492,01%

Kortom: bijna verwaarloosbaar.

Binnenkort glassen?

Verse G4 is al vrij dun nieuw in de fles.
Bij vochtig weer is het wel snel werken. Ooit een vleugel geglast bij een aanstaande onweersbui...
Ik moest als een speer tekeer. Water is de tweede component immers... en dat haalt de lak uit de atmosfeer.

G4 vrij aggresief. Oplosmiddel zal wel spuitverdunner zijn. Kwasten maat ik schoon met thinner.
Maar als je met een balsaplamuur gewerkt hebt, doe tevoren een goed gedroogd proefstukje.
Want het kan de latex pardoes aantasten. G4 over spanlak wil ook niet... dat wordt een kleverige niet hardende drek.

Een goede kwaliteit lamineerepoxy is al waterdun... hoef je en wil je niet verder verdunnen.

Licht lamineren is heel veel vloeistof afschrapen. Dat deed GJ altijd met een oud 'bankpasje'.

Verder is het gewoon doen, het heeft niet veel om het lijf.

Wel kan het helpen, het oppervlak voor te natten, het doek er droog tegenaan te deppen.
Scheelt een lading plakkende handschoenen... met lappen weefsel er aan...

Gr Bas

Dan zou ik maar even een teststrookje maken.
Met epoxy heb je heen last van chemische reacties.
Meen dat Bauhaus Groningen goede lamineerepoxy verkoopt. Watersportafding.

Laatst bewerkt:
Als je 24hr lamineer epoxy neemt kan je dat verdunnen met alcohol 90%
Je kan epoxy heel goed weg vegen/poetsen met schoonmaak- cq desinfecteringsalcohol. :thumbsup:

Maar epoxy verdunt met alcohol toepassen? Ja, dat lukt wel, maar het heeft wel een nadelig effect op de sterkte van de epoxy heb ik begrepen. Epoxy hard uit door een chemische reactie tussen de twee componenten ... daar moet je geen derde chemisch component aan toevoegen.

Ik heb een proefstukje ingesmeerd met poriënvuller, zal het straks eens proberen, hoe compatibel het is met G4.

Maar heb hier en daar nog eens even gekeken . . .

Denk dat ik anders toch maar voor de Glitsa parketlak PT ga.

Jammer van de G4 . . .

Precies.

En veel minder gevaarlijk.

Heb wel (met het oog op de G4) een goed masker aangeschaft.

Bij Glitsa nodig?

1748350622267.png

Ben hier zo niet in thuis . . .

Back