Fatshark bril op 5.8Ghz, waar te krijgen?

Discussie in 'FPV (First person view)' gestart door sven, 2 aug 2010.

  1. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    Mja de 2.4ghz scheelt een boel en ik had er toch eigenlijk wel graag een zendertje bij anders heb ik nog niks. ;)
     
  2. Hugy

    Hugy

    Lid geworden:
    23 apr 2009
    Berichten:
    1.667
    Locatie:
    Maarn
    370 euro is ongeveer wat ik totaal kwijt ben aan mijn hele fpv setup inclusief easystar.
     
  3. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    Maar dan geen fatshark iig.
    En die goedkope brilletjes heb ik ook niks aan, ik moet iets hebben waar ik lensjes in kan zetten.
    Die fatsharks kan ik zelfs uitrusten met prescriptie glazen van zenni optics voor 8 dollar. ;)
    Ik zit namelijk met een bril met -3.50 /-3.25 visie, en dat moet er toch op een of andere manier tussen.
     
  4. Hugy

    Hugy

    Lid geworden:
    23 apr 2009
    Berichten:
    1.667
    Locatie:
    Maarn
    Trimersions zijn met bril te dragen. Maar daar heb je al vanaf gezien. Dan is inderdaad fatshark je enige keus.
     
  5. DutchAerial

    DutchAerial Guest

    Er is lang niet gepost in dit topic maar het is wel een interessant topic vind ik. Ik zit nu ook met een keuze die ik moet gaan maken en de Fatshark met ingebouwde ontvanger lijkt me een zeer handige keuze. Alleen wil ik er in de toekomst wel een extra beeldscherm op aan kunnen sluiten.

    Denken jullie dat deze ook makkelijk zelf uit te rusten is met een A/V out?


    Fatshark:
    http://www.electronicarc.com/catalo...d=518&osCsid=de3c03adb51d794cfa013ccc09c7b2e5
     
  6. SanderFPV

    SanderFPV

    Lid geworden:
    11 feb 2010
    Berichten:
    1.568
    Misschien heb je de specificaties niet goed gelezen, maar alle Fatshark videobrillen hebben een A/V uitgang. Overigens is een extern beeldscherm hierop niet erg praktisch omdat je dan allerhande kabels hebt lopen naar je videobril, je kunt beter een externe Duo5800 Diversity ontvanger gebruiken ook omdat je hiermee een veel beter bereik hebt.

    Met vriendelijke groet,

    Sander Sassen
    ImmersionRC - Real Virtuality
     
  7. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    Allerhande kabels = 1 kabeltje, net zo makkelijk als een diversity want die moet ook aan de kabel..
    En vertel er ook bij dat dat apparaatje van jou 230 euro kost. ;)
     
  8. SanderFPV

    SanderFPV

    Lid geworden:
    11 feb 2010
    Berichten:
    1.568
    Lief doen! Misschien had ik wat duidelijker moeten wezen? Ik lig met griep in bed, dus het kan zijn dat e.e.a. wat warrig overkomt.

    Wat ik natuurlijk bedoelde is dat je prima e.e.a. op de Fatshark kan aansluiten maar je met zo'n kabel wel je bewegingsvrijheid beperkt. Door een Duo5800 te gebruiken en deze los op te stellen heb je die beperking niet. Daar komt bij dat als je de Duo5800 van fatsoenlijke antenne's voorziet je een flinke toename te zien krijgt in je bereik. Alleen zal je dan wel weer een kabel naar je Fatshark moeten gebruiken.

    Met vriendelijke groet,

    Sander Sassen
    ImmersionRC - Real Virtuality
     
  9. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    Sorry, ik was net wakker en hapte misschien wat vlug. ;) Beterschap iig.

    Maar is zon kabel zo erg dan?
    Ik ben iig niet van plan om ver te wandelen tijdens et vliegen. :lol:
    En inderdaad, van zon enkele ontvanger in je bril moet je niet teveel verwachten,
    wil je een beetje serieus FPV vliegen dan heb je in de meeste gevallen toch wel een kabel aan je bril lijkt me.

    Ik heb ook nog iets gezien bij hobbyking wat misschien handig is om die kabels te combineren:
    HobbyKing Online R/C Hobby Store : Wire Mesh Guard Black 10mm (1mtr)
     
  10. ramsus42

    ramsus42

    Lid geworden:
    1 jan 2003
    Berichten:
    2.752
    Locatie:
    nijmegen
    Alleen is die bescherming knap lastig om om een dikke draad heen te schuiven.
    het spul is vrij taai plastic, afknippen, en het spul wil al iets rafelen, schuif er een dikke draad doorheen, en je ziet het spul zichzelf direct los vlechten.
    Vraagd een hoop gedult!
     
    Laatst bewerkt: 18 dec 2010
  11. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    Ik heb er al eens eerder mee gerommeld. ;) Als je de uiteindes even bij een aansteker houd, smelt het spul meestal aan elkaar, en om er een draad doorheen te krijgen laat ik er een visdraad met een dot soldeertin doorheen zakken, zodat ik ergens aan kan trekken als de dikke draad er doorheen moet. Maar zelfs dan heb je nog behoorlijk geduld nodig. Het resultaat mag er echter wel wezen. ;)
     
  12. Benjaba

    Benjaba

    Lid geworden:
    6 okt 2009
    Berichten:
    27
    Locatie:
    Koudum (Friesland)
    Sorry, dat ik hier onderbreek maar bij elke meter van deze kabel behoort een stukje ktimpkous te zitten waarvan je een naar wens stukje afknipt en dan om de uiteinden van deze kabel krimpt. Perfect spul. Heb mijn hele T-rex700e met deze kabel gedaan.Misschien wisten jullie het al en anders was het een tip.:D
     

Deel Deze Pagina