FBKanarie krijgt vorm, nog deze zomer vliegend?

fbk

PH-SAM
FBKanarie leek me wel een aardige naam.
Er begint schot in te komen, bekleding zit nog niet goed vast, maar zo is de vorm al zichtbaar. Moet zelf nog even wennen aan de staart, leek me in eerste instantie wel leuk............
P8050015k.jpg

Ik heb een tweede eagle mechaniek, die gebruik ik dus, wel met een wat hogere flapsnelheid.
Heb een wat kleinere vleugel gemaakt, spanwijdte 102cm ipv. 120cm.

Ik zoek nog een voorbeeld om de kop van een kanarie te maken.
Iemand een idee waar ik zoiets kan vinden?

google images is your friend!

kanarie of canary intypen bij google images (of google afbeeldingen) en gaan met die banaan :)

Kanarie%20Strogeel.JPG

canary-brim.jpg

5.jpg

Kanarie.gif

canary.JPG

hezik zei:
google images is your friend!

kanarie of canary intypen bij google images (of google afbeeldingen) en gaan met die banaan :)
foto
foto
foto

canary.JPG

Alleen die laatste is geen kanarie maar een Grasparkiet, ondanks dat de naam van de foto wel canary.jpg is. Het verschil is duidelijk te zien aan de snavelvorm. Een parkiet heeft een snavel zoals een papagaai die heeft terwijl een kanarie een snavel als een vink heeft.
Alle anderen zijn wel kanaries in verschillende kleuren.

Dit borstelloze binnenlopertje ga ik gebruiken, 51gram en diameter is 24mm, precies de speed300 maat, past zo in het frame :wink:
KV=4200, met een 11T tandwiel is de totale vertraging 72x.
ebm_1000.jpg

en wil ik aansturen met dit regelaartje, 10 gram, vond ik bij Batt-Mann op de electro fly-in Venray vorige week :wink:
jee012.jpg

Afgelopen weken de orni afgebouwd, toch maar geen kanariekop gemaakt, zo'n snavel is nogal puntig :cry: Ik houd het nu maar op een parkiet :wink: Gewicht met 2S1600mAh konion lithium 362gram, zonder accu 272gram.
Onlangs de eerste vlucht gemaakt en hij doet het :D , heeft ie in ieder geval nog dit jaar gevlogen :wink:
Wel een afwijking naar links, was met een paperclip te verhelpen.
Door de kleinere vleugel en de kleinere vertraging is de flapsnelheid hoger dan bij de Eagle, de vliegsnelheid lijkt me ook hoger, dus wellicht kan ie ook wat meer wind hebben. De proefvlucht was bij windstil weer, 6 graden, druilerig, hij vloog ongeveer 14minuten.
PC250182k.jpg

PC250203k.jpg

PC250193k.jpg

Weer met V-staart aansturing, servo's van 5.5gram, ze hebben de eerste vlucht goed doorstaan :wink:
PC250196k.jpg

Wel een andere regelaar, de Jeti heb ik al in een ander model in gebruik, deze in de Kanarie dus,
HW12PEregelaar.jpg

Doet het ook prima, 3 gram zwaarder maar wel een stuk goedkoper en meer instelmogelijkheden :wink:

Nog wat dingen aangepast
P1060225k.jpg

Nu maar wachten op wat minder wind, het zit niet mee de laatste tijd, tja, het is januari :|

Inmiddels heeft de FBKanarie tientallen vluchten gemaakt en heb ik tussendoor nog diverse dingen veranderd, o.a. de staart (negatieve V-stelling).
De opvallendste verschillen met de Eagle zijn dat de Kanarie duidelijk meer snelheid heeft, sneller stijgt en wendbaarder is.
Hij heeft wel een wat hoger stroomverbruik, ter vergelijking, met de 2S1400 Konion vliegt de FBKanarie ongeveer 14 minuten, de Eagle haalt 19 minuten.

P9160782_800.jpg

P9160777_800.jpg

Afgelopen zondag 23sept. eindelijk een filmpje van de FBKanarie (cameraman Bas, Yeti met de 6zessen) gemaakt. Er stond eigenlijk wat teveel wind, op de grond 15km/h gemeten, in de lucht zal het waarschijnlijk wel 20km/h zijn geweest. De FBKanarie kon het net hebben, voor de Eagle is dit echt teveel.

aangepast filmpje, i.v.m downloadproblemen nu als wmv streaming video 10.1MB, wel iets minder van kwaliteit:

http://airtoimedia.nl/web/upload/fbk/FBKanarie_23sept2007.wmv

Op de achtergrond zie je hoogspanningsmasten staan, de afstand is ongeveer 50m, Bas en ik vliegen hier al jaren, we hebben nog nooit enige storing door de hoogspanningsleidingen kunnen bemerken. Eigenlijk ook wel logisch, de spanning is wel hoog, maar de frequentie is erg laag, 50Hz en sinusvormig, een modelbesturingsontvanger op 35MHz = 35.000.000Hz kan geen 50Hz ontvangen.

Ziet er heel netjes afgewerkt uit, mijn complimenten.

Ik kan helaas jou filmpje niet bekijken want ik krijg telkens een foutmelding zodra windows media player jou link wil openen.

mvg. Robert.

Welke versie van de mediaplayer gebruik je? Bij mij geeft ie aan: V11.0.5721.5230
Het duurt bij mij wel redelijk lang voor de film start, het downloaden duurt ongeveer 3min.
Het bewerken van het filmpje heb ik met pinnacle studio9 gedaan in mpeg mode, ik kan het ook eens in avi proberen, misschien lukt het dan wel bij jou.

Zijn er meer mensen die het filmpje niet kunnen zien? Gaarne bericht.

Frank, ik kan het filmpje ook niet bekijken. Ik gebruik BSPlayer Pro 2.1. Ik ben natuurlijk wel benieuwd

Groeten, Gilbert

Mooi filmpje Frank. Dit is ideale motivatie om verder te bouwen aan mijn orni. Blijkbaar kan de kanarie goed tegen de wind vliegen. Komt dit door de 'strakke' vleugel'?

Back