FBKanarie krijgt vorm, nog deze zomer vliegend?

Discussie in 'Ornithopters' gestart door fbk, 5 aug 2006.

  1. fbk

    fbk PH-SAM

    Lid geworden:
    25 apr 2005
    Berichten:
    1.861
    Locatie:
    Nijmegen
    Mooi dat het nu bij jullie ook werkt, dan ga ik volgende filmpjes ook maar als wmv files maken, dat werkt bij mij het beste blijkbaar.
    Nou, de Kanarie heeft ook wel last van de wind hoor, maar hij kan inderdaad wat meer verdragen dan de Eagle, hij vliegt gewoon wat sneller.
    Dit komt door meerdere oorzaken, de vleugel is wat kleiner, daarom moet deze sneller flappen, wat meer snelheid geeft. Verder is de vleugel inderdaad wat stijver (meer en iets dikkere koolstof ribjes) waardoor de lucht sneller naar achter wordt verplaatst. Dit alles vergt wel wat meer motorvermogen, dus wat kortere vliegtijd.
     
  2. fbk

    fbk PH-SAM

    Lid geworden:
    25 apr 2005
    Berichten:
    1.861
    Locatie:
    Nijmegen
  3. bluefalconholland

    bluefalconholland

    Lid geworden:
    6 jun 2007
    Berichten:
    1.121
    Locatie:
    den helder
    Ik vind je model goed vliegen Frank. Het model ligt vrij vlak en de vleugelslag is niet te snel. Heel wat anders dan bijvoorbeeld een cybird. Ik zag in je vorige film dat je een windmeter gebruikt, vond het een goed idee en ik heb er ook direct 1 besteld.

    Succes met je kanarie!

    Robert.
     
  4. fbk

    fbk PH-SAM

    Lid geworden:
    25 apr 2005
    Berichten:
    1.861
    Locatie:
    Nijmegen
    Ja, vind ik ook Robert, de fbkanarie is totnutoe de best vliegende van mijn orni's. De flaprate is ongeveer 6flap/sec.
    De cybirds flappen inderdaad wat sneller, zo ongeveer 10 flap/sec. heb ik gemeten.
    De windmeter die ik gebruik is van het merk Skywatch, type Eole, prima ding, ook bij lage windsnelheden werkt deze nog, de types met een "propellertje" doen het dan meestal niet meer.

    Ik ben trouwens wel benieuwd naar jouw orni's, kan je daar iets meer over vertellen? Ik gebruik een membraanvleugel die zijn vorm krijgt door het flappen, jij gebruikt een ander systeem lijkt me, een vleugel van depron? die ook "swingt" tijdens het flappen of verandert het mechaniek continu de instelhoek tijdens het flappen?

    Ik kreeg van cameraman Paul nog wat meer videomateriaal van de vliegmiddag in Grave, met wat knip- en plakwerk dit filmpje ervan gemaakt:

    http://airtoimedia.nl/web/upload/fbk/FBKanarie_Grave_okt2007_3.wmv
     
    Laatst bewerkt: 10 dec 2007
  5. fbk

    fbk PH-SAM

    Lid geworden:
    25 apr 2005
    Berichten:
    1.861
    Locatie:
    Nijmegen
  6. bluefalconholland

    bluefalconholland

    Lid geworden:
    6 jun 2007
    Berichten:
    1.121
    Locatie:
    den helder
    Hoi Frank,

    De vleugels van mijn ornithopters zijn van Epp en werken niet als een membraan zoals bij jou. Ze zijn ook van een profiel voorzien wat weer op z'n beurt tegemoed komt aan de earodynamica. De vleugels worden tijdens de slag zowel mechanisch aktief vervormd als ook aero-elastisch. Het voordeel hiervan is dat het model zich aanpast (instelhoek) aan de vliegsnelheid in combinatie met de slagsnelheid. Mijn ornithopters worden aangedreven door een dubbelwerkend krukdrijfstangmechanisme, fase verschuivend. Een heel ingewikkeld verhaal maar in feite als je het zou zien dan valt het best mee. :D
     
  7. fbk

    fbk PH-SAM

    Lid geworden:
    25 apr 2005
    Berichten:
    1.861
    Locatie:
    Nijmegen
    Ik kreeg nog een aantal foto's van mijn FBKanarie in aktie:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 13 dec 2007
  8. crg

    crg

    Lid geworden:
    4 jan 2012
    Berichten:
    1.158
    Locatie:
    westervoort/voorthuizen
    mooi ik weet dat dit topic out is
     
  9. robertboxhoorn

    robertboxhoorn

    Lid geworden:
    10 sep 2009
    Berichten:
    1.970
    Locatie:
    emmeloord
    als je niets belangrijks aan het draadje toe voegt dan hoef je het niet omhoog te halen :-(
     

Deel Deze Pagina