FBL Mini Titan 325 SE

Iemand een idee hoe dat best aan te pakken? welke onderdelen? ik heb een mini v-bar liggen.
Bedankt alvast, alle tips zijn welkom.
 
Ik heb even gegoogled op de mini titan, die heeft een main shaft diameter van 5 mm, wat hetzelfde is als de Trex 450 V2 (net even gemeten)
Dus kun je kijken wat er voor kits worden aangeboden om een heli flybarless te maken.

Wel even opletten, ik dacht dat een 450 pro een 6 mm main shaft heeft (maar kan ik zo even snel niet gegoogled krijgen). Een kop daarvoor kan wat aanpassingsproblemen veroorzaken.. Zoeken voor een 450 V2 dus.

Benodigdheden:
- FBL kop
- swashdriver (apparaatje dat ervoor zorgt dat de swash netjes meedoet als de rotor gaat draaien)
- eventueel linkage setje met wat kopjes en andere lengtes links, je moet nl opeens een wat andere afstand overbruggen met de links.
- Rotorbladen, deze gaan erg bepalend worden voor het vlieggedrag van de heli (waren ze al, nu erger). Zorgen dat je iig een goed setje carbons erop hebt hangen..

Voor de links, bij mij kwam het toevallig aardig uit met de stock links door kopjes van de 450 pro toe te passen (zijn langer dan de mijne).

Voor de kop zelf, hier moet je zelf kijken wat je leuk vind.
Zelf zelf heb ik voor mn 450 de Gaui 450 kop

Mijn bouwverslag heb ik hier op het forum staan.

Maar er zijn natuurlijk meer opties..
- Align heeft tegenwoordig een passende kop, alleen volgens mij nog niet los verkocht
- microheli (onder mini titan zelf laten ze de kop niet zien, maar zou niet uit mogen maken)
- Outrage heeft schijnbaar tegenwoordig ook een kop, kon alleen even snel geen maat main shaft vinden

Mini vbar heb je al, daar hoef je iig niet naar te kijken.

Eigenlijk als je de kop hebt, is de werkelijke ombouw zo gedaan...
In jouw geval zal het instellen van de Vbar nog wat tijd in beslag nemen, maar dat mag de pret niet drukken..


Succes met zoeken!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zorg ervoor dat je zeer nauwkeurige en sterke servo`s onder de swash hebt, de kop is veel gevoeliger geworden voor onnauwkeurigheden.
 
Ik denk dat merken een beetje persoonlijk zijn..

Mikado zal vast goed zijn, heeft er iig een goede naam opgebouwd
Op mn 450 zit de gaui kop, deze vind ik erg goed vliegen.
De 250 moet het doen met de microheli kop, deze vind ik ook erg goed gaan.

En Rhelie heeft gelijk, er moeten nauwkeurige en sterke servo's onder de swash.
Er komt nl harder aan ze getrokken en moeten nauwkeuriger werken..
 
@ Student : Bedankt voor de gedetailleerde info. :)

hint ontvangen:mrgreen:

Ik heb me al te lang niet verdiept in servo's, kan er dus ook eigenlijk geen zinnig woord over zeggen, alleen mn eigen ervaring..

Mn 450 doet het perfect met hitec HS 65mg's
Dit heb ik er 2 jaar geleden op gezet, ik kan me voorstellen dat er al wat beters uit is.
Zeker de digitale en brushless servo's zijn een stevige stap vooruit gegaan. Zuipen alleen stroom.
 
Back
Top