Ik heb even gegoogled op de mini titan, die heeft een main shaft diameter van 5 mm, wat hetzelfde is als de Trex 450 V2 (net even gemeten)
Dus kun je kijken wat er voor kits worden aangeboden om een heli flybarless te maken.
Wel even opletten, ik dacht dat een 450 pro een 6 mm main shaft heeft (maar kan ik zo even snel niet gegoogled krijgen). Een kop daarvoor kan wat aanpassingsproblemen veroorzaken.. Zoeken voor een 450 V2 dus.
Benodigdheden:
- FBL kop
- swashdriver (apparaatje dat ervoor zorgt dat de swash netjes meedoet als de rotor gaat draaien)
- eventueel linkage setje met wat kopjes en andere lengtes links, je moet nl opeens een wat andere afstand overbruggen met de links.
- Rotorbladen, deze gaan erg bepalend worden voor het vlieggedrag van de heli (waren ze al, nu erger). Zorgen dat je iig een goed setje carbons erop hebt hangen..
Voor de links, bij mij kwam het toevallig aardig uit met de stock links door kopjes van de 450 pro toe te passen (zijn langer dan de mijne).
Voor de kop zelf, hier moet je zelf kijken wat je leuk vind.
Zelf zelf heb ik voor mn 450 de
Gaui 450 kop
Mijn bouwverslag heb ik
hier op het forum staan.
Maar er zijn natuurlijk meer opties..
- Align heeft tegenwoordig een passende kop, alleen volgens mij nog niet los verkocht
-
microheli (onder mini titan zelf laten ze de kop niet zien, maar zou niet uit mogen maken)
-
Outrage heeft schijnbaar tegenwoordig ook een kop, kon alleen even snel geen maat main shaft vinden
Mini vbar heb je al, daar hoef je iig niet naar te kijken.
Eigenlijk als je de kop hebt, is de werkelijke ombouw zo gedaan...
In jouw geval zal het instellen van de Vbar nog wat tijd in beslag nemen, maar dat mag de pret niet drukken..
Succes met zoeken!