Feda indoor electro heli..

• Topicstarter Topicstarter tigermoth
  • Startdatum Startdatum

Feda heli aanschaffen?

• NEE!

Votes: 0 0,0%
  • geen mening.

Votes: 0 0,0%

• Total voters
    149
Erg jammer dat micro heli's vaak zo afgekraakt worden. Mijns inziens is het een mogelijkheid om (met de juiste toelichting/verwachtingspatroon) op een betaalbare manier in contact te komen met heli vliegen.

Zolang je maar weet dat een micro heli niet gemakkelijker is om te temmen, zit je goed. Het is een uitdaging maar het is zeker niet onmogelijk, juist daarom kan het interessant zijn voor mensen die anders de stap naar heli vliegen niet zouden maken (en dat zijn er heeeeeeeeel veel!).

Voordeel is dat je vaak kunt oefenen! 15 minuten over, lekker vliegen! Inderdaad zonder upgrades vaak alleen maar binnen of bij rustig weer. Ik vlieg nu zelf een aantal maanden met een micro en kan zeggen dat als je erop let er heel veel dagen zijn dat het niet te hard waait om te kunnen vliegen. Verder zijn er filmpjes te op internet te vinden waarbij iemand met bijv. een Piccolo met kleine aanpassingen vliegt met windkracht 4 of zo.

Ik wil straks ook brandstof gaan vliegen maar daar ben ik nu zekerder van dan voordat ik begon met een micro. En natuurlijk kun je allerlei upgrades kopen en achteraf zeggen voor dat geld had ik een grotere heli kunnen kopen....... maar dat had je dan niet voor een relatief laag bedrag kunnen proberen.

Met andere woorden heb je doorzettingsvermogen en wil je het gewoon eens proberen op een beperkt budget, koop gerust een micro en lees veel op internet en praat met mensen die zelf een micro vliegen.

Kun je wat meer uitgeven en ben je zeker dat je heli's wilt vliegen dan kun je misschien beter direct iets kopen wat geen upgrades meer nodig heeft, dit kan een goede brandstof of electro heli zijn.

met de juiste toelichting/verwachtingspatroon

en NU raak je idd de spijker op zijn kop johan.
verwacht van een micro heli zeker geen prestaties als van bv een brandstof heli als een raptor, shuttle of caliber oid.
maar je kan het als proevertje gebruiken voor het geheel.

ik ben echter wel van mening, dat als je echt zeker weet dat je heli wilt leren vliegen dat je dan beter een brandstof heli kan kopen of een goede e-heli van formaat.

Kijk, ik ben blij dat er nu wat genuanceerder over over gediscussieerd wordt, duidelijk de voor en nadelen naast elkaar zetten zodat iedereen voor zichzelf kan bepalen wat voor hem/haar belangrijk is. Op die manier brengt het forum de meeste waarde voor de gebruikers!

@Gerard met betrekking tot jouw laatstste opmerkingen dit sluit inderdaad aan bij mijn laatste opmerking in het vorige bericht, zo worden we het allemaal weer eens.

Hele maal mee eens.

ikheb de luxe dat ik flinke hal heb waar ik in ijn eentje met mijn heli indoor kan vliegen.

geen toeschouwers ,een andere vliegers. Decomplte heli Kostte op eBay 175 euro inkluis zender en BTW .

Voordeel is voor mij dat ik goedkoop kan vliegen,beetje hooveren rondje door de zaal . om beter te leren vliegen heb ik geen tijd en ik vind het in dit geval een heel goed alternatief .

Voor ieder wat wils, zo zie je maar. De ene rijd in een Fiat Cinquecento Sporting en de andere in een Ferrari, allebei heeeeel erg blij met een voor hun gevoel ontzettend gave, snelle, coole ( 8) en wat nog meer) auto.

De persoon in de Fiat zal zich best realiseren dat hij die Ferrari niet bij kan houden, maar dat belet hem niet om ontettend te genieten van de Fiat........ :D

Ferrari's? Geweldig! Uiteraard kun je hier ieder ander merk, voertuig of product plaatsen.

Ik heb zelf een paar jaar in twee verschillende Alfa's gereden, echt nooit problemen omdat het goed onderhouden auto's waren, toch bleef iedereen erop afgeven, gewoon jammer en onnodig. anyay op deze manier gaan we een beetje off topic. :wink:

Groeten,

Ok, weer on topic:

Piccolo/feda/Hummingbird whatever the name een beginnershelie ja/nee.. Dat laat ik maar even in het midden.

Het ding is voor een ervaren 5kg heli poloot best lastig te vliegen, vooral gewoon in een huiskamer met de beperkte ruimte het ding last krijgt van zijn eigen opgewekte wervelingen.

Aan de andere kant, de beginner die met deze donkere wintermaanden al stug dooroefenend het ding een beetje onder de knie krijgt met div hoverfiguren, Applaus!!

Deze beginner zal dan merken dat een grote buitenheli een stuk makkerlijker te sturen zal zijn, dus de piccolo uren en ergenissen (en hier een daar een staartmotortje en een kamerplant) zullen goed besteed zijn geweest.

Ok, een complete piccolo met evt wat tune onderdelen kost best wel wat, maar is zelfs Niek-crash proof, alleen wat kosten aan landinsgestellen, paar staartmotertjes enz..
Meubels aan de kant en je kunt oefenen wanneer je wit.

Helemaal mee eens.

Wat die beruchte staartmotor van de Piccolo betreft, als je er koelribbetjes opzet dan gaat het motortje veel langer mee.

Wat die kamerplant betreft: als je gepakt bent door het modelbouwvirus heb je waarschijnlijk toch geen tijd om de planten te onderhouden en is de kans groot dat die plant toch al niet veel leven meer in zich had.......... In dat geval zou je trouwens ook kunnen oefenen om de bladen the choppen met je rotorbladen...... 8) stukje precisie vliegen.....

Groeten,

o ja en landingsgestel kun je heel vaak lijmen en dan weer door vliegen....

Nou jongens, heb m'n Hummingbird besteld hoor toch uiteraard weer duurder geworden dan ik van plan was achja... je kent het wel :roll: :

$300 das in euro's toch niet zo duur...
Toch maar lipo... accutje extra...
Hmm... Aluminium turbine swashplate, misschien wel slim gezien ik de plastic versie bij die logo zat na 3 vluchten ook maar vervangen heb. Aluminium kop... doe maar.
Wow Airwolf fuslage. super cool, doe maar...
Extra stekkertjes extra zus extra zo...
Verzekerde verzending...

ff Paypallen... OEI!!!... god damn, goed dat de creditcardmaatschappij het pas einde van de maand afschrijft... Shit het is al einde van de maand.
Ach ja, iemand nog donororganen nodig? (niet dat ik nog veel kan missen na m’n vorige uitgave’s)

Is er interesse op dit forum dat ik eens een beginnerverslag schrijf over de hummingbird? (als ik m over zo'n 2 weken binnen heb)

-Michel

Gefeliciteerd, mooie micro heli! Beginnersverslag is natuurlijk altijd leuk om te lezen!

Groeten,

@ Michel,

Kan ik jouw portemonnee als donororgaan gebruiken :wink: . De mijne is nu aan vervanging toe.

Groeten Laurens

Die airwolf romp maakt het ding onnodig zwaar..
Ik mis nog de bijbehorende hacker brusshless motor in het lijstje?
Met de std 280 krijg m dan niet meer van de grond..

De meeste beginners vliege m zelfs zonder canopy, en met trainings landings gestel.. is ie al moeilijk genoeg.

Ps: Crahs-set, met alle te vervangen onderdelen bij http://allerc.com :wink:

De nieuwe Hummingbird met Airwolf body heeft standaard een 370 motor vanwege het gewicht van de body. Verder Lithium, dus power en vliegtijd genoeg!

Ik vlieg eerst even de bijgeleverde motor stuk Niek! Wat ik ervan gelezen heb gaat die toch niet zo lang mee. Koop daarna (als ik m'n hypotheek opgehoogd heb) wel een brushless setje :D

Goeie site gaf je net. Zijn de verzendkosten naar Nederland ook acceptabel? (kon alleen verzendkosten binnen de US vinden) en weet iemand of er in de buurt van Amsterdam een modelbouw winkel is die onderdelen voor deze heli op vooraat heeft? haha lekker positief weer allemaal ;)

Zag dat jij ook wat zooi voor de Hummingbird hebt Johan. Goeie site overigens, lekker veel plaatjes. Met redelijke prijzen. Jammer dat je helemaal in Renkum (vlak bij Nijmegen) woont en die verzendkosten vrij hoog liggen :?
Kun je geen eigen risico optie maken? :D Beetje stom als de verzendkosten bijna nog hoger liggen dan het onderdeel wat je nodig hebt.

Beste Satoer,

Bedankt voor jouw reactie :D . De vezendkosten zijn momenteel nog een standaard vergoeding van 6,50 bij vooruitbetaling, Rembours blijft door de TPG helaas hoog :( .

Deze kosten zijn op dit moment nog gelijk voor alle zendingen (dus ook voor een grote doos zoals van een Raptor 30 ARF). Voor een kleine bestelling kunnen daardoor de verzendkosten wat hoog uitvallen, voor de grotere bestellingen kunnen ze laag uitvallen. Helaas liggen de beperkingen op dit moment in architectuur van de webshop, HIER WORDT ECHTER AAN GEWERKT!!!

Het assortiment voor de Hummingbird is op dit moment nog beperkt maar ook daar komt binnenkort verandering in.

Aangezien wij onlangs van start zijn gegaan zullen er in de komende periode nog veel zaken veranderen/verbeterd worden dus het is aan te bevelen om regelmatig te kijken of er nieuws is. Een andere mogelijkheid is om je in te schrijven voor de nieuwsbrief die we van plan zijn om 1 keer in de maand te sturen.

Door een fout van de Internet Service Provider :evil: :evil: is onze site al een paar dagen niet bereikbaar, ik ben er net achter gekomen dat ook niet alle e-mail is verwerkt. Deze fout kan waarschijnlijk maandag pas hersteld worden.

Met vriendelijke groet,

Johan van der Hulst
HobbyDeals.nl

Mijn Hummingbird (vliegend maar met zeer lichte schade) is vliegend te hebben voor een zeer redelijke tegemoetkoming. Misschien handig voor onderdelen. Wie wil stuurt maar een PB-tje :D

Back