Fei Bao Mirage 2000

Hee Ger,

Gaat zeker goedkomen.
De piloot is nu het Flight Manual van de L-39 aan het doornemen.
Als die dat snapt komt het FM van de Mirage 2000 aan bod :D

Grt,
Berto.

Zo maar eens de alu servohevels monteren:
mirage130.JPG

Zo ben je avonden bezig met te bedenken hoe dit te plaatsen, maak je diverse houders en zit het niet naar je zin, wat je ook doet.

En dan ineens, EUREKA:
mirage131.JPG

Hey Berto, kijk wel uit met gaten boren in die houten beugel. De avonds F16 en F15 hebben ook zo'n beugel om een hoofdspant te sluiten en er zijn verhalen bekend dat eigenaren deze verzwakt hadden waarbij het komplete hoofdspant het begaf. Daar zaten ook de vleugel bevestigingen aan vast, ik kan niet zien of dat bij jou ook zo is? Het plaatje met de pomp geeft een redelijke arm zodat bij iedere harde landing de beugel beschadigd kan worden. Misschien dat het meevalt, effe in de gaten houden.

Groetjesss,

Hee Gerald,

ik heb hier ook over nagedacht en tot de conclusie gekomen dat het hier niet zo`n probleem zou zijn.

Waarom niet? omdat het middelste plaatje van een stuk zachtere kwaliteit triplex is dan de buitenste platen, welke in deze opzet niet verzwakt zijn.
Tevens worden alle eventuele krachten toch alleen maar via de buitenste platen geleid daar deze hier ook mee bevestigd zitten.
De binnenste plaat is alleen om het geheel bij elkaar te houden.
Die 2 horizontale boutjes zitten er af de fabriek zo in.

Zwakste deel zijn dan toch de bevestigings oren in dit geheel lijkt mij.

Tevens 'rust' de houder op de inlet ducts, er komen dus vrijwel geen krachten op te staan bij een harde landing, alleen bij veel negatieve G`s ;-)

Maar thanxs voor de warning en het meekijken :-)

Grt,
Berto.

Zo dit draadje weer eens wakker schudden :-)

ECU zit boven op de center tank:
mirage132.JPG

En een mooi tijgerkoppie:
mirage133.JPG

Back