Feibao Rafale wrak

Dit weekend wat verder gedaan aan de Rafale. De weathering wat soberder gemaakt en de cockpit is zo goed als klaar.
IMG_1962.JPG
IMG_1965.JPG
IMG_1963.JPG
IMG_1964.JPG
IMG_1960.JPG
IMG_1961.JPG

Vandaag de vleugels enigzins aangepakt... en een beetje verder gewerkt aan de 3D prints voor het landingsgestel.
Stillaan beginnen kijken voor het zwaartepunt en dan eens rijden op de piste of te kijken of ik de 90RXI miet vervangen door de 140RXI
Gewicht zit nu juist op 12 kilo kompleet met de bewapening en fueltanks.

IMG_1987.JPG
IMG_1989.JPG
IMG_1988.JPG
IMG_1990.JPG

Bijlagen

• IMG_1992.JPG
    IMG_1992.JPG
    186,8 KB · Weergaven: 206
  • IMG_1991.JPG
    IMG_1991.JPG
    183,6 KB · Weergaven: 204
Vandaag de vleugels enigzins aangepakt... en een beetje verder gewerkt aan de 3D prints voor het landingsgestel.
Stillaan beginnen kijken voor het zwaartepunt en dan eens rijden op de piste of te kijken of ik de 90RXI miet vervangen door de 140RXI
Gewicht zit nu juist op 12 kilo kompleet met de bewapening en fueltanks.

Bekijk bijlage 428079 Bekijk bijlage 428080 Bekijk bijlage 428082 Bekijk bijlage 428083
Het is echt een prachtig kunstwerk geworden.
Je zou hem haast een plekje geven in een vitrinekast .
Hoe ga je bepalen of de 90 RXI genoeg is?
In de vlucht of toch al op de grond?
Een turbine kist hoeft natuurlijk niet 1 op 1 te zijn maar het komt natuurlijk wel veel lekkerder los op een veld van gras..
Hangt ook af van de lengte natuurlijk.
Wij hebben allemaal sloten rondom niet echt lekker als het allemaal net aan gaat.
In elk geval veel succes met de test en eventueel de maiden.

De 12 kilo is met een halve tank brandstof. ik ga binnenkort eens een rij-test doen om te kijken hoe vlot het gaat met de 90RXI. We verliezen natuurlijk heel wat power door die broekspijp. Mocht het een twijfelgeval zijn dan wissel ik de turbines tussen mijn F15 dan wordt het een 14 kilo... Zou niet verstandig zijn om hem los te trekken met te weinig power. Aan de andere kant is mijn F15 op aanraden van een collega uitgerust met een 14 kilo en dat is dan weeral overpowered. Daar kan je geen vol gas geven of hij vliegt uiteen. To be continued...

9 kg en broekspijp lijkt mij wat krap worden.
Zou daar zeker bij de eerste testen de 140èr er in zetten, mocht ie dan met weinig vermogen toch goed vliegen dan kan de 90èr in.

Better safe than sorry.

Absolute schoonheid geworden! Gefeliciteerd met het resultaat en heel veel succes met de maiden!

Back