@Satoer, superbedankt voor de tip, je slaat de achterkant er inderdaad heel makkelijk uit.
Omdat ik hem ergens bij een webshop in de UK besteld heb kies ik toch maar voor klussen ipv garantie, dan kan ik misschien vandaag nog even de lucht in

.
Aldus een verslagje:
De achterkant is er uit, gewoon de motor vasthouden met een waterpomptang en dan zachtjes op de as tikken met een hamer.
Een kijkje naar binnen, wat zit zo'n ding eigenlijk simpel in elkaar he

.
Oei oei oei hoe moeten we daar in godsnaam een nieuwe draad aan gaan solderen?
Ik heb de isolatie van de afgebroken draad gehaald, blijkt dat er maar twee koperdraadjes per stuk doorheen lopen. Vind je het gek dat zo'n ding afbreekt.
Ik stond laatst nog op het punt om een soldeerbout met een fijnere punt te kopen, niet gedaan. Ik moet het nu dus doen met dit enorme ding :?
Gelukt! Na een paar pogingen lukt het om er een draadje aan te priegelen.
Even testen met de achterkant nog open - hij doet het!

Mensen wat is modelbouw toch mooi.
Ik heb de opening van het achterkant wat groter gedremeld zodat de draden niet afgeklemd worden (wat eerst wel zo was).
De achterkant er weer opgezet, vastgemaakt met UHU (is dat slim? beter dan CA lijkt me). Even een testje gedaan met een prop erop om te kijken of ie nog wat vermogen heeft, en hij draait als een dolle!
Om het geheel wat minder kwestbaar te maken heb ik er diverse lagen krimpfolie om gedaan, hopelijk smelt dat niet van de warme motor. Het voelt in ieder geval weer aardig stevig.
Het eindresultaat. Als er iemand nog tips heeft om dit geheel nog wat verder te beschermen tegen crashes dan graag, want die kabel gaat zo natuurlijk nog wel een paar klappen krijgen.
En nu weer gaaaaan met dat ding 8)