FEJ Viper "S"

Lucht is makkelijker maar veel werk en lekkages. Dit werkt top maar vergt veel denkwerk qua plaatsing.
Verder waag ik mijn vingers er niet aan, heb Mark gevraagd te helpen :lol:
Doet ie ook eens wat nuttigs in plaats van al mijn vliegtuigen afpakken.

Netjes Mischa, en zoals je zegt vanwege de grote wat meer denkwerk maar als het eenmaal zit dan is het ook zover.

Zelf ook met de wieldeuren bezig maar dan met gewone servo`s :-)

Met servo's is zeker een optie. Heb ik ook overwogen, kan de snelheid namelijk regelen in mijn retro MC-24 zender. Toch gekozen voor de E-door vanwege een mogelijke overstap naar futaba. Ook daar zal het mee kunnen alleen ga hiervoor geen T18 aanschaffen.

Ben zeer benieuwd hoe jij de open/sluit snelheid te lijf gaat. ook een hevel(tje) :lol:

Ik kan de snelheid regelen met de regelbox voor de gear welke in dekist zit.
Vanavond al mee aan het stoeien geweest :mad:

de T14SG ook: scheeld weer een paar honderd euro.:banana:in te stellen op 12 kanalen.

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Mooi! ga hier over nadenken. Alle wieldeuren werken nu, alles in de vleugels zo goed als gereed.
Nu dit nog ....... voorlopig nog zat te doen

full

Hey Gijs,
Kijk er af en toe ook graag even naar. :yes:
Ik ga voor een strak stukje bouwwerk dus duurt het een beetje langer dan verwacht. Voorlopig blijft het dus bij kijken.

Weer een stukje verder.
Vleugels/landingsgestel/verlichting/wieldeuren zijn bijna klaar. Wacht nog op 3 servo's voor achterin maar verder zijn alle voorbereidingen getroffen. Kwestie van inschroeven en aansluiten. Kan nu aan de kist zelf gaan beginnen.

full

Staart is gereed
Vleugels bijna, wacht nog op de nieuwe legs, duurt veel te lang
Bekabeling zo goed als klaar
Deurtjes en gear werken
Verlichting aangesloten en even mee gespeeld

Nu begonnen met de brandstoftanks in te bouwen. Is een beste puzzel gezien er geen rekening is gehouden met de bevestiging hiervan. Beetje knutselen en kom op deze constructie.

Zal binnenkort wat meer foto's plaatsen.

full

full

Post erg weinig maar blijf wel bouwen.
Staart is op een paar details na klaar
full

Aansluitingen
full

Hopper
full

Mist nog wat ....
full

Hier ook nog
full

Vulnippel met kraantje
full

Volgende aandachtspunt, inbouwen van een powerbox en ontvanger
full

Nader beetje voor beetje het o zo naar toe geleefde bouweinde. Wil mooi weer en VLIEGEN :yes:

Ziet er ontzettend netjes uit Mischa! Die zwarte sokken waar de servokabels doorheen lopen zijn ook echt mooi gevonden.

Als 'ie half zo mooi vliegt als 'ie er uit ziet ga je er een hoop lol aan hebben!

Nu inderdaad nog even mooi weer.

Hoi Mischa. Gaat goed zo!
Ik zie dat je de uiteinden van die kabelmantel met een ty-rap vastzet. Dit is ook heel mooi te doen met een stukje krimpkous. Dat ziet er nog iets strakker uit en je hebt ook niet het nadeel van "haken blijven" aan zo'n uitstekend stukje van die Ty-rap (die dingen kunnen soms ook gemeen scherp zijn).
Grtz, Hans

De ty-rap is even uit nood geboren en wil dit nog aanpassen. Een krimpkous is niet altijd mogelijk gezien je afhankelijk bent van het dikste punt aan de uiteinden . Bij servosnoeren kan dit inderdaad goed.
Zwarte isolatietape in een smal strookje snijden is ook mooi.

Dank je voor de tip

De ty-rap is even uit nood geboren en wil dit nog aanpassen. Een krimpkous is niet altijd mogelijk gezien je afhankelijk bent van het dikste punt aan de uiteinden . Bij servosnoeren kan dit inderdaad goed.
Zwarte isolatietape in een smal strookje snijden is ook mooi.

Dank je voor de tip
Prachtig om te zien , ziet er allemaal profi uit!!
gr Rene.

Back