Festo Smartbird

Discussie in 'Ornithopters' gestart door BasK, 27 mrt 2011.

  1. bluefalconholland

    bluefalconholland

    Lid geworden:
    6 jun 2007
    Berichten:
    1.121
    Locatie:
    den helder
    Ok..ik dacht dat dit forum ervoor was om o.a. discussies te kunnen voeren..
    Maar goed, ik doe het niet graag maar ik zal me op jullie kleuterklas niveau proberen te verlagen.

    @bdoets: misschien dat ze jou op jou leeftijd een oude zeur noemen dan hoef jij dat nog niet af te geven op anderen. Het is als met een televisie, staat het programma jou niet aan dan zit er een uit knop op. Vind je iemand die iets beschrijft waar je niets van snapt en vind dat diegene zeurt, lees het dan niet. Of kom met fatsoenlijke argumenten.

    @TC01: m'n neefje van 3 heeft het ook over eer en zo...als dat jou niveau is...en dan assiociale persoonsgerichte opmerkingen plaatsen..tja en dat zonder enige onderbouwing...zegt dus wel iets meer over jezelf he?

    @Burp: Gezien we hier niet op niveau kunnen discussieren leek het me beter mijn argumenten te verwijderen, maar omdat jij dat er niet mee eens blijkt te zijn en zonodig alles moet terug zetten...wees een flinke kerel en zet dan ook geen slotje op dit draadje want het gaat uit de hand lopen.
     
  2. robertboxhoorn

    robertboxhoorn

    Lid geworden:
    10 sep 2009
    Berichten:
    1.970
    Locatie:
    emmeloord
    ik vind het altijd geweldig als bleufalconholland iets zegt ik begrijp er niet altijd wat van maar toch is het heel gaaf wat hij ook heeft gedaan ik hoop dat hij gewoon door gaat met informatieoverdracht omdat andere mensen hier ook een hele hoop van leren en ik hoop zo dat als ik 40 ben dat de meeste mensen dan ornithopers vliegen :) en dat de vogelvlucht een stuk beter begrepen word!
    gewoon gezellig verder discussiëren daar is dit forum voor ;)
     
  3. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
  4. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.074
    Dan heb je dit forum nog niet goed doorgelezen, er staat nergens info over zijn "vogels" terwijl er vele anderen hier meer dan voldoende info geplaatst hebben waarmee jij ook zo een vogel kan bouwen.
     
  5. u4eake

    u4eake

    Lid geworden:
    16 aug 2006
    Berichten:
    1.505
    Locatie:
    Diest, België
    Tjonge jonge...
    Die hollanders zijn al geen haar beter als Belgen he. Hebben ze eens wat unieks en al wat ze kunnen is het een beetje afzeiken. En dan maar zeuren dat er geen bouwers meer zijn in de hobby... 98% Gaat plat op zijn buik voor de commerce.

    Sorry hoor, maar ik heb Robert zijn valk zien vliegen (die vliegt dus WEL he) en wat mij betreft vergelijkt het zo'n beetje als een acromaster (de festo) met een 50cc Yak55 acro kist (de valk van robert).

    Tuurlijk, best leuk om een acromaster kuren zien uit te halen, maar als je dan de 50cc ziet vliegen in de handen van een geoefend 3D piloot...
     
  6. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.074
    Er werdt hier gesproken over informatieoverdracht, en dat doet die meneer bluefalconholland helaas niet. Hij plaatst filmpjes van zijn vogels waaruit idd blijkt dat ze vliegen, maar meer niet.

    De mensen die vanaf ongeveer 1995 aan dit soort vogels gewerkt hebben en hun informatie hier op dit forum en het oude modelvliegen.com geplaatst hebben. Die hebben aan informatieoverdracht gedaan. Zij hebben al hun kennis en ervaring gedeeld met iedereen, en als je die kennis volgt lukt het jou ook om zo een vogel te maken.
     
  7. bluefalconholland

    bluefalconholland

    Lid geworden:
    6 jun 2007
    Berichten:
    1.121
    Locatie:
    den helder
    Misschien vind je hier op het forum ook niet zoveel info maar als je m'n naam googeld dan vind je genoeg info. Verder, de robird is m'n levenswerk en ik ben niet van plan dat zomaar ten grabbel te gooien. Festo zit immers ook niet op dit forum, je kan ze mailen en vragen om bouwplannen e.d. maar ik geef je weinig kans. Wat delen betreft, zoek maar eens op mijn naam op dit forum kan je zelf zien wat ik hier zoal doe en deel. En wat ik deel bepaal ikzelf wel.
     
  8. u4eake

    u4eake

    Lid geworden:
    16 aug 2006
    Berichten:
    1.505
    Locatie:
    Diest, België
    Over die informatieoverdracht...
    Meer en meer merk ik dat mensen die vol enthousiasme iets nieuws bouwen of ergens een toegevoegde waarde of oplossing vinden, wegblijven van dit forum. Volgens mij vooral door gebrek aan erkenning en het risico dat anderen met je idee gaan lopen en doen alsof ze het zelf uitgevonden hebben.

    Er is bvb Frema bij de turbinebouwers : beschreef vol enthousiasme zijn eerste zelfbouw turbine waarbij hij zelfs het turbinewiel zelf maakte en in detail beschreef hoe hij dat deed. Ondertussen heeft hij dat afgeleerd en komt hij enkel af en toe nog langs. Zelfs dat hij in de USA wereldkampioen werd met zijn turbine tractorpullers hebben anderen hier gepost. Details van hoe hij meer stuwkracht en rendement weet te halen uit turbines ? Vergeet het maar want dan gaat enkel iemand anders met de pluimen lopen (lees verdient er grof geld mee), zonder de minste erkenning.

    Zelf loste ik onlangs een aanslepend probleem op met de arducopter (sonar altitude hold). Erkenning ? Nee hoor. Anderen gaan gewoon met je oplossing lopen en laten uitschijnen dat zelf gevonden te hebben. In dit specifieke geval vind ik dat niet zo erg en beschouw ik het als een wederdienst voor de open source software die ik gebruik, maar toch, zeer velen gebruiken die software ook, zelfs om er winst mee te maken, en geven niks terug.

    En nu zie ik bluefalconholland hetzelfde overkomen.

    Dus waarom zou je in godsnaam nog iets posten hier dat je zelf uitgevonden of bedacht of verder uitgewerkt hebt ? Enkel zodat anderen er het mooie weer mee kunnen maken ? Om afgezeken te worden ?

    Ik heb van dit forum veel geleerd in mijn beginjaren. Ik heb naderhand ook van de meeste van mijn spullen een bouwverslag gepost met details over de problemen die ik tegenkwam en hoe ik die oploste. Geen spectaculaire dingen, maar er zijn er velen die zelfs dat niet doen.
    Als je dan ook nog eens kritiek krijgt omdat je niet alle details tot in de puntjes voorkauwt... tja, dan kan ik begrijpen dat iemand het voor bekeken houdt.
    Je moet je realiseren dat niemand VERPLICHT is om zijn bevindingen hier te delen he.

    Tot slot, in het fpv gedeelte van dit forum deelt bluefalconholland heel wat van zijn ervaringen, bvb antennes. Hij heeft er zelfs enkele gemaakt voor medeforummers.
     
    Laatst bewerkt: 27 jul 2011
  9. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.074
    Klopt, vandaar dat er ook van mijn hand niks meer van nieuwe projecten gepost worden. Ik ontwikkel alleen nog maar voor mijzelf en eventueel voor diegen die er serieus mee omgaat. Ik heb op dat gebied ook mijn lesje geleerd. Ik heb alle info altijd naar iedereen die het wilde weten doorgestuurd en ook verschillende keren naar robert. Van hem heb ik in zijn begin periode ook enkele foto's gekregen waarbij hij uitging van een aandrijving zoals een werpmolen (vishengel), echter dat werkte schijnbaar toch niet goed genoeg.

    Er liggen hier nog 4 werkende klapwiekers rond, echter die hebben allemaal lichte schade en ik kom er nu niet aan toe om dat te repareren. Daarnaast gaat mijn voorkeur uit naar de nieuwe vleugel waar ik tussendoor aan werk, en natuurlijk mijn eigen ontwerp F5B racer en mijn speedkisten.

    Let wel, ik heb toch bewondering voor robert zijn ontwerpen/ontwikkelingen en begrijp ook zijn standpunt. Echter vind ik een aantal zaken niet netjes zoals hij het brengt en gebracht heeft.
     

Deel Deze Pagina