FF10

• Topicstarter Topicstarter Ger Kovacs
  • Startdatum Startdatum
G

Ger Kovacs

Guest
Iemand al in het bezit van de nieuwe FF10 2.4 gHz van Robbe?
Zo ja, is het wat?

Groet Ger.

Volgens mij is de FF10 nog steeds niet uitgeleverd... :(
Staat nu overigens wel op "oranje" bij Robbe, dus het kan nooit meer lang duren.
Het lijkt me wel wat. ;)

Heb er één besteld met extra ontvanger, zijn inderdaad nog niet uitgeleverd.
Wanneer hij er is wordt de FF9 verkocht, eventueel met een TM-7 FASST module.

Ze zouden begin juni worden uitgeleverd, dus wordt wel tijd nu, zit er met smart op te wachten.

Ik ken zo en zo al drie mensen op de club die hem ook hebben besteld.

En weer iemand bekeerd uit het Multiplex-kamp:)

Jazeker, Multiplex heeft zich mijnsinziens verschrikkelijk in de vingers gesneden door in Europa veel te laat op te stappen op het treintje welke naar 2.4 ghz rijdt, of althans, volgens mij is dat treintje nog niet eens vertrokken, vreemd want in de USA zijn losse HF module's voor de EVO 9 gewoon te verkrijgen.
Multiplex, JR, Futaba, whatever, pikkepoely of zo, als het ding doet wat ervan verwacht wordt mag er van mij ook nog Skoda op staan (VW) :wink:
maar die FF10 heeft alles wat ik ervan verwacht/ervoor over heb, menu ergonomie, formaat, 10 kanaals, en uiteraard 2,4 Ghz met 90 mW vermogen, en laten we het prijskaartje niet vergeten natuurlijk, kost de helft van de FF12.
Mijn oude EVO is al weer 6 jaar oud en is al een paar keer gestuiterd, kortom uitgeleefd.

Ger.

Ik heb de 10C al sinds april in bestelling staan, zou eerst eind april leverbaar zijn. Nu is het midden juni, hoop dat het waar is. Lijkt me in ieder geval een super zender dat zijn geld meer dan waard is. Kan niet wachten tot het zo ver is :D

Vandaag de FF10 in mijn handen gehad. Wat een mooi ding.
Was vandaag geleverd door Robbe, bij mijn lokale modelbouw winkel: FF10 2,4GHz Coenraad :)
Dus dat gaat lekker snel.

Ik denk dat je deze zender vooral als opvolger van de FF9 kan zien. Alleen heeft dit wel meer de looks richting de 12FG. Ook een zeer duidelijk en groot display.
Ik heb helaas nog niet veel in het menu kunnen spelen, maar het lijkt me wel een erg fijne zender. Zeker gezien de prijs interesant. (al helemaal als je vergelijkt met de T12 of T14)

nee, alleen de 2,4GHz Fasst
Dat is wel met zo'n uitstekende antenne aan de achterzijde van de zender.(uit module) Ook de "35MHz antenne" zit nog ingebouwd. beetje jammer voor mensen die geheel overgestapt zijn naar 2,4GHz. Wel makkelijk voor de switchers tussen 35MHz en 2,4GHz.
(er moeten trouwens wel speciale modules in, ze hebben weer een aparte vorm bedacht :( )

Hij word standaard met tm-10 geleverd als je de 2,4 "versie" koopt, dan heb je ook daadwerkelijk 10 kanalen (met de R 6014 FS).

Jazeker, Multiplex heeft zich mijnsinziens verschrikkelijk in de vingers gesneden door in Europa veel te laat op te stappen op het treintje welke naar 2.4 ghz rijdt, of althans, volgens mij is dat treintje nog niet eens vertrokken, vreemd want in de USA zijn losse HF module's voor de EVO 9 gewoon te verkrijgen.
Multiplex, JR, Futaba, whatever, pikkepoely of zo, als het ding doet wat ervan verwacht wordt mag er van mij ook nog Skoda op staan (VW) :wink:
maar die FF10 heeft alles wat ik ervan verwacht/ervoor over heb, menu ergonomie, formaat, 10 kanaals, en uiteraard 2,4 Ghz met 90 mW vermogen, en laten we het prijskaartje niet vergeten natuurlijk, kost de helft van de FF12.
Mijn oude EVO is al weer 6 jaar oud en is al een paar keer gestuiterd, kortom uitgeleefd.

Ger.

Handige uitspraak als je hem straks hier te koop aanbied ;)
Ik ben pas van mijn Evo9 gaan houden toen ik een FF9 erbij kocht.
(voor de PCM) Neem geen overhaaste beslissingen !

Wat ik overal lees is dat de TM-7 (2Ghz module o.a. voor de FF9 en 9Z) ook (juist) in de FF10 past.
(dit in tegenstelling tot bv de F12 en de T14)

zie: FF-10 (T10C) R1410 - TX & Set
Snap ik, maar zou je dan niet liever even wachten en de tm-10 er los bijhalen, ik heb hem nog niet los gezien maar dat komt vast snel. Ander heb je 2 kanalen minder.

Ik heb de mijne alvast gereserveerd bij hangar in kampen. Ik stap zo op de trein om hem op te halen.
FF10 2,4Ghz met de 6014 FS erbij.
Ik had vanmiddag al een paar ontvangers (6kan) besteld voor 95$/stuk, mijn dag is goed.
zondag komt de eerste vlucht ermee en dan gelijk in wedstrijd vorm.(electro Q500)

Ik weet trouwens heel zeker dat ik mijn evo9 ga missen, maar het is niet anders.

Dat dacht ik in eerste instantie ook, mijn evo 9 was de laatste zender die ik had voor de overstap naar Futaba en raad eens................geen seconde gemist:)

Grt.

Ik heb wat dingen in een FF9 geprobeerd in te stellen en je moet zulke rare mixers aanmaken en bepaalde dingen kunnen gewoon niet, ik hoop hier minder tegenaan te lopen met de FF10. Maar een shocky solderen zonder te kijken welke functie in welk kanaal moet zal er niet meer bij zijn. :cry: (Dat deet ik altijd wel, gewoon zo dat de draden het makkeijkst lopen.)

Back