Fi-Li-Fi GPS Tracker

Ik heb net deze besteld... Hopelijk heb ik hem nooit nodig maar het geeft je toch een beetje zekerheid.
Lichtgewicht en lange batterijduur...

fi_li_fi_pack2.jpg

FEATURES

Simple to use - simply dial tracking number and it will do the rest.

Safety - Protect your expensive drone, Go-Pros, cameras and mods from missing in action flights and thefts by 3rd parties should your drone land away from you and be recovered by a 3rd party.

Flyable design - lightweight, compact and self contained design that fits on top of your battery in AR drone 2.0 models.

Own power supply – improved reliability & dependency from drone systems without modifications to the drone itself.

Redundancy tracking built in – primary system GPS is accurate to 5m with GPS lock. Secondary system 5-20m when using GPRS signal not locked.

Compatible sim card included– just add credit and have no subscription fees/contracts! (UK only)

Position pinpointed on your mobile phones web browser as a google map with location pin.

SPECIFICATION

Size LxWxD— 7.5cm x 5.0cm x 0.5cm
Weight– 35g
Battery– Rechargeable Li-ion
Battery life– 48 hours constant use per a full charge
Accuracy when GPS signal acquired– <5m
Accuracy when using GPRS signal lock- 5 to 20m
Sim– 2G standard size sim included and tested to be compatible with the Fi-Li-Fi.
Tested with iphones, Blackberrys, Nokia handsets, Android handsets.

Heb hier wat oude TK102B (GPS trackers. Niet de clone's). Voor zover ik het kan zien zit hier percies het zelfde printje in als de Fi-Li-Fi GPS Tracker.

IMAG1197.jpg

Het printje van de TK102B weegt 25 gram.
Ik denk dat je zoiets dus makkelijk zelf kan maken van een TK102B.

Laatst bewerkt:
Misschien is dit iets?

Ik heb zelf ook zoń gps tracker in gebruik voor de auto. Werkt super en als je de behuizing eraf trekt oi.d scheelt het weer gewicht etc.

Hallo allemaal, ik ben een f450 kwijtgeraakt. Nu heb ik een find my gps gekocht werkt dit nu goed of zorgt dit voor problemen omdat hij zend via gsm signaal. Als dit goed werkt waar kan je hem dan het beste monteren. Er zijn mensen op het forum die de crashes aan de gps tracker wijten. Graag hullie advies zodat ik er niet nog een kwijtraak

Laatst bewerkt door een moderator:
Weiten is een groot woord.. "niet uit kunnen sluiten" komt meer in de richting, iig hier dan.... Zelf monteer ik ze iig niet meer.. bettter safe then sorrow.

Ik heb juist mijn bestelde TK102B terug gestuurd naar Amazon , omdat hij niet werkte.
Ik wil toch ook een GPS tracker nog 'inbouwen" dwz aan buitenzijde ophangen.
Op het duitse forum zijn er VELE die zo' n Tracker hebben.Daar wordt aangehaald dat het signaal van de Tracker ALLEEN eventueel ZOU KUNNEN storen als je een SMS stuurt
om de coords te krijgen. Voor de REST ontvangt hij ALLEEN en zou dus NIET KUNNEN storen.
Alleen nu het probleem een werkende Tracker te vinden met een REDELIJKE prijs en GEEN KLOON van de TK102B
want die zouden niet werken!!!(dus misschien had ik er zo een ???
Merken:

PAJ easy
TK102B
Taranis
RF v16

grtz

dropke

Die uit de topic start lijkt idd op een TK102 maar dan zonder behuizing. Klopt ook zo'n beetje met het gewicht dan.

Deze heb ik gekocht en werkt (mits er niet te veel storing om hem heen zit van je Vtx.

Zo los werkt hij vrijwel altijd. Redelijk mee getest.

Full Accessories Mini Car Vehicle GPS/GSM/GPRS Tracker TK102 Mini Global Real Time 4 bands Tracking Device, Support TF Card-in GPS Trackers from Automobiles & Motorcycles on Aliexpress.com

Je moet er idd opletten dat er wel een echte GPS in zit en hij niet bepaald op GSM signaal via de antenne peiling.

Vanaf hier heb ik het er wat over gehad. Ff doorbladderen.
longe-range-fpv-project-13

We hebben idd een clone besteld , ze koste bijna 30 euro incl verzending.
Al een paar keer getest , doet het ieder keer perfekt.
Tot 10-15 meter nauwkeurig.

Echter nooit op een vlieger of multicopter getest , wordt eens tijd dat iemand het eens goed uittest , denk dat je met naze en andere gewone fc's geen problemen gaat ondervinden ,maar met naza met gps en autopilots wel een probleem hebt.

Hier een filmpje van een franse fpver dat een onverklaarbare crash had meegemaakt , je kan duidelijk zien dat als de tracker te dicht bij de fc zit alles begint door te flippen.

Vanaf 3.30 min...

Die uit de topic start lijkt idd op een TK102 maar dan zonder behuizing. Klopt ook zo'n beetje met het gewicht dan.

Deze heb ik gekocht en werkt (mits er niet te veel storing om hem heen zit van je Vtx.

Zo los werkt hij vrijwel altijd. Redelijk mee getest.

Full Accessories Mini Car Vehicle GPS/GSM/GPRS Tracker TK102 Mini Global Real Time 4 bands Tracking Device, Support TF Card-in GPS Trackers from Automobiles & Motorcycles on Aliexpress.com

Je moet er idd opletten dat er wel een echte GPS in zit en hij niet bepaald op GSM signaal via de antenne peiling.

Vanaf hier heb ik het er wat over gehad. Ff doorbladderen.
longe-range-fpv-project-13

De vraag blijft natuurlijk HOE kan je zien of je een GOEDE (geen KLOON) besteld ????
Anderzijds moet je hem eens testen
Laat bv iemand die GPS eens in een Maisveld (nu staat de mais hoog)
verstoppen en probeer hem dan terug te vinden.
Ik denk dat het ZEER afhankelijk is WELKE PROVIDER (dekking gebied)
je hebt gekozen.
Allee ik ben dus nog altijd op ZOEK om een GPS Tracker te kopen

Heb diverse tests gedaan. Zolang er signaal is op 2m nauwkeurig als ik vergeleek waar ik stond met telefoon GPS.
los altijd bereik. Op de kop in het bos tussen de struiken etc.
Met HEMA/KPN netwerk. Maar het kan Idd falen.

Alleen in het model in de lucht paar keer niets terug gehad. Op de grond later dan wel.
En soms wel SMS terug maar geen GPS.
Maar wie weet zou dat na een paar pogingen wel lukken.
Vlucht batterij zal meestal eerder leeg zijn dus je Stoor signaal van de Vtx stopt zelf.

Het is een leuk hulpmiddel maar niet 100% betrouwbaar. Maar beter dan niets.

Wat is een slechte kloon? Tjah iig kijken of ze GPS opgeven maar blijft een gok.
Die uit mijn linkje werkt en heeft GPS.

Hoe 'hoog' vlieg jij dan wel, dat je GEEN signaal meer hebt (ik neem aan GSM) ,ik denk hoe hoger je vliegt hoe beter verbinding je hebt met de GPS satelieten.
Als je je tracker opbelt wat stuurt hij dan als je GEEN coords ontvangt?
of heeft hij dan misschien GEEN GSM verbinding ?

@dropke, dan sruurt huj LAC coordinaten. Maar is mij ook nog niet gelukt om die te vertalen in google maps

Met een hand GPS zijn die makkelijk om te zetten..........ik heb een Garmin 60CSX en een Oregon 550
Dus stuur mij maar eens een voorbeeld dan kan ik ze misschien omzetten
Ik doe ook aan Geocaching en daar werken we met bv

N 51° 15.665 E 004° 43.850

Back