Fietsbel outrunnner + vliegtuig

kan je beter een paar euro (en een paar gram) extra uitgeven voor een 3s1000mah van 15/20C max. Die trekt het zowieso gemakkelijk, ook als het koud is. Ik heb mijn accu's ook niet "ingevlogen". Gewoon gebruiken.

Wartexx zei:
Ik heb ook zo'n moter zonder bout voorop , mijne wordt met de 8x4? wel warm maar dat komt volgens mij door lager problemen ookal wil mijn winkelier dat niet erkennen :wink:

hmmm; ik vind mijn fietsbel ook erg heet worden op een rare plek (op de as, bij het imbusje)
is dat een lagerprobleem?

Is dat zo vreemd? Alle draadspoelen komen samen op dat buitenste busje, dus dat wordt meest logischerwijs et warmste denk ik. :P Bovendien zag ik dat de nieuwe fietsbellen tegenwoordig geleverd worden met een stickmount van aluminium, en daarbij zitten rondom et motor busje mooie koelvinnetjes. Dus ik denk dat dat hitte probleem inmiddels ook bij de chineesjes bekend is. :P

duidelijk dus niet een exemplarisch gevalletje in mijn geval; het zal wel zo horen dat ie daar zo warm wordt

overigens geconstateerd na kort en onbelast proefdraaien (dus zonder prop) - misschien dat ie daar wel erg warm van wordt

gisteren trouwens m'n fietsbel ingebouwd in m'n Piper; 'komt t.z.t. wel een klein verslagje van
OPgebouwd is trouwens een betere omschrijving; ik heb 't gat in de motorkap iets opgeruimd en het voetplaatje van de fietsbel zit nu aan de binnenkant, maar de rest zit buiten de motorkap - als een soort spinner aan de verkeerde kant van de prop

Onbelast maakt ie VEEL meer toeren, en dan wordt ie bliksemsnel warm. Moet je dus niet teveel doen volgens mij. :)

En zo buitenboord ga ik ook met mijn space scooter doen. Alleen ik ga proberen om em mooi aan te laten sluiten op de neus, dus n klein beetje eraf snijden tottie even dik als de fietsbel is. :P Dan valt et hoop ik wel n beetje mee met die dikke toeter voorop. :P

Weet iemand trouwens of je een propsaver EN een spinner kunt gebruiken? :)

Dat onbelast warm worden is meer als je een vrij stevige timing gebruikt (die prima is MET prop).

Door extra timing verhoog je ook de nullaststroom. Bij onbelast draaein is dat dan extra warmte.

Ik heb een keer een lijstje gezien met de verschillende types fietsbellen en de bijbehorende wikkelingen. Heeft iemand die nog ergens? Kan het niet meer vinden...

\fbk\ zei:
Volgens mij klopt die website niet, de BM2408-21 is 1450kv, ik heb dezelfde motor en de resultaten zijn nagenoeg hetzelfde.
Als je sneller wilt zou je eens een 7x6 of een 7x7 prop kunnen proberen. Ik gebruik zelf de motor met 2s lipo's en een 8x4.3 GWS op een slowflyer, prima combinatie.

Ik vlieg met de space scooter met een 1450kv fietsbel en 7*6 prop en 3s1p 2200mah accu.
ik moet zegge vliegt lekker alleen de moter word wel snel (te) warm
dus ik ga 7*7 niet proberen :wink:
en 7*4 props zijn moeilijk te vinden in de handel in de benelux vind ik :?

Thnx, die zocht ik idd. Alleen de 1450KV staat er niet bij.

Ik had een goeie, 1 van de 1e fietsbellen, alleen die kapte er ineens mee. Nou, geen zin om pietepeuterig te zoeken naar een breukje, ik wilde hem toch al een keer ontleden :D.
Mooi 12 polige stator. Wat me wel opvalt is dat ik nu een nieuwe 1750kv fietsbel met alu achterkant heb gekocht laatst, en die stator blijkt bijna 2 keer zo kort te zijn als de 1e. (en ook 9N ipv 12N).

Heb ook nog een 1100KV gekocht (was te goedkoop om te laten liggen). Die is verder hetzelfde als de 1450KV.
Die 1450KV vind ik wel een mooie maat met 9x3.8 of 8x6 propjes op 3S. Die nieuwe 1100KV ga ik dus ook gelijk strippen en er een 1450KV van maken . Kan ik een teddy-dropper maken met 2 fietsbellen :D.

Heb ff gekeken wat erop zat. 7 wikkelingen Ster, 4x 0.2mm draad parallel. Lrk gewikkeld volgens mij, niet goed naar gekeken.
Nieuwe wikkeling dus maar weer 7 wikkelingen. volgens de rekenmodule van powercroco.de is 4x0.2mm draad hetzelfde in doorsnede als 1 x 0.4mm draad. Die ff geprobeert, maar volgens mij kan er meer op :D. En ja hoor. heb hem nu dus met 7 wikkelingen ster gewikkeld met 0.5mm draad. Ziet er strak uit :).
AabBCcaABbcC, Loopt los als een zonnetje, moet nog op me 1m60 vliegende vleugel ff testen.

Die nieuwe 1100KV gaat dat dus ook worden :D

Op rc-technics staat een 2409-12(a) serie van 1570kv tot 20 continue en tot maar liefst 24 maximaal ?

Klopt dit of zijn dit typo's ?

Specificaties:
KV: 1570
Gewicht: 65g
Afmetingen: 31 x 34mm
As diameter: M3
Continu Stroom: 7-20A Max. Stroom: 24A
Prop: 8x4, 9x4.5 (@3S lipo), 10x4.7 (@2s Lipo)
Thrust: +/- 800 gram met 8x4 op 3S Lipo.

Mmhh, denk dat het die van mij is. Zit een stuk grotere stator in dan in sommige anderen. Deze is dus een stuk langer en ook wat zwaarder. Heb hem net getest met 7 wikkelingen 0.5mm draad. ster. Trekt mijn 1m60 vliegende vleugel met gemak omhoog en er werd echt niks warm!! Dat is nieuw voor mij :D. 9x3.8 prop trouwens.
BM2409-12.jpg

Deze is vrij klein, staat ook 47 gram bij. maar het statorlengteverschil is echt best groot. Gaat max tot 14 amp.
BM2408-21G.jpg

Back