Fietsbel outrunnner + vliegtuig

Ik heb net ontdekt dat ik toch een iets andere fietsbel heb dan DE fietsbel (die van RC technics, 1450Kv)..

Ik heb schijnbaar een 1750Kv versie.
http://www.aero-nuts.com/product_info.php?cPath=26&products_id=147

Weet iemand welke propellor hier op moet als je iets sneller wil? Ik vlieg mijn picojet nu met een 7x5, en de motor heeft er geen greintje pijn van. Blijft zelfs gewoon lekker koel. Maar is dit wel de optimale propellor voor de motor? Want toen ik het vroeg dachten de mensen hier op t forum mischien dat ik een 1450Kv exemplaar had.

Volgens mij klopt die website niet, de BM2408-21 is 1450kv, ik heb dezelfde motor en de resultaten zijn nagenoeg hetzelfde.
Als je sneller wilt zou je eens een 7x6 of een 7x7 prop kunnen proberen. Ik gebruik zelf de motor met 2s lipo's en een 8x4.3 GWS op een slowflyer, prima combinatie.

Toevallig zit de 7 boven de 4, op je numpad. :roll:

En denk je dat de motor meer spoed aan zal kunnen, zonder te overbelasten?

net 1e vlucht gemaakt..
vliegt goed!
maar toen ik een ballonetje van een paaltje wou afvliegen bleek dat het paaltje te sterk was voor mn plank, gws propje gebroken (zelfs met propsaver)
ik heb daarna een 8x4 erop gezet, maar hier door vloog het plankje wat minder (te traag) eerste propje was een 7x6, kan ik een 8x6 erop zetten? want de 7x6 hebben ze alleen nog maar in de 'reduction series'. is er veel verschil tussen de reduction serie en de hyperdrives??

Leuk !

Mits je accus 15 ampere kunnen leveren is een 8*6 ook te doen. Check voor de zekerheid na een minuut vliegen de temperatuur van je accu's.
Zijn ze heet dan weet je dat je te ver gaat.

Ik heb ook zo'n moter zonder bout voorop , mijne wordt met de 8x4? wel warm maar dat komt volgens mij door lager problemen ookal wil mijn winkelier dat niet erkennen :wink:

Ik wil graag mijn space scooter fietsbeliseren, maar ik weet niet welke propellor ik het beste kan gebruiken met een ELE s3 1100 accupackje. Heeft er iemand een suggestie?

6x5 prop op de gewone 1500 kV fietsbel is mooi, ook voor je Picojet ;)
En mocht je dan wat snelheid willen inleveren voor meer trekkracht een 7x4.....Met grotere props ga je gauw boven de 11-12 amps.

De picojet vliegt met een 7x5 APC-e, maar daar zit dan ook een fatsige 2200mAh pack in. ;)

De Space scooter is van nature al een trage vlieger, dus alleen maar meer trek kracht en dezelfde snelheid vind ik allang goed. :P Maar ik koop wel een 6x5 en een 7x4, dan ga ik wel n beetje proberen. Kan ik de prop erop doen waar ik maar net zin in heb. :)

Vraagje , ik heb een fietsbel en moter. Hoe meet ik met mijn aldi mulitmeter het amperage dat uit de accu! wordt getrokken(ivm keuze lipo)
En op welk stantje moet de meter staan?

ligt aan de propellor of dat uberhaupt wel mogelijk is. Een Aldi multimeter(overigens een prima ding voor dat geld!!!) heeft een max meetstroom van 10A, met een 8x4 zit je daarboven.(13A ongveer) Kortstondig kan je dat wel meten, misschien springt je zekering ineens door, maar deze kan je weer vervangen(door evt. een 15A zekering ofzoiets(op eigen risico natuurlijk ;) ))

nou nog even over het meten zelf: :D
Je moet de meter op gelijkstroom zetten Adc of zoiets, en dan de 10A. Ook moet je de rode meetdraad in de speciale 10A opening aansluiten.
Je zet dan de 2 meetsnoeren tussen 1 draad tussen de accu en de regelaar. Dus je onderbreekt één draad tussen de accu en de regelaar, en die verbind je met je multimeter.

Heren, hoop dat jullie mij helpen kunnen.....

Ik heb een
- "fietsbel" emm-150pw 1450kv
- 25 amps speed controller
- Lipo set 11,1v 1200mah
- prop 8x4

Na ongeveer 2 minuten af en toe vol gas gaat mijn lipo save van de controller ingrijpen ( accu's leeg)

Enig idee of de bovenstaande configuratie correct is ? 8x4 ok ?
Lipo's zijn nieuw!

Alvast bedankt voor de hulp,

Frank

Lipo ook nieuw? Eerst 3x langsaam laden en ontladen, dan pas gebruiken. Ze moeten eerst op gang komen, die lipotjes. Daarom slaat de controller mischien veel te vroeg af.

nee hoor, lipo's kan je in 1 keer gebruiken.
Ik vind het wel heel gek dat de vliegduur maar zo kort is, dit zou eigenlijk ongeveer 10min. moeten zijn...

Misschien heb je door het koude weer wat minder capiciteit(de spanning zakt eerder in bij die lage temperaturen)

Hoeveel C zijn die lipo's?

IK zou toch even meten hoeveel stroom er loopt.

ELE lipos iig niet hoor Michiel! Ik heb dr 5 en stuk voor stuk moesten ze 3x langsaam opgang komen voor ze helemaal op volle kracht waren.

Ik heb mijn set lipos gistern weer opgeladen en ga ze straks weer proberen. Dat zou dan de 2e keer zijn. Hopelijk kom ik zo ver om dat nog een keer te doen. (3x)
We gaan het proberen en ik zal "rapporteren" hoe ie gaat.
Ga ook met mijn prop sleutelen. De lipos werden erg heet dus inderdaad
veel stroom. Ga een stukje van mijn prop afhalen en kijken of dat effect heeft.
In iedergeval bedankt voor de reacties !!

Beste wensen alvast

Frank

frein,

mijn fietsbel hield in met de 8x4 prop op de 800 mah accu van Ele, maar die accu levert dan ook te weinig "C"
met een 7x3,5 gaat dat prima, alleen ik kan met de huidige lage temperaturen niet meer onder de indruk raken van de de vluchtduur; misschien moet je even geduld hebben tot het wat warmer wordt

ik heb mijn accu niet echt "ingevlogen"; 'wist niet dat dat nodig was

gr. Dennis

Back