Filmpjes Parkzone Trojan T-28D update 28/07/2011 (ontmoeting met een echt vliegtuig)

Knipperde de ontvanger na de crash ? Zover ik weet knippert de ontvanger als er contact verlies is geweest tussen de zender en ontvanger of als de ontvanger even geen stroom heeft gehad?

@robert : het is een AR600 en ik heb nu nog enkel AR6200 met sat liggen die ik ga bebruiken.

@roel : de ontvanger knipperde inderdaad toen ik toekwam.
Je hoort hem nog "rebinden" en de esc biept net alsof die juist geconnecteerd is.
Dit alles hoor je als ik ongeveer bijna bij het vliegtuig ben.

In ieder gaval is de trojan weer gerepareerd met de middelen die ik hier op vakantie heb en heeft hij vandaag weer gevlogen ( 7 vluchten in totaal maar deze keer weer aan het strand ) en zonder problemen.

Hij connect weer met de ontvanger als je circa 20 meter binnen het toestel bent. Dat is dan wel erg laag. Volgens mij heb je dan een fout in de ontvanger of zender.
Misschien is het verstandig om het spul een door de leverancier te laten controleren ?

Nu alles weer naar horizon hobby terugsturen zolang nadat de garantie is verlopen zal wel een aardige duit kosten denk ik.

Ik ga wss naar futuaba overstappen of zo een turnigy 9x mss met de alternatieve firmware erop.

Wat het zou kosten om na te laten kijken weet ik niet. Maarja. je kan de set zo ook niet verkopen lijkt me. Dan zadel je iemand anders met slechte zenderset op.
Dat lijkt me ook niet de beste oplossing.

Bij Futaba gaat het ook wel eens fout. Daar heb ik in het verleden ook wel eens heel gekke dingen mee gezien. Zeker toen Futaba net begon met de 2,4 zenders en ontvangers. Ik denk dat je gewoon pech hebt.

De ontvanger kan ook door een eerdere crash een tik gehad hebben. Dat is net het lastige met dit soort dingen. Je weet niet waar de fout nu echt zit.

Wat het zou kosten om na te laten kijken weet ik niet. Maarja. je kan de set zo ook niet verkopen lijkt me. Dan zadel je iemand anders met slechte zenderset op.
Dat lijkt me ook niet de beste oplossing.

Bij Futaba gaat het ook wel eens fout. Daar heb ik in het verleden ook wel eens heel gekke dingen mee gezien. Zeker toen Futaba net begon met de 2,4 zenders en ontvangers. Ik denk dat je gewoon pech hebt.

De ontvanger kan ook door een eerdere crash een tik gehad hebben. Dat is net het lastige met dit soort dingen. Je weet niet waar de fout nu echt zit.

De zender en ontvangers zou ik nu niet echt gaan verkopen daar een die niet echt veel meer opbrangen.
Ik zou het gewoon bijhouden als reserve moest er met een andere zender ofzo iets foutgaan.
Of ik zou hem bijhouden zodat ik mijn zoontje kan leren vliegen met mijn oude spullen dan.
We zien wel waar we uitkomen.
Op dit moment moet hij nog maar even dienst doen daar de centjes volledig aan de vakantie aan het opgaan zijn ehehe.

Ik zelf en andere die ik ken vliegen ook met spektrum, ik blijf ook bij spektrum, heb er nog nooit problemen mee gehad...

Vlak voordat je Trojan naar beneden komt zie je een rood met wit geschilderde toren in beeld. Is dat geen zendmast die wat signalen kan wegdrukken?

Het is die toren die wss voor de "brown out" gezorgd heeft idd.

En blijkbaar is er ook nog ergens zeer dicht in de buurt een militaire luchtmacht basis met zeer zware zendtorens van de russen ofzo als ik de polen mag geloven en goed verstaan heb.

Het was idd maar net naast die fietser.
Nu het vliegen zelf is nog ok daar ze regelmatig daar vliegen op dat plein.
Het zijn wat sportvelden bij elkaar enzo.
En het is een club die daar mag vliegen.

Maar man man ik ben dit spektrum gedoe zo echt wel beu ondertussen.
Gelukkig is er niets ernstig gebeurd nu.

Hopelijk heb je een verzekering die vliegen binnen de bebouwde kom verzekert.

Ik ken er namelijk geen .

Mvg Johan

Hopelijk heb je een verzekering die vliegen binnen de bebouwde kom verzekert.

Ik ken er namelijk geen .

Mvg Johan

KBC heeft me verzekerd dat ik ten aller tijde ben verzekerd ja :)
Opgenomen in de polis zijn alle gemotoriseerde toestellen zowel auto's als boten als vliegtuigen en heli's.

Vliegtuigen t/m 65cc en 6.5m spanwijdte.
Aangezien er geen kleine lettertjes instaan over bebouwd of onbebouwd verzekerde kbc mij dat dit niet nodig is omdat je zoiezo altijd verzekerd bent.
Zolang erin staat dat het modelbouw bestuurbare toestellen zijn.
Dat is het belangrijkste.

Zo ondertussen vliegt hij weer :)
Dit keer weer aan het strand daar der geen storingselementen in de buurt zijn hehe.

Laatst bewerkt door een moderator:
Zo de laatste dag van de vakantie zit erop.
Nog even gaan vliegen en owwwwwww heb ik toch een ontmoeting in de lucht met een echt vliegtuig zekers dat net zoals ik over het water scheert :)
Spijtig niet lang in beeld maar toch leuk om te zien (rond de 55sec is die der)
Ook nog wat jet ski gasten enzo op het water.

2 de filmpje is het vliegtuig dat je ziet in de film maar dan gefilmd met de gsm vanop het terras van het cafe.

Laatst bewerkt door een moderator:
het blijft een heerlijk toestel om mee te ravotten, ben zelf al aan mijn 2e toe. :-D
Kleine topic hijack: ik heb een nieuwe vleugel nodig; iemand een tip waar ik deze het beste zou kunnen kopen?

Gewoon online ergens eentje kopen.........eventueel via ebay daar verkopen ze ze nog wel eens.
En anders bestellen bij de lokale hobbyshop

Hoe lang kan ik met de PZ Trojan ongeveer vliegen met een 2200mAh/30C accu vliegen? Magic numbers zeggen 4,8 min aerobatics en 7,6 min no stress. Kloppen mijn berekeningen? En tot hoever mag ik die accu ontladen?

Hee Gary,

Ikzelf heb ook een tijdje met een Trojan gevlogen met de orginele LiPo (weet even niet of dat een 1800 of 2200 was).

Maar jouw berekeningen kloppen wel ongeveer is mijn ervaring.

Onderdelen zijn te verkrijgen via de LHS, vertel mij niet hoe ik dat weet ;-)
Alleen de levering kan wel eens lang duren :-( (en dan krijg je er ineens 2 afgestuurd :roll: ).

Grt,
Berto.

Back