filter tegen strepen/storing in je fpv beeld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Robert en ik wıkkelen alleen de rode draad nıet de zwarte.
Heb je hıer meer theorıe over Sander?

Kan ook, hangt even van de overige bedrading af, als er ook een OSD gebruikt wordt is dat inderdaad beter, als er alleen een camera en Vtx gebruikt wordt zou ik beide draden wikkelen.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
ImmersionRC - Real Virtuality

:p

We hebben wel strak beeld
Vooral met dıe yagies nu.
Maargoed ik heb nu weer 20 rıngen en 20 elcos op voorraad.

nieuw fılter gevonden
wat vinden jullıe ervan

bron Building a complete FPV setup from the ground up

page47-filter.jpg

page47-sfpv21.jpg

Radeloos met de storing in mijn quad:
Bovenstaand beeld is opgenomen met de camera en zender op een aparte lipo.

De cam en zender zitten met een gedraaide servo kabel aan elkaar, stroom van een 450mah 3s lipo.

Toen de cam nog op de hoofd lipo zat heb ik het geprobeerd met de flytron filter, sander style filter, en later zelfs met een "ultra" sander style filter (2200uf 16V elco, 30 wikkelingen om toroid). Mocht allemaal niet baten.

De zender staat bovenop de behuizing in het midden, de cam zit onder voorop.
Tussen de ESC kabels, en de kabel van cam naar zender zit op zijn minst 4cm.

Ik gebruik de gele 30A ESC's van RCTimer.

Ik heb geprobeerd aan de kant van zowel cam als zender de signal en plus draad een paar keer om een toroid te wikkelen zonder resultaat.

Zou het dan echt zo zijn dat deze ESC's buitengewoon veel storing veroorzaken?

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ken iemand die ook last van storing bleef houden totdat..........

hij het kristal van zijn video camera vast gezet had...

( op je camera zit ergens een kristal, klein glimmend en zilverachtig , zet dat eens vast ! )

( op je camera zit ergens een kristal, klein glimmend en zilverachtig , zet dat eens vast ! )

Idem voor het kristal in je videozender, ik soldeer ze altijd vast aan de behuizing dan gaan ze nergens meer heen.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen

Bedankt voor de tip, maar dat is het helaas niet :(

Dit is de 540tvl sony, ik heb het ook met de hobbyking ccd cam en een oude cmos geprobeerd. Ik heb zelfs 3 verschillende zenders geprobeerd: 800mW 1,2GHz, 200mW 1,2GHz, 200mW 5,8GHz (2,4GHz uitgesloten want dat is RC).

De cam zelf zit trouwens op een trillingvrij plankje aan de onderkant.

Dan ben je gewoon aan 't prutsen en heb je óf ergens draden tegen elkaar zitten die overspraak geven in je video signaal óf je hebt ergens een aardlus zitten :D

Kortom, wees eens creatief met Paint en teken eens een schema?

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen

Dan ben je gewoon aan 't prutsen en heb je óf ergens draden tegen elkaar zitten die overspraak geven in je video signaal óf je hebt ergens een aardlus zitten :D

Kortom, wees eens creatief met Paint en teken eens een schema?

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen

XhIns.png

armen aan voorkant weg gelaten

en toch moeten het de ESC's zijn... het begint pas als ik gas geef

Knoop de - pool van de video LiPo eens aan de - pool van de vlieg LiPo?

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen

Knoop de - pool van de video LiPo eens aan de - pool van de vlieg LiPo?

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen

Huh, wat voor nut zou dat kunnen hebben, op deze manier zijn het juist 2 losse systemen? Pakt hij dan niet juist meer storing van ground?

Edit:verbind nu grounds van balancerkabels van bijde lipo's, ik vlieg zo nog even een rondje

Huh, wat voor nut zou dat kunnen hebben ...

Nou ja, je hebt nu geinduceerde spanningen in je video circuit zonder een retour, dus als je dan GND aan GND knoopt ben je je potentiaalverschillen kwijt en heb je een gemeenschappelijke referentie (GND). Kijk maar even of dat soelaas biedt, ik vlieg normaliter gewoon met één LiPo, dan heb je al dat gezeur en gezever niet.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen

ah, da's duidelijk.

kwartier geleden gevlogen met grounds vlieg/video lipo verbonden:
stukken minder storing, nu ongeveer op het niveau van de ultra sander style filter met maar 1 lipo

high-res foto van het gebruikte filter: http://i.imgur.com/oUgYy.jpg

de uiteinden van de elco zitten niet tegen elkaar, daar heb ik voordat ik krimpkous erom deed een flinke kwak lijm tussen gelegd

Laatst bewerkt door een moderator:
.. stukken minder storing ...

Die spoel op de foto, is dat een spoel met twee gescheiden wikkelingen die je nu doodleuk parallel hebt geschakeld? Zo ja, dan is het een common-mode spoel en heb je nu de werking ervan voor een LC filter wel aardig om zeep geholpen. Wikkel eens af die spoel en gooi er eens pakweg 20~30 wikkelingen éénaderig servodraad oid. omheen?

P.s. die schuur in de video, kan die aan beide kanten open? Zo ja, heb je vrij zicht aan beide kanten? Ziet eruit alsof daar prima doorheen te vliegen is met een FJ oid.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back