Finish verslag Top-flite p-47

Hoi Ger en Tjen,

Bedankt voor jullie antwoorden... :P

Ik heb nu om te beginnen het zwaartepunt van Top Flite aangehouden. Om tot de juiste balans te komen moest er 320 gram bij boven de motor.
Van de week ga ik kijken wat er in de praktijk gaat gebeuren. :?: :?:

En Ger wat je aangeeft...Flaps uit, en vermogen erop is de beste/mooiste manier van binnenkomen.... :D :D

Groet,

Martin

Ik heb iets meer gewicht in de neus dan aanbevolen dacht ik. Nadat ik de motorkap erop heb gedaan is die iets zwaarder van voren en vliegt ie stukken beter. Landen is nu stukken makkelijker, doet ie bijna vanzelf.

Hoi allen, ik heb er nu een ander landingsgestel in zitten: Robart 706RS Deze is een stuk sterker maar omdat we op gras vliegen valt hij veel te snel voor over. Zeer irritant afgelopen zondag aangezien je een eind moest taxien voordat je fatsoenlijk tegen de wind in kon starten en landen. Eenmaal aangekomen valt ie voor over, kun je weer terug om te starten. Met landen ook niks anders meegemaakt dan voorover vallen.. :mad: Oorzaak is dat het landingsgestel te ver naar achteren staat en dit kun je oplossen door hem op schaal te maken. In het echt ligt hij schuin naar achteren in de vleugel waardoor hij bij het uitklappen verder naar voren komt te staan. Helaas moet je dwars door de hoofdligger heen wil je dat voor elkaar krijgen dus zou je hem van piepschuim moeten maken. Maar goed, als je dan toch bezig bent kun je hem toch beter gelijk helemaal schaal maken dacht ik zo. Vandaar de volgende vraag aan jullie:
Wat weten jullie van de Brian Taylor P-47? Vooral de vliegeigenschappen ben ik benieuwd naar.

Toen ik er ooit mee aan het bouwen was hebben de cracks mij altijd verzekerd dat 'ie perfect vloog; een beetje als een trainer.

Schitterende tekening, behoorlijk schaal en niet echt moeilijk te bouwen.

Ik zou wel naar een kit-cutter gaan en de boel kant en klaar kopen. :?

Scheelt je heeeeeeeeeeeeeel veel werk . . .

Just my two cents.

Bert van Eik (zoekfunctie) heeft zoals bekend destijds de boel overgenomen. :cry:

jan.

Hoi Ruben,

Bedoel je de "kleine" of de "grote" van Brian Taylor?

Ikzelf heb een jaar of 15 geleden de kleine gebouwd als eerste schaalproject, en was er zeer tevreden over. Vliegt heel mooi en gemoedelijk (ik vloog hem zelfs met een OS 70 Surpass!). Schaalgetrouwheid is redelijk maar niet helemaal. Tevens is dit ontwerp zonder retrack's. Wil je die er inbouwen dan moet de hele liggerconstructie aangepast worden.

Ik vond nog een oude foto van mijn P-47 8)

Gr. Teus

P47-Teus_01.jpg

Jan, ben blij te horen over z'n vliegeigenschappen. Klinkt hetzelfde als wat er gezegt wordt over de Top-Flite P-47 dus dat is mooi. Ik ken alleen de modellen die op de site van Bob Holman staan en daar staat waarschijnlijk de ''grote'' op. Flaps en retracts shown en 3e in F4C 1994 dus ik ga er vanuit dat het landingsgestel schaal is. Je kunt hem vliegen met 1.2 tot 1.5 dus misschien dat m'n saito 1.20 er dan op kan, scheelt me een hoop geld. Hij moet alleen wel echt goed kunnen vliegen dus vandaar mijn vraag over de vliegeigenschappen. Als die echt goed zijn is het denk ik wel de moeite waard om hem te bouwen. Over schaal-nauwkeurigheid hoef ik me volgens mij niet zo druk te maken. Heeft Bert van Eik hem afgemaakt en gevlogen? Ben er zeer benieuwd naar :D
De ''oude'' P-47 ziet er trouwens goed uit Teus!

Hoi Ruben,

Wat dichter in de buurt voor een e.v.t. freespakket en tekenigen enz. kan je ook terecht bij: Sangk Technik Ik heb vorig jaar hier nog even bij zijn stand op Sinsheim staan kwijlen bij de mooie freespaketten :roll:

Gr. Teus

Lees de volgende draadjes even door en je weet genoeg:
http://www.rcscalebuilder.com/forum/forum_posts.asp?TID=9673&PN=1
http://www.rcscalebuilder.com/forum/forum_posts.asp?TID=6155&PN=1&TPN=1
Het klopt dus inderdaad wat jetpropdlx zegt. Erg jammer want ik heb zo het idee gekregen dat Brian de allerbeste tekeningen maakte die er te krijgen zijn. Nu hij gestopt is met het maken van de accesoires en tekeningen zal het waarschijnlijk lastig gaan worden om ze te krijgen. Velen zullen het jammer vinden dat hij is gestopt maar hij zal er vooral zelf ook flink van balen lijkt me. Stop je zo veel tijd en liefde in de schaal modelbouw, krijg je een ziekte aan je ogen.. :(
Had eigenlijk wel verwacht dat jullie dat wel zouden weten! :o

Bij Sangk Technik hebben ze een complete set klaar op de canopy na, Volgende week gaat Helge Sangk naar British Nationals waar Brian Taylor ook komt en dan kan hij misschien een hele set krijgen met canopy. Voor €300 kan ik de tekeningen, accesoires en een kit krijgen. Beetje duur maar wel de laatste kans om zo'n kit te krijgen :nosmile:

Ruben Jansen zei:
Beetje duur maar wel de laatste kans om zo'n kit te krijgen :nosmile:

Beetje duur???????? Daar ben ik het niet mee eens.

Kijk eens rond wat een bouwdoos kost van een gemidelde 76 inch kist! Dan is deze 300 euro voor een kit incl. schaal tekeningen, hoogwaardige motorkap en cockpitkap en alle freesdelen geen geld...............

300 euro is een hoop geld, absoluut. Maar ik denk voor dit geheel meer dan de moeite waard. :wink:

Succes met je beslissing.

Teus

Oké, veel geld dan :wink: maar het lijkt me zeker een leuk project dus als ik zeker weet dat het model net zo goed vliegt als die van top-flite is de kans groot dat ik het ook de moeite waard ga vinden.

Ja balen he dat Brian is gestopt.

Ben ik effe blij dat ik van een aantal modellen de tekening en spullen heb liggen.

Maar eh Ruben hoe zit het dan met de Sea Fury gaat die er nog komen.

Ton

Sea Fury?? Owh ja, die was er ook nog :oops: Ben de laatste tijd niet echt toe gekomen aan de sea fury. Zoiezo niet echt veel aan het bouwen geweest maar meer bezig geweest met de p-47. Nu heb ik me bedacht dat er nog een flink aantal dingen verbeterd kunnen worden qua schaalnaukeurigheid dus dat wil ik graag doen. Dat wil niet meteen zeggen dat de sea fury er niet komt maar als ik de P-47 ga bouwen dan gaat het in ieder geval iets langer duren voor dat de sea fury klaar is. Alleen al omdat ik het geld niet heb om een complete nieuwe sea fury te gaan bouwen als ik ook nog een nieuwe P-47 wil. Kan altijd wat hout kopen voor de sea fury maar verwacht geen grootte inversteringen als motoren en landingsgestellen. Sea fury gaat er dus waarschijnlijk wel komen maar als er ook nog een P-47 komt, gaat die voor.

Ik heb de grote wielen er weer onder gezet en hij doet het nu een stuk beter! Wieldeuren kan ik nu wel vergeten maar belangrijk is dat ie nu niet meer omvalt met taxien en landen. Een groter maatje wielen kan wonderen doen :lol:

Back