Flair Baronette Alias Stand Off scale Fokker DRI electro uitvoeren

Stevo

Forum veteraan
Ik vergeet steeds foto's te nemen van mijn projecten tijdens het bouwen ( maar ik beloof beterschap) hier enkele foto's van mij DRI

afb6081.jpg

afb6082.jpg

afb6083.jpg

afb6098.jpg

Ik ga nu over tot het bespannen van de stabilo en hoogteroeren.

Het bespannen van een hoogteroer

afb6101.jpg

Het rondsnijden van de typische rondingen (ohh wat een krengen :twisted:)

afb6103.jpg

En klaar is kees (stevo)

afb6104.jpg

Jong geleerd is oud gedaan

afb6105.jpg

Greets

Stevo

Tja Stevo,
Dat moet goed komen, met zo´n pet op.

Ziet er erg goed uit, blijf aub foto´s posten.

groet,
Jaap

Volledige staart

afb6109.jpg

afb6110.jpg

Nu nog een manier vinden om enkele malteser kruisen uit te knippen aangezien die jongens van Flair nagelaten hebben om een stickervel bij te voegen. Jammer eigenlijk. Ik heb vroeger een manier gebruikt om op een makkelijke manier (MS Word en kleureninktjetprinter) zelf stickers te maken die nog steeds op mijn ander toestel hangen. Nu we zullen wel zien.

Haha :D , je hebt je kinderen aan het werk gezet.

Dat scheelt weer in de bouwtijd. :wink:

Jacques,

Niet noodzakelijk hoor, ze hebben wel fijne handjes maar nogal grove motoriek :wink:

Stevo

jacques zei:
Die kist ziet er cool uit, wat is je schema voor de bouw?

Nu, ik ben niet echt de jongen die er nogal veel schema's op na houd, alles gebeurt bij mij nogal (soms tot schade en schande) impulsief.

Ik ben op dit ogenblik aan de onderste vleugel bezig (bijna af) en zal dan de middenste vleugel aanpakken zo naar boven toe tot nummer drie :roll: Ik verwacht ten andere dat er nogal wat tijd zal gaan in het afregelen van de instelhoek van die drie vleugels en het uitlijnen van die struts.

Die jongens van Flair hebben echt wel een minimalistische bouwbeschrijving afgeleverd waar veel ruimte gelaten wordt voor eigen interpretatie en waarbij je met restjes zogenaamde "scrap" overal verstevigingen moet aanbrengen. Nu het is nog één van die oerbouwdozen met veel latjes, liggertjes en plankjes waar je dan iets moois moet uit zien te maken. Het is gelukkig reeds het tweede toestel die ik bouw.

Dan nog het kleine vleugeltje tussen het landingsgestel en dat is het dan al weer :lol: Wel veel werk voor een betrekkelijk klein toestelletje maar het loont op het einde wel de moeite.

Ieder stuk (romp, rudder, stabilo+roeren) worden na het passen en zo nodig aanpassen onmiddellijk bekleed met film. Je zult bij mij dus nooit een toestel volledig naakt gemonteerd zien. Kwestie van onmiddellijk resultaat te hebben van je werk. Soms loopt dit eens verkeerd af en kun je de film weer verwijderen van een onderdeel omdat er nog iets meer mee moest gebeuren maar ja, ik had het reeds aangehaald, impulsief en niet altijd voldoende geduld. :roll:

Stevo

@Stevo!

Ik geloof dat ik jou wel 'e'en van de meest intrigerende figuren op het forum vind!

Maar dit terzijde. :offtopic:

Wat ik een beetje jammer vind is dat je zo'n glimmende folie gekozen hebt voor je DRI.

Er zijn folies die veel meer een scale-like textielstructuur hebben (en die zijn er ook in allerlei kleuren, ook rood).

't Wil er nog wel af, hoor! :yes:

Verder ziet het er gaaf uit.

Ik ken hem: prachtkist. 8)

jan

@Stevo!

Ik hoop dat je het niet heel l*llig vindt dat ik dit gezegd heb . . . :oops:

Had ik misschien niet moeten doen . . . :roll:

Weet het niet . . . :nooo:

Kan zo'n post, of is het 'not done'? :roll:

Graag reacties. :yes:

jan

Mwah, het is een standoff scale model.

Gewoon een leuke knal rooie driedekker.

NOU MOET JE EFFE GOED LUISTEREN Hé (grapje :wink: )

Ik was in het buitenland op vakantie, meer bepaald de Belgische (Waalse) Ardennen :wink:

Moet kunnen Jan zeker weten :thumbsup:

Nu wat die blinkende solarfilm betreft heb je zeker een punt maar het is zoals Jacques reeds aanhaalde een stand off scale DRI. Ik wou een beetje voorkomen dat het toestel al te zwaar zou uitvallen door het gebruik van solartex en eerlijk gezegd heb ik een volledige rol op de kop kunnen tikken voor 25 Euro dus (dat van die Hollanders en gierigheid is dus bij deze dus niet echt waar :wink: )

Maar wel een terechte opmerking, zeker weten. Het ziet er inderdaad niet "naturel'" uit op deze manier en maakt het als schaaltoestel kompleet waardeloos. Tevens heb ik in het verleden ervaren dat die solartex (oid van een ander merk) vleugels van dergelijke kleine toestellen en de constructie ervan "vervormt" door de strakheid van dergelijke bespanning.

Ik ben nu, naast andere projecten, met de tweede vleugel bezig. Tevens hebben wij dit weekend een inter club wedstrijd gehad waarbij wij twee 4 meter hoge eiffeltorens (uit piepschuim) tegen de vlakte hebben gewerkt met onze vliegtuigen. (Hopelijk geen inspiratie voor één of andere minderheidsgroep). Toen al de voorbereidingen en dergelijke klaar waren bleken er opeens 4000 nieuwe posts te zijn bijgekomen sedert mijn laatste bezoek :oops: Ik vrees dat ik nog een leven zal moeten bijvragen :roll:

En dat van die impulsiviteit, tja echt geen grapje, enkele grepen uit mijn assortiment : In een impulsieve bui een perfect werkende computer slopen omdat je ergens gelezen hebt dat je daar een goede voeding voor een acculader kan van maken of in een al even impusieve bui een Airbus van 3 meter lengte snijden in sigmenten uit piep om tot het besluit te komen bij de essamblage dat je bouwhok maar 3 meter lang is :oops:

Stevo

@Stevo!

Welkom terug!

Voor 0,03 seconde dacht ik 'hij is echt kwaad' . . . :?

Tuurlijk niet! :wink:

Het klopt dat Solartex erg zwaar is. :yes:

Een alternatief is Litespan, maar ja, dat moet je dan ook maar weer net weten (en Litespan vergt een nogal
bewerkelijk proces) . . . :?

Afregelen van de instelhoeken van de vleugels: heb ik ooit als volgt gedaan (voor de Pup, zia avatar): een grote, hoge plaat nemen (meubelplaat oid.), groot gat inzagen (daar steekt de neus door), twee (drie) setjes plankdragers oid. tegenaan schroeven, en dan verticaal fixeren (bankschroef?).

Daar leg je de vleugels op, dan heb je ze alletwee (-drie) parallel. 8)

(Da's overigens niet goed: een beetje decalage is beter (verschillende instelhoeken; dan overtrekken ze
niet allemaal tegelijk). 8)

jan

Back