Flair Baronette Alias Stand Off scale Fokker DRI electro uitvoeren

Euhhh, Stevo,

Ik hoop dat je een fijne vakantie hebt gehad in het "buitenland".
Maar krijgen we ook nog foto's van die tweede vleugel????????

Ben nog steeds zeer benieuwd.

Jaap,

Zeker weten komt er binnen de kortste keren aan. Ik ben echter in al mijn bouw-woede nog steeds niet aan het fotograferen toegekomen.

Stevo

Zoals ik had beloofd nog enkel foto's van de vleugels:

afb8501.jpg

Onderste vleugel uiteraard onderaan het beeld.

afb8502.jpg

Onderste vleugel en de gaten voor de vleugelpennen (dowels of hoe noemen jullie dat?).

afb8503.jpg

Middenste vleugel zonder bovenste beplanking en die nog verdere afwerking behoeft.

afb8504.jpg

Rudder of ping pong pallet???

Groeten

Stevo

Een close up van de wingskid van de (uiteraard) onderste vleugel, netjes met naald en draad genaaid
afb10648.jpg

nog een close up van die zelfde "dingen"
afb10649.jpg

Het zadel voor de middenste vleugel in aanbouw, lang leve modelmagic balsafiller.
afb10650.jpg

Stevo

Nee Jack,

Het is wel degelijk DRI achtig rood maar op één of andere manier ziet het er na het nemen van een foto roze uit 8O . Ach maakt niet uit, mijn dochter van drie vindt roze éééénig. :wink:

Stevo

Ik zou je toestel maar hoog wegleggen Stevo anders kun je weer overnieuw beginnen.
afb9104.gif

Roze is ook wel cool
afb9460.gif
Stevo maak je een schaalmodel van het toestel van "Baron von Pimphoven"
afb9462.gif

Een schaal cockpit met luipaard leren bekleding en twee dobbelstenen.

Maaruh het ziet er goed uit Stevo, de Dr.1 staat ook nog steeds erg hoog op mijn nog te bouwen lijstje.
afb9102.gif

Moet je zeker eens bouwen Jacques, het blijft iets speciaal maar wel veel werk en die Flairbouwdozen vergemakkelijken de zaken hoegenaamd niet.

Stevo

Stevo zei:
die Flairbouwdozen vergemakkelijken de zaken hoegenaamd niet.

Stevo

Is jammer, ze hebben een aantal leuke modellen, maar alle waar is natuurlijk naar het geld wat er voor betaald wordt.
De flair bouwdozen zijn nog enigzins betaalbaar.

de flair puppeteer staat al erg lang op mijn "wil ik nog eens doen" lijst.

vind ik een erg leuke kist om te zien.

de dr1 ziet er goed uit stevo, keep on going ! :D

Ja, das een soort Sopwith toch?

Al die WW1 dingen hebben een bepaalde "Flair"

Ik heb nog de SE-5a liggen en de Fokker D-VII.

Ha Jacques,

Ik heb ooit eens die DVII gemaakt en daarna verkocht. Met lozenge camouflage en al, amai dat was nog eens een titanenwerk om dat mooi binnen de lijntjes te schilderen.

Nu wat die dozen betreft kan ik enkel zeggen dat ze niet op en top het "laatste van het laatste" zijn op gebied van frezen en stanzen. De ribben zijn in een soort dun triplex gemaakt en trekken van nature uit een beetje schuin. Probleem is dat je zodoende kunt blijven uitlijnen om al die ribben netjes te doen passen via het plan. Het is wel een uitdaging als je graag bouwt maar als je weinig vrije tijd voorhanden hebt kun je er beter niet aan beginnen. Het is zo"n echte bouwdoos op zijn conservatieve Engels. Tevens laten alle bouwtekeningen ruimte voor interpretatie zodat er heel wat giswerk aan te pas komt (wat niet altijd het resultaat ten goede komt). Van CAD-CAM geen sprake hier.

Nu hier bij ons (Belgium, La Belgique) zijn die toestellen van Flair reuze populair en het moet gezegd worden ze vliegen allemaal heel goed zelf deze die niet helemaal volgens de regels van de kunst zijn gemaakt (fouten, kromgetrokken vleugels oid) In die zin zijn de ontwerpen van onze vriend Dudley Patterson allemaal 'foull proof".

Ik dacht eerst dat niet veel mensen interesse zouden hebben voor dit draadje maar bijkbaar zijn er toch jongens die wel wat in die Flair toestanden vinden. Ik ben, ondanks de tekorten in de bouwdozen, nog steeds een fan. We mogen tenslotte niet vergeten dat die bouwdozen toch nog steeds heel betaalbaar blijven en dat de aangeboden keuze aan toestellen toch ietsje meer is dan wat we gewoon zijn. De volgende die ik zal maken zou wel eens de Bristol M1 kunnen zijn in electro uitvoering.

Stevo

Hey Stevo,
hoe staat het met je DRI? Als ik me goed herinner heb je er vroeger nog eentje gehad??
Waarschijnlijk zal ik dit weekend een DRI "moeten" :D invliegen van iemand. Ongeveer 1m10 span, met 8cc viertakt, gebouwd vanaf een plan uit RCM.
Zijn er dingen waarop ik speciaal moet letten?
Ik verwacht dat hij zijwind gevoelig gaat zijn, niet al te stabiel door het kleine kielvlak, dat hij vlug op de neus gaat staan en een beetje als een krab gaat vliegen. Zit ik goed met mijn veronderstelling?

Back