Ha Jacques,
Ik heb ooit eens die DVII gemaakt en daarna verkocht. Met lozenge camouflage en al, amai dat was nog eens een titanenwerk om dat mooi binnen de lijntjes te schilderen.
Nu wat die dozen betreft kan ik enkel zeggen dat ze niet op en top het "laatste van het laatste" zijn op gebied van frezen en stanzen. De ribben zijn in een soort dun triplex gemaakt en trekken van nature uit een beetje schuin. Probleem is dat je zodoende kunt blijven uitlijnen om al die ribben netjes te doen passen via het plan. Het is wel een uitdaging als je graag bouwt maar als je weinig vrije tijd voorhanden hebt kun je er beter niet aan beginnen. Het is zo"n echte bouwdoos op zijn conservatieve Engels. Tevens laten alle bouwtekeningen ruimte voor interpretatie zodat er heel wat giswerk aan te pas komt (wat niet altijd het resultaat ten goede komt). Van CAD-CAM geen sprake hier.
Nu hier bij ons (Belgium, La Belgique) zijn die toestellen van Flair reuze populair en het moet gezegd worden ze vliegen allemaal heel goed zelf deze die niet helemaal volgens de regels van de kunst zijn gemaakt (fouten, kromgetrokken vleugels oid) In die zin zijn de ontwerpen van onze vriend Dudley Patterson allemaal 'foull proof".
Ik dacht eerst dat niet veel mensen interesse zouden hebben voor dit draadje maar bijkbaar zijn er toch jongens die wel wat in die Flair toestanden vinden. Ik ben, ondanks de tekorten in de bouwdozen, nog steeds een fan. We mogen tenslotte niet vergeten dat die bouwdozen toch nog steeds heel betaalbaar blijven en dat de aangeboden keuze aan toestellen toch ietsje meer is dan wat we gewoon zijn. De volgende die ik zal maken zou wel eens de Bristol M1 kunnen zijn in electro uitvoering.
Stevo