Flair Stearman project in Malta

Er was eens..... een Stearman!

Goedenavond allemaal,

ja-ha.....dacht ik een week geleden, misschien wordt het eens tijd om de Stearman af te maken. Hij had al moeten vliegen!? De afgelopen maanden had ik weinig energie om verder te gaan met dit project, maar ondertussen heb ik weer zin om het op te pakken. Voorste cockpit nog niet hellemaal klaar. Heb twee Hitec 605 servo's klaar liggen voor de rolroeren. Roloeren moeten nog worden bevestigd aan de vleugel. 2700mAh/4.8V batterij voor ontvanger/servo's en 1400mAh/4.8V voor ontsteking geinstalleerd.

Goedenavond, Edwin

Snel eventjes een foto genomen buiten, voordat de onweer en regen kwam.

Staartwiel en richtingsroer afgesteld. Kabels onder stabilo aangebracht.

Groetjes, Edwin

Ziet er allemaal werkelijk prachtig uit Edwin!

Wist niet dat het bij jullie daar ook zulk p.... weer kon zijn :confused:

Groeten, Ralf

Ribstitching

Al mijn anderen projecten behalve de P6E Hawk heb ik de rib stitching gedaan met garen en een naald, en daarna de rib tapes aangebracht. De Hawk had ik kleine druppeltjes witte houtlijm gebruikt op de rib tapes (resultaat is ok maar ik vind het niet echt lijken).

Voor de Stearman heb ik twee jaar geleden de 'simulated scale rib tape' gekocht, als een probeersel. Dit is een dubbelzijdige tape met aan een kant garen (stitches). De uiteindelijke rib tapes heb ik van Mick Reeves; deze zijn gemaakt van Solartex.

http://home.cablerocket.com/~scaleribstitch/index.htm

Daarna met een kwasje de tape insmeren met verdunde spanlak.

Groetjes, Edwin

Tapes / Drain Holes

Goedenmiddag,

na het aanbrengen van de stitching/rib tapes, worden de rest van de tapes aangebracht. De Mick Reeves solartex tapes zijn redelijk makkelijk aan te brengen op ronde gedeelten. Daarna heb ik kleine cirkeltjes uit oratex gesneden, deze zijn aangebracht bij de achterlijst. Een kleine gaatje ingeboord ( op het origineel noemen ze 'drain holes').

Groetjes, Edwin

Staartwiel

Vandaag met de hulp van mijn vrouw de 'tailwheel assembly cover' gemaakt. De tweede poging is goed.

Ik zie net op de laatste foto dat ik de achterlijst van het kielvlak net boven de fairing met wat blauwe verf moet bijwerken.

Ik wens iedereen een gelukkig nieuwjaar,

Edwin

Stearman vervolg

Nog niet helemaal 'happy' met de rolroeren. Ondertussen de onderste insigna's afgemaakt. De batterijen 'gecycled'. Denk eraan om zondagmiddag de motor voor het eerst te starten.

En voor zaterdagmiddag: een andere vliegsessie met de Jenny.

Groetjes, Edwin

Erg mooi! weet iemand waar je dit model in Nederland kan kopen? Vroeger had Hobby in ook Flair modellen op de site staan, nu niet meer.

Laatst bewerkt:
Hoi Edwin,
Ziet er allemaal prachtig uit!! Wil je die STEARMAN eventueel aan mij verkopen?
Groet Arnold 06-3009-2209

Ziet er mooi uit Edwin! Wil je de Stearman evt aan mij verkopen?

groeten,

Arnold (mister bronco)

Stearman

Heb je al gevlogen met de STEARMAN ?
En wat voor motor heb je er op ?
Heb een STEARMAN overgenomen van iemand.
Ga ik in het weekend mee vliegen.

mvg, Galaxy

Goedenmiddag,

na ja dat heeft even geduurd, maar gisteren eindelijk de testvucht gemaakt. De Stearman vliegt heel erg goed. Twee kliks trim links rolroer en een paar hoogteroer neer. Vlieg rond een 1/3 gas.

Wel wat veranderd aan het model. De West (Magnum) 46cc Benzine liep voor geen meter goed. Dus motor eruit en een Zenoah 62 erin met een Bisson 'wraparound' uitlaat. Een 24/8 prop erop. Heb de 4.8V/2700mAh vevangen met een Dual Sky regelaar met 2 LIPO batterijen van 1500 mAh. De Jr ontvanger eruit, vlieg nu met de Futaba T8FG en 6008HS (in 'normaal' mode).

Foto's volgen.

Groetjes, Edwin

Vlucht no.2

Hoi Allemaal,

twee vluchten gemaakt vanmiddag met de Stearman. Lekker voorjaars weertje in Malta.

full

1:4 kisten: Franz met de Bulldog (Zenoah 38cc), Michael met Mustang (Zenoah 62CC 23/12 prop) en mezelf met de Stearman (Zenoah 62cc 24/8 prop).

full

full

full

full

Groetjes, Edwin

Laatst bewerkt door een moderator:
Back