Flappy

Discussie in 'Ornithopters' gestart door Theo Coenen, 24 aug 2002.

  1. udo k

    udo k Guest

    @Theo Coenen
    Helaas zelf ondervonden dat de witte tandwielen niet sterk genoeg zijn voor dit project.
    Wat heb je betaald voor de orginele park tandwielen?
    Ga verder met toch maar een speed 300 en een vertraging van delrin tandwielen als ik die kan vinden, zij toch een stuk steviger en buigzaam.
    Hoe gaat het met jou project??
    vr gr udo
     
  2. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    voor de tandwielen ben je ongeveer 30 euro kwijt. Je kan bij de meeste leveranciers dezelfde tandwielen krijgen, alleen voor dat pinion wire moet je effe zoeken en dit moet je dan per meter kopen aan ongeveer 21 euro de andere tandwielen zijn dan meestal goedkoper. Effe terug zoeken in deze draad om het correcte aantal tanden te vinden.

    Van mijn versie staat een slecht filmpje in een andere draad moet alleen nog de staart maken en dan kan ik weer verder maar nu eerst weer verder met de pondracer.
     
  3. Jorrit

    Jorrit

    Lid geworden:
    19 aug 2002
    Berichten:
    4.034
    Locatie:
    Almere
    Ehm.. Heb niet alles doorgelezen maar misschien is dit een nieuw idee...? Vast niet.. :)

    Zat naar een plaatje van een Cybird te kijken en dacht jullie problemen met het 'tandenknarsen'.. Een verbrandingsmotor heeft een vliegwiel om de verschillende krachten op te vangen en voor het balans in de motor. Is dit niet een idee voor de Flappy?
     
  4. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Jorrit dat is al gedaan door Sean Kinkade. Hij gebruikte een kleine motor (ik geloof iets van 1,5 ccm) en de spanwijdte van die vogel kwam gelijk op ongeveer 2 meter. Hij heeft dit model daarna ook omgebouwd naar een electromotor en deze is nu in gebruik als de Robofalcon bij een bedrijf dat op luchthavens de vogels moet verjagen.
     
  5. caesar

    caesar Guest

    Dat was het dan.
    Hoe is het nu met jullie projekten.???????
    Ik wil het ook graag proberen, maar niet zelf iets ontwikkelen. Wel kopen en vliegen.
    Kunnen jullie mij verder wijzen.???////
     
  6. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    In het te koop forum heeft iemand zo'n vogeltje te koop, de eagle.
     
  7. caesar

    caesar Guest

Deel Deze Pagina