Ik probeer al de hele dag mijn ESC opnieuw te programmeren (of moet ik flash-en zeggen ? )
Heel veel website en YouTubes films bekeken.
Uiteindelijk deze YouTube gevonden, die vond ik het meeste gedegen
En probeer nu exact hetzelfde te doen. Ik gebruik een Arduino NANO met 168 processor en CH340G chip. De stap 'Make interfaces' lukt goed.
Maar alles valt dood als ik connectie met de ESC wil krijgen. Dat is punt 10:07 in de genoemde YouTube film.
Ik krijg een melding Connection to ESC#1 failed!
Mijn Accu die ik op de ESC aansluit is goed opgeladen. Ik maak connectie met 2 draden.
De aarde op Arduino naar aarde ESC
Pin D3 op de Arduino verbind ik met de signal op de ESC
Mijn ESC is een Turnigy Plush 25A. Deze staat gewoon in de lijst en heeft een SIL F330 chip. Als ik spanning op de ESC zet hoor ik na de opening toon een 'blieb' om de 2 seconden.
Iemand Tips ? Of link naar een nog betere uitleg ergens online ?
Heel veel website en YouTubes films bekeken.
Uiteindelijk deze YouTube gevonden, die vond ik het meeste gedegen
En probeer nu exact hetzelfde te doen. Ik gebruik een Arduino NANO met 168 processor en CH340G chip. De stap 'Make interfaces' lukt goed.
Maar alles valt dood als ik connectie met de ESC wil krijgen. Dat is punt 10:07 in de genoemde YouTube film.
Ik krijg een melding Connection to ESC#1 failed!
Mijn Accu die ik op de ESC aansluit is goed opgeladen. Ik maak connectie met 2 draden.
De aarde op Arduino naar aarde ESC
Pin D3 op de Arduino verbind ik met de signal op de ESC
Mijn ESC is een Turnigy Plush 25A. Deze staat gewoon in de lijst en heeft een SIL F330 chip. Als ik spanning op de ESC zet hoor ik na de opening toon een 'blieb' om de 2 seconden.
Iemand Tips ? Of link naar een nog betere uitleg ergens online ?
Laatst bewerkt: