Flightpower VS Kongpower (Verbluffende resultaten)

  • Topicstarter Topicstarter fredje
  • Startdatum Startdatum
wat prijzen betreft jongens even een voorbeeld
fp evolite 5350 6s 1p bij ep fun 221€
fp evolite 5350 6s 1p bij erc market 330 €

DUIDELIJK ????????
 
wat prijzen betreft jongens even een voorbeeld
fp evolite 5350 6s 1p bij ep fun 221€
fp evolite 5350 6s 1p bij erc market 330 €

DUIDELIJK ????????

De prijzen van FP zijn wel heel recent heel sterk naar beneden gegaan, mss is die site nog niet geupdate.
 
330€-25% = 247,5 € ...
Ik dacht laat ik ze vast eens helpen met updaten..., laat maar :lol:
Ik kijk er dus gewoon niet meer, al lang niet meer, maar ik vind dit eigenlijk niet de juiste plek om dit soort discussies te voeren.
Iedereen is vrij om een goede aanschaf keuze te maken binnen de wereldwijde RC markt, op zijn eigen manier.
Zodra mijn keuzes zouden worden beperkt door bepaalde EU of dealer regeltjes, zullen er ook wel kanalen gecreerd worden om oneerlijke zaken aan te geven of kenbaar te maken.

Om on-topic te blijven...Flightpower VS Kongpower:
De Kongpowers zijn hele goede lipo's.
Ik ben ook heel tevreden met de 2 stuks 11,1V 2200 lipo's die ik heb.
Maar met de huidige ontwikkelingen en nieuwe lipo's die uitgekomen zijn, en prijs/prestatie verhouding geef ik op dit moment toch FlightPower de punten.

Eric
 
Wat ik toch een beetje mis in deze discussie maar zeker niet onbelangrijk is dat Airthunder de ENIGE leverancier is die onder garantie verklaart dat je bij hun batterijen gewoon de boel leeg kunt vliegen......

Ik heb twee FP 4900 6S en 1 Airthunder 5000 6S en die twee FP's zijn al de tweede batch voor mijn Trex 600. De eerste 2 FP's gaven er behoorlijk de brui aan na 150+ vluchten.

Ik heb dus geen vergelijk met de FlightPower 5000 25 Evo's, maar de Airthunder 5000 25C bevalt na 30 vluchten prima! Hij is inderdaad wat zwaarder maar als je geen extreme 3D freak bent merk je dit niet echt.

Hoewel ikzelf mijn liposaver zo heb ingesteld dat ik ook de Airthunder naar beneden haal binnen de 80% ontlading heb ik regelmatig de akku als test geheel leeggevlogen. En wel op zo'n manier dat de heli amper nog in de lucht te houden valt.
De akku's hebben hier TOTAAL niet onder geleden terwijl ik met mijn FP's dit echt niet durf te flikken omdat ik twee FP's heb gehad die behoorlijk gezwollen terug zijn gegaan naar de leverancier.

Het hoeft geen hoofdreden te zijn, maar het maakt het vliegen wel wat relaxter als je weet dat je de akku niet kunt beschadigen als je hem teveel leeg trekt.

Ik weet nog steeds niet of KongPower en Airthunder dezelfde cellen hebben, maar voorlopig bevalt Airthunder mij prima!
 
Voor zover ik heb begrepen komen de cellen uit dezelfde fabriek, assemblage en cel selectie schijnt op verschillende plaatsen te gebeuren.
Vraag me aub niet waar, maar ik heb ergens een discussie gelezen waar dit bevestigd werd.
Ik heb zowel airthunder als Kongpower 3s1 2200Mah, en ik kan geen verschillen ontdekken, op de kleur van de krimpfolie na dan...
De manier hoe de cellen gesoldeerd zijn, met die smelt printjes, hoe heten die dingen?, afmeting, bedrading, stekkers, alles ziet er 100% identiek uit.
De kongpowers kan je ook gewoon leegvliegen zoals jij beschrijft.
Als je headspeed echt begint te minderen gaat dat ook in een rap tempo vind ik.
Het grappige is dat ik dan toch nog vaak in de buurt van 80% capaciteit verbruik zit.

Flightpower blijft gewoon knallen tot je ver boven die 80% regel uit komt (heeft ook wel zijn voordelen als je op tijd vliegt).

Eric
 
Als je headspeed echt begint te minderen gaat dat ook in een rap tempo vind ik.
Het grappige is dat ik dan toch nog vaak in de buurt van 80% capaciteit verbruik zit.

Flightpower blijft gewoon knallen tot je ver boven die 80% regel uit komt (heeft ook wel zijn voordelen als je op tijd vliegt).

Eric

Dat klopt helemaal. Gisteren had ik toch de Airthunder doorgevlogen tot de T-rex bijna geen toeren meer maakte: Er ging "slechts" 4130 mAh terug in de akku en dat is 82,6%! en dan zit mijn lader en balancer al te morren dat het beginvoltage eigenlijk te laag is.

Je kunt dus stellen dat 100% leegvliegen eigenlijk onmogelijk is, je houdt de heli immers al niet meer in de lucht bij 85%......;)
 
Laatst bewerkt:
Je kunt dus stellen dat 100% leegvliegen eigenlijk onmogelijk is, je houdt de heli immers al niet meer in de lucht bij 85%......;)

Yep,
Kortom, het zijn lipo's die je met een heli niet zomaar stuk kan vliegen (zonder te crashen dan...:p)
In het begin zijn ze lekker krachtig en constant, gaan iets minder lang door als de flightpower, en aan het eind (80% verbruik) kakt je headspeed enorm in ten opzichte van de andere merken, dus dan niet te ver weg vliegen bij veel wind... ;)

Eric
 
Ik ben wel nieuwsgierig naar een ontlaadcurve van een kongpower naast die van een flightpower, gemeten onder dezelfde condities.
Daarin kun je zien hoe het spanningsverloop is als functie van de tijd en hoe de spanning tegen het einde van de capaciteit omlaag loopt.
 
Ik heb een tijdje geleden 2 kongpower pakketten aangeschaft omdat deze wel goed moeten zijn.
Nu valt mij op dat na een vlucht de voltages van de individuele cellen wel erg verschilt.
3,36v 3,27v en 3,49 volt.
Dit heb ik niet met mijn andere cellen, deze verschillen misschien een paar milivolt.
Na het laden/balanceren is het wel weer goed

Hoe kan dit .....of is de samenstelling van deze cellen anders.
 
Dat is apart...
Ik tel mijn vluchten niet, maar ik vlieg er al een klein jaar mee en heb ze pas nog samengeknoopt om te gebruiken op mijn Protos500, ze doen het nog steeds prima.
Ik grijg er trouwens nooit veel meer in als 1800 Mah, bij meer hou ik geen headspeed over, hoe doe je dat?
Mijn vluchttijden zijn nog altijd gelijk aan 2175 Mah Flightpowers.
Ik heb soortgelijke problemen wel met de airthunder lipos, daar vlieg ik een minuut korter mee..

Eric
 
Ik grijg er trouwens nooit veel meer in als 1800 Mah, bij meer hou ik geen headspeed over, hoe doe je dat?
Mijn vluchttijden zijn nog altijd gelijk aan 2175 Mah Flightpowers.

Je bedoelt dat je lader aangeeft dat er 1800mAh geladen is? En vervolgens vlieg je totdat de headspeed te laag wordt?
Dan is volgens mij de capaciteit van de cellen inmiddels afgenomen tot pakembeet 1600mAh (rekening houdende met ca. 10% verlies bij laden/ontladen).
 
Ik bedoelde eigenlijk:
2200 x 0,8 (80% regel) = 1760 Mah.
Zoals eerder in dit draadje al uitgelegd, de Kongpowers en Airthunders zakken in toerental als je rond de 80% ontlading zit.
Een Flightpower doet dat niet, maar ga je veel verder dan 80% ontlading dan ben je je lipo aan het opblazen.
Dus ik laad ong. 1800 Mah (op mijn lader) in een Kongpower nieuw uit de verpakking en vlieg er ongeveer 5:30 mee.
Ik ben nu een jaar verder en doe dat nog steeds exact hetzelfde...
Hiermee wil ik aangeven dat ik erg tevreden ben tot nu toe en erg weinig prestatieafname waarneem.

Laad je meer terug dan 1800 Mah in een 2200 Mah lipo, dan ben je m.i. je cellen in rap tempo aan het slopen.

Eric
 
Ja, dan klopt het weer ;) Ik dacht dat je zover doorvloog totdat de headspeed behoorlijk inzakt, dan zijn de cellen zo ongeveer echt leeg :(
 
Back
Top