Flightpower VS Kongpower (Verbluffende resultaten)

Discussie in 'Electro specifiek' gestart door fredje, 25 nov 2007.

  1. The ICE Factory

    The ICE Factory

    Lid geworden:
    31 dec 2005
    Berichten:
    557
    Locatie:
    Almere
    Tja weer jammer voor de nederlandse shops , word voor hun niet meer aantrekkelijk om deze lipo's te gaan verkopen , mensen gaan ze nu weer zelf inkopen vanuit USA
     
  2. martijn-rc

    martijn-rc

    Lid geworden:
    31 jul 2007
    Berichten:
    32
    Locatie:
    Almere

    staat er nog niet op, maar mij order bij KP werd gecancalled omdat hij distributeur is geworden.

    uiteraard heb ik hem gebeld met de vraag wat ze moeten gaan kosten adviesprijs.

    zoals vele posts al duidelijk maken is het prijsverschil met FP niet zo groot meer.. slechts 17,50 dit verschil was eerst 77,95 - 49,95 = 28 euro.!
     
  3. EricW

    EricW

    Lid geworden:
    22 mrt 2007
    Berichten:
    4.246
    Locatie:
    Raamsdonksveer
    He jakkes...
    Flightpowers 2175 Mah kan je krijgen rond de 70€ bij andere EU RC-shops (elders nog goedkoper) zo van achter de toonbank of met lagere verzendkosten, dus is het verschil maar een tientje of zelfs veel minder....
    Mhh, interessante move voor een opkomend merk...
    een belangrijk voordeel valt nu volledig weg en de nadelen gaan zwaarder wegen, gewicht, afmeting..

    Next...
     
  4. fredje

    fredje Guest

    Hoi iedereen,

    Laat ik toch even weten dat de prijs nog niet officieel is en de prijzen die Martijn aanhaalt niet de officiële prijzen zijn. Ercmarket is nu officiële dealer geworden in de Benelux van KP. En de prijs is ook met KP besproken. Die zal binnenkort op zijn site staan. Ik verkies ook een zo laag mogelijke prijs maar ik kan hier niet over beslissen. Laten we hopen dat de prijs zo laag mogelijk blijft.
     
  5. 'k Zag juist op helifreak dat de nieuwe KP ook met TP balancer stekkers zullen uitgerust worden. Ook hebben ze nieuwe formaten 1800 en 3200mAh.
     
  6. fredje

    fredje Guest

    Idd, momenteel worden ook de 2s 450 en 600 mah lipo's gemaakt. Deze ga ik testen in enkele indoortoestelletjes van mij.
     
  7. Josv

    Josv

    Lid geworden:
    1 sep 2003
    Berichten:
    441
    Locatie:
    Antwerpen
    Waar zijn deze KongPowers te verkrijgen voor €44? Singapour?
     
  8. Lazerbeak

    Lazerbeak

    Lid geworden:
    2 jan 2005
    Berichten:
    1.284
    Locatie:
    Hengelo (ov)
    Ik heb ondertussen mijn Kong pakket van readyheli ook binnen!
    Actie van de 2 packs en de balans lader!

    [​IMG]

    Wat ik dan wel erg jammer vind is dat ze er geen verloop kabeltje bij doen om de kongs op de lader aan te sluiten. Hoezo een "handige" combo deal..

    Benieuwd hoe ze presteren tov mijn thunder powers!

    Groet,
    Tjerk ;)
     
  9. 747driver

    747driver Guest

    Heb binnenkort ook wat extra lipo's nodig voor een nog aan te schaffen Titan E325.
    Ben beroepsmatig regelmatig in Hong Kong, Singapore en de US of A.
    Waar kan ik die Kongs het beste kopen/bestellen en welk type zou het dan moeten zijn?
     
  10. bartjuuuhhh

    bartjuuuhhh

    Lid geworden:
    25 sep 2006
    Berichten:
    1.131
    Locatie:
    Kampen
    slordige combo deal dus tjerk,...ben ook benieuwd naar je bevindingen...
     
  11. Maybe

    Maybe Guest

    KP-2225-3 3S1P 2200mAh / 11.1V / 25C (Retail 66,99 USD)
     
  12. 747driver

    747driver Guest

    Bedankt Maybe, staat op 't lijstje!
     
  13. Maybe

    Maybe Guest

  14. fredje

    fredje Guest

    Hoi,
    laat es weten hoe je ze vindt. Veel suc6 ermee!
     
  15. fredje

    fredje Guest

    Hoi Sander,

    Ben blij dat je voor KP kiest. Ik wil toch even opmerken, die prijzen kan ik niets aan doen. Alex van ercmarket legt deze prijzen vast en ik heb daar geen inspraak in. Mijn doel van dit draadje is gewoon een ander alternatief aanprijzen dat even goed is als andere duurdere lipo's op de markt...

    Gr,
    Fréderic
     
  16. JVDO

    JVDO

    Lid geworden:
    7 okt 2005
    Berichten:
    3.912
    Locatie:
    Belgium
    Voor zover ik hier zie, kom je met enkele meetresultaten, gemeten in je heli onder andere omstandigheden. Verder is het pak zwaarder en groter, en is het iets goedkoper. Het heeft een beveiliging, maar dat heeft een goede regelaar ook, of dit kan je eventueel (als je dit echt wil er zelf op zetten).

    Waarom zou ik er dan nog maar aan denken om dit te kopen, toch zeker als je over de beste performantie gaat spreken, want mensen die niet het onderste uit de kan willen kopen dan echt beter witte merken die nog eens de helft goedkoper zijn.

    Als je tests wilt doen moet dat trouwens inderdaad volgens mij ook in een situatie waar de batterijen exact dezelfde test ondergaan. Wat in een vlucht volgens mij nooit het geval is. Eerder in een test situatie met dezelfde belastingen etc.

    mij kan je hier alvast niet mee overtuigen

    ps: Je schrijft dat "je sponser" deze verkoopt maar je zelf vrij bent om te kiezen waarmee je vliegt.
    Maar in je onderschrift staat onder het lijntje van "je sponser" wel sponsered by "het bewuste merk" GOE BEZIG Fredje ;-)
     
  17. fredje

    fredje Guest

    Hier een testje met de logo 600 3D full 3D. met een 6s KP 5000mah

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 apr 2008
  18. fredje

    fredje Guest

    Ik vlieg idd met de lipo's die ik wil weliswaar uit het gamma vn mijn sponsor! Hij verkoopt natuurlijk niet alleen kongpower. Je haalt daar aan dat er witte merken zijn die beter zijn en nog eens de helft goekoper. Kan je een voorbeeld aanhalen?

    Gr,
    Fréderic
     
  19. fredje

    fredje Guest

    Hallo iedereen,

    Ik heb alles eens gechecked. Kongpower heeft blijkbaar de prijzen aangepast en er was een verkeerde aanpassing van ercmarket. De website wordt namelijk beheerd door een 'third-party'. Prijzen zijn nu stuk lager en komen nu ook overeen met Al's hobbies. Iemand haalde aan dat hij 30€ winst maakt per lipo op een 3s 2200 door ze in amerika te kopen. Dit kan niet bij de officiële dealer gekocht zijn van amerika dan. Readyheli verkoopt de 3s 2200 voor 38.69€ (ze worden door readyheli.com verkocht per 2 voor 120.99$ wat dus 77.38€ is voor 2 Kongpowers 3s2200) . Dezelfde 3s2200 wordt door ercmarket voor 47.80€ wat dus een prijsverschil is van 9.11€ per lipo. Als je daar dan nog verzending vanuit amerika bijrekent.... Ik weet niet waar je deze prijzen haalt maar deze verschillen toch een hoop met hetgene dat ik hier berekend heb en dit zijn officiële prijzen van de officiële dealers. Gelieve hier je link te plaatsen naar de site waar je deze prijzen haalt zodat ik kan bevestigen met Kongpower zelf om alle verwarring uit de weg te ruimen.

    Gr,
    Fréderic
     
  20. JVDO

    JVDO

    Lid geworden:
    7 okt 2005
    Berichten:
    3.912
    Locatie:
    Belgium
    Lees de zin misschien eens opnieuw ;-)

    Ik zeg nergens dat ze beter zijn.
     

Deel Deze Pagina