flip flop??

Ja, van de jeugd " zouden " we het moeten hebben hé ! De jongen ( 15 jaar ) die met de F-16 vliegt is mijn petekind en hij kan , moet ik zeggen, best een aardig stukje overweg met de stuurknuppels :cool:

Laatst bewerkt:
Nice Dirk, vliegt zo te zien prima. Ben ondertussen ook aan flip-flop begonnen, maar heb de afmetingen iets aangepast. Doorsnede is 30 cm, breedte 50 cm.
Maar als ik de jouwe zie vliegen begin ik al te twijfelen....nu ja wie zien wel.
DSC_0217.jpg

Ondertussen al een beetje verder gebouwd, tijd voor de servo's in te bouwen (5 gr Hextronic).

Dirk, waar ligt volgens jou het zwaartepunt het best ?

DSC_0394.jpg

Ik dacht dat mijn zwaartepunt nu op een 7 cm vanaf de aanvalsboord ligt ?
Althans bij mijn afmetingen...

De uwe ziet er tot nu toe prima uit :cool:

Nu ja , het zal een beetje experimenteren worden voor het zwaartepunt. Komt wel goed.
Ik heb nog een dag of 10 voordat ik terug kan indoor-vliegen, dus kan ik er rustig mijn tijd voor nemen om hem goed af te werken.
Blijkbaar bestaat het origineel uit twee platen EPP op elkaar, maar jou bouwmethode van Depron en EPP is ook stevig en een stukje goedkoper, daarom dat maar overgenomen.

Ik ga hem ook maken, maar ik ga voor een volledig depron variant. En een paar kleine aanpassingen aan het uiterlijk denk ik.

We zullen het zien.

Ik ga hem ook maken, maar ik ga voor een volledig depron variant.

Valt te proberen, maar ik zou dan de kanten goed verstevigen, Depron is toch redelijk breukgevoelig en de als je met de de flip-flop over de vloer ragt gaat dat toch afzien. EPP maakt de constructie toch wat taaier tegen slijtage.

Was ik bijna vergeten te vertellen ...

Publicatie1000.jpg

Over de ganse breedte wel te verstaan... ze valt ook een paar millimeter in de zijkanten:idea:

Laatst bewerkt:
Met een 2s 750 weegt hij 230 gr. Met een kleinere batterij kan er nog een tiental gram af. Het zwaartepunt zal dit beslissen.

Nee Dirk dat is er niet meer van gekomen.
Ben nu met de Skycart bezig is ook wel een leuk ding voor in de zaal.
Vliegt hij niet dan rijdt hij wel.
Een voorbeeldje van internet.
Ton
1.jpg

Vandaag is m'n flip-flop ingevlogen door ReneRC en na de nodige trims en instellingen mag ik zeggen dat hij zeer goed vliegt. Het pendelen gaat niet al te vlot, maar dat kan waarschijnlijk verbetert worden door grotere roeruitslagen.
Voor de rest zeggen beelden meer dan woorden:

Laatst bewerkt door een moderator:
Zeer mooi , gefeliciteerd met de succesvolle maiden...
Het zwaartepunt is een beetje zoeken hé ?
Ik heb gemerkt dat wanneer de accu iets verkeerd zit hij al anders vliegt.
Heb de "juiste" plaats v/d lipo nu gemerkt zodat hij meestal wel goed zit

bedankt Guy voor de eer van de maiden
proficiat met de bouw, zeer goed gedaan
en ja, vliegt super leuk, kijk uit naar grotere roeren en bijkomende uitslagen,
kunnen we eens "zware 3D" vliegen met de Flip Flop
is echt wel een aanrader, voor eens echt indoor plezier te beleven

Back