Fliton PRODIGY 3D

• Topicstarter Topicstarter Didier
  • Startdatum Startdatum
Mijn Prodigy is af , ik heb maar een advies gebruik de Stecker motor , het is de enige motor die makkelijk in bouwt. :D

mao zei:
Mijn Prodigy is af , ik heb maar een advies gebruik de Stecker motor , het is de enige motor die makkelijk in bouwt. :D

Congrats & succes met maiden!
Wat weegt ie vliegklaar?
CG 5mm achter midden hoofdligger?

@Koen
666 gr. schoon aan de haak.
CG heb ik nu nog iets 1 a 2 mm achter hoofdligger, na maiden even fijn afstellen.

gr.

Mao, fijn dat je hem ook klaar hebt (het lijkt wel alsof ik nooit klaar ben, ik blijf maar "verbeteren" ik vind de cockpitkap en crowl nogal een geprigel, en dat wil ik eruit halen... veel werk om goed te krijgen)

Is dat gewicht met de 1500?
Ik heb hem 605 gram met 1200 hyperion en 665 gram met de 2000 kokam, maar ik verwacht dat hij nog 10gram zwaarder word :(

edit: nummertje veranderd.

id met 3s1p 1500 (Hyperion 125gr) ,incl. wielkappen. ontvanger berg .
servodraden zouden iets korter kunnen +/- 5 gram gewicht servo,s 9gr p/st.
Nu nog even wat better weer. :evil:

nando zei:
Mao, fijn dat je hem ook klaar hebt (het lijkt wel alsof ik nooit klaar ben, ik blijf maar "verbeteren" ik vind de cockpitkap en crowl nogal een geprigel, en dat wil ik eruit halen... veel werk om goed te krijgen)

Is dat gewicht met de 1500?
Ik heb hem 605 gram met 1200 hyperion en 165 gram met de 2000 kokam, maar ik verwacht dat hij nog 10gram zwaarder word :(

Wauw! 165 gram vliegklaar met een 2000 Kokam, dat is pas een lage vleugelbelasting! ...leuk voor indoor!! :wink: :D :D :D

warom uit europa? ACW, All-E-RC en nog meer van die japanse/chineese zaken leveren minstens zo snel en als je het bedrag niet te hoog maakt (ik houd 80 euro aan) krijg je bijna nooit invoerbelasting. En via paypall betalen gaat ook heel gemakkelijk (als je geen Credit card hebt). verzendkosten liggen meestal laager dan bv. duitsland. Ik zie geen nadelen....

Maar ik heb ze nog niet in europa tekoop gezien.

ik begin ook stilaan te dromen van een kist als deze na het lezen van al die goede reviews, zij het wel dat dit GEEN "beginnerskist" is, but i like it !

nando zei:
warom uit europa? ACW, All-E-RC en nog meer van die japanse/chineese zaken leveren minstens zo snel en als je het bedrag niet te hoog maakt (ik houd 80 euro aan) krijg je bijna nooit invoerbelasting.

Sorry makker, ik ben 2 maanden geleden, voor iets minder dan 23 euro "genaaid" door de douane. 22 euro is de grens, weet je... :cry:
Dat was plots niet zo voordelig meer. :evil:

Maar goed voor jou als je (nog) geen douane problemen gehad hebt.

ik ben nog nooit, niet gepakt zal ik maar zeggen

voor mij is de lol er af hoor bij acw
net alsof ze je adres kennen
kost me veel geld telkens weer en moet nog lang wachten ook voordat ik het pakketje heb

Daarom vroeg ik expliciet shops uit europa.
Ik heb reeds ervaring met rc spul uit de VS. Sinds 9/11 zijn de controles zo toegenomen dat het risico te groot is geworden.
Je kunt ook geluk hebben trouwens ; de zending van de Lama uit Hong Kong verliep zeer gladjes ....

Amerika is HEEL(!!!) wat anders dan japan/china, ik ben nog maar 1 keer "gepakt" en dat was uit amerika.
Ik bestel daar niks meer zonder de belastingen mee te rekenen.

Er zijn al tientalle (ja echt veel) pakketjes bij mij binnen gekomen zonder problemen, gelukkig.
Binnenkortis dortmund, mss dat ze daar te vinden zijn ;)

De States zijn inderdaad heel wat duurder. Heb mijn Prodigy bij Hobby Lobby USA besteld. Een weekje later kon je hem bij Lenger bestellen :? Mij "pakken" ze niet meer hoor...

Maar weer even ON TOPIC: :wink:
Hij is af! (OK, alleen de stickers nog...)
AUW 638 gram met 3S1800, net even buiten getest (met 1 hand vasthouden) bij 55 a 60 % gas hangt ie aan prop, vol gas bruut vermogen :wink:

Nu maar wachten op de windgoden...
Derk, jij invliegen? :wink:
...op naar volgend project...

Ik lees hier een hoop over de gebruikte regelaars, motoren en accupakketten, maar zouden jullie evt. ook de gebruikte servo's willen opnoemen, want ik ben op zoek naar een setje geschikte servo's voor mijn Edge 540mini...

Bij voorbaat dank.

Back