regels zijn niet erg. als er maar duidelijkheid is.
en dat is er hier absoluut niet.
Je kunt beter naar de handhaver luisteren dan letterlijk in de wet te gaan spitten. er zijn altijd wat andere wetten die inhaken, en die de geldende wet een tik overhoop gooit ivm overlap.
de ene handhaver legt het op zijn manier uit.. kun je voor veel geld alles in orde gaan brengen (terwijl je buurman je uitlacht, daar was die handhaver niet geweest), terwijl de volgende handhaver in de lach schiet, en zegt dat het allemaal wel meevalt.
er zit nog zo'n groot gat hier tussen wat er in de wetjes staat, en wat de handhaver buiten interpreteert in combinatie met de andere wetjes.
Zo gaat het binnenkort gewoon gebeuren dat een kraanmachinist zijn kraanbewijs moet halen.
op zich leuk voor de jeugd. maar de machinist die al 50 jaar op de kraan zit?
en zijn werk vaak vele malen beter doet dan de gediplomeerde jeugd..
vanaf juni (dacht ik) is het verplicht om een trekkerbewijs op je rijbewijs te hebben staan.
op dit moment is ieder ander rijbewijs afdoende, vanaf juni moet hij er op staan.
er is een overgangsperiode van 10 jaar, waarin mensen dit mogen regelen.
alleen, niemand weet dit. dus met verlengen van het rijbewijs kun je hem er nu gewoon zo op laten zetten. vergeet iemand het, kan hij toch een rare verrassing krijgen na de overgangstermijn...
maar, dit gaat wel een beetje ver voorbij de knvvl ;-)
zij zijn absoluut geen wet. al zijn er vele clubs die een knvvl brevet verplicht stellen.
en dat is er hier absoluut niet.
Je kunt beter naar de handhaver luisteren dan letterlijk in de wet te gaan spitten. er zijn altijd wat andere wetten die inhaken, en die de geldende wet een tik overhoop gooit ivm overlap.
de ene handhaver legt het op zijn manier uit.. kun je voor veel geld alles in orde gaan brengen (terwijl je buurman je uitlacht, daar was die handhaver niet geweest), terwijl de volgende handhaver in de lach schiet, en zegt dat het allemaal wel meevalt.
er zit nog zo'n groot gat hier tussen wat er in de wetjes staat, en wat de handhaver buiten interpreteert in combinatie met de andere wetjes.
Zo gaat het binnenkort gewoon gebeuren dat een kraanmachinist zijn kraanbewijs moet halen.
op zich leuk voor de jeugd. maar de machinist die al 50 jaar op de kraan zit?
en zijn werk vaak vele malen beter doet dan de gediplomeerde jeugd..
vanaf juni (dacht ik) is het verplicht om een trekkerbewijs op je rijbewijs te hebben staan.
op dit moment is ieder ander rijbewijs afdoende, vanaf juni moet hij er op staan.
er is een overgangsperiode van 10 jaar, waarin mensen dit mogen regelen.
alleen, niemand weet dit. dus met verlengen van het rijbewijs kun je hem er nu gewoon zo op laten zetten. vergeet iemand het, kan hij toch een rare verrassing krijgen na de overgangstermijn...
maar, dit gaat wel een beetje ver voorbij de knvvl ;-)
zij zijn absoluut geen wet. al zijn er vele clubs die een knvvl brevet verplicht stellen.