Floriske.nl's heli avontuur

2c laden met een 6s 5200 pakket kost me 30 minuten.. Ach daar kan ik wel op wachten als ik in de tussentijd nog 2 andere packs leeg vlieg.

Die turnigy was bij mij 2 maand oud, en zelfs gens pakketten van dik 1,5 jaar vlogen beter dan de turnigy's.
Misschien had ik dan ook wel een rotte serie, maar ga het er niet meer op gokken.

die ervaring heb ik ook met de turnigy's...
leuk als ze nieuw zijn, maar de fut is er vrij vlot uit. vond ik.
heb nu weer een set hyperions 3S 2200. ik heb een set van een paar jaar oud, en die doet het in de vliegtuigen nog steeds perfect.

hangt ook een beetje van je vliegstijl af denk ik. De een vraagt meer van de paketten dan de ander.

Ik ga toch maar voor A-kwaliteit .. die 4 minuten die ik dan kan vliegen wil ik ook ten volle benutten qua vermogen :D :D

Vliegtuigen vergt wat minder dan een heli over 't algemeen.

Nu met de nieuwe lader kan ik dus de interne weerstand aflezen per accu, en dan weet je al snel dat het gedaan is met je accu.
Nu pakketten die boven de 100MOhm zitten, ja dat is gewoon einde verhaal, en dat merk je ook met vliegen.

Ik vlieg met de 450 behoorlijk door inmiddels, met de 500 ben ik nog wat voorzichtiger ;-)

Maar wellicht dat die 2 packs die in de 450 niet meer helemaal mee willen nog goed genoeg zijn voor de Bixler, die trekt niet zo hard aan de lipo's. En anders maken we er vuurwerk van.

vliegtuigen zijn in dat opzicht best grappig...
ik heb een dubbeldekker van +/- 5,5 kg, die vliegt halfgas al best goed.
Volgas gaat hij een beetje harder, maar zoveel maakt het niet uit qua snelheid.
Bij mn fourstar zie ik ditzelfde terugkomen, al gaat deze wel merkbaar vlotter volgas.

Maar wil je niet al te gek doen met die twee, een normale vlucht red je best met halfgas of minder

bij de heli is je toerental de voornaamste stroomvreter, en dat is ook aanwezig als je alleen hoovert..
Zakt de accu in bij een heli, kun je niet zo gek veel doen.
Gebeurt het bij een vliegtuig, kun je de accu makkelijk nog ff bij laten komen

idd heb je snel probleempjes met slechte lader en slechte lipos,
zelf oog ik ook naar de Robbe,

maar mijn Graupner doet het nog perfect,
mijn voorkeur lipos zijn Gens, nooit problemen,

als het al elektro moet zijn,
dan ook goed spul gebruiken,
hetzelfde met brandstof !

Groet
Uwe

Pff, koop nooit EC5 -> HXT 4mm verloopjes bij Hobbyking!

Ik ben een powermeter gekocht en daar EC5 aangezet.

Vervolgens EC5 -> XT60 verloopjes gemaakt en wilde ook verloopjes maken van EC5 -> 4mm HXT (zitten op m'n 500). Was net aan het balen dat ik geen silicone draad had liggen die dik genoeg was toen ik me bedacht dat ik ergens nog fem. EC5 -> HXT 4MM verloopjes had liggen (ooit voor de laadkoffer gekocht, maar niet nodig gehad). Daarmee dacht ik 1 zijde getackeld te hebben en kon ik de draad van het tweede verloop hergebruiken voor de andere zijde, maar uiteindelijk heb ik ze toch allebei maar zelf gemaakt/afgeknipt/opnieuw gesoldeerd, wat een bras!

De draden zaten echt maar net aan vast in de pennen, alleen tegen de zijkant gesoldeerd zeg maar en dan ook nog maar met ongeveer de helft van de strands ipv dat de pennen volledig doorgesoldeerd waren. Waar ze mee vast zaten weet ik ook niet, maar zelfs met de soldeerbout op max temp. en flux kreeg ik het niet los. Dus uiteindelijk de tang er maar ingezet.

Was ff prutsen met de korte stukjes draad die ik over hield, maar het is toch gelukt en heb er zo wat meer vertrouwen in dan wat het was.

Wijze les van vandaag: gewoon losse draad en connectoren kopen!

ik soldeer altijd alles zelf, ook op het werk. Alleen dan kan ik zelf 100% achter het resultaat staan.

heb ook wel eens bak en braad werk voorbij zien komen waarvan ik dacht, tja... je had 't ook gewoon niet kunnen doen.

Onlangs ook voor de nieuwe lader even verse nieuwe laadkabels gemaakt van iets dikker draad.
Gewoon altijd zelf solderen.. en dat is ook zo gebeurt ;-)

Ik zit met een vaag probleem.

Ik heb hier een setup waarbij ik een externe BEC wil gebruiken, als ik deze echter aansluit en de plus van de stuurkabel van de ESC los gooi dan reageert de ESC niet op throttle input (de initialisatie melodie volgt ook niet). Alle servo's werken wel.

Gebruik ik de interne BEC van de ESC dan werkt deze wel.

Iemand een idee wat er mis gaat?

Ik gebruik trouwens 1 lipo voor de voeding van beide.

Klinkt of je niet de plus, maar de min losgegooid hebt....

Als je de pulsdraad loskoppelt heb je een rookwolkje omdat plus en min beide nog aanwezig zijn, als je de min loskoppelt werkt alles behalve de ESC (puls is t.o.v. de min)...

Groet, Bert

Klopt, de middenste.

Zwart of bruin is altijd min. De pulsdraad is geel of oranje of wit of ...
De plus is de rode en zit bij mijn weten (tegenwoordig) altijd in het midden.

Waar heb je de externe bec op aangesloten?
En zit deze er goed in?

Meet hem eens na..
Als die het niet doet, verkeerdom zit, of hij zit op een zijpoort oid waar hij niet hoort werkt het niet.

De BEC zit op een leeg kanaal (5) en de RX en alle servo's werken, alleen de ESC reageert/armt niet.

Voltage is 5,4V en blijft dit keurig onder belasting (roeren met de sticks).

Dat is gewoon raar.
Zeker weten dat de andere 2 kabels nog goed in de stekker zitten?
Soms komen die ook wel eens mee naar buiten bij het losmaken van de middelste.

lijkt er gewoon op dat de regelaar zijn signaal niet krijgt.

Tsja... je moet je dan afvragen, of je per sé die externe BEC wilt toepassen, nietwaar?

En anders een andere regelaar.... Er zijn er genoeg die wél werken op die manier die jij wilt.

Groet, Bert

Back