Floriske.nl's heli avontuur

Ik denk dat ik aan deze wel kan wennen. Voelde na een paar vluchten al aardig vertrouwd. Ook de Brain bevalt nu al goed.

Rond de breekbouten zit bij deze heli een carbon plaatje wat er voor zorgt dat ze niet los kunnen gaan dus dat zit wel goed. Maar thx voor de tip.

Dat klopt van dat plaatje, maar omdat mijn moertjes een beetje versleten waren van het aandraaien ( had 'm 2e hands gekocht ), deed dat plaatje ook weinig meer. Vandaar de tip ;-)

Veel plezier met deze mooie machine
 
Vandaag een kleine "shootout" gedaan tussen de Logo en de Goblin.

Bij dit weer (windkracht 3 tot 5+) merk je goed het verschil in gewicht. De Logo (3,9kg incl. Lipo) heeft veel meer "last" van de wind als de Goblin (5,4kg).

Persoonlijk heb ik meer gevoel met de Goblin en het kan dan ook zomaar zijn dat de Logo weer in de verkoop gaat omdat ik het liefst met 1 heli vlieg.
 
Niet doen ... zonde ;-)

Al is de logo lichter, ik vind dat je er veel eleganter mee kan vliegen dan een goblin.
Tja en wat is last hebben van de wind, ... wil je heel hard je best doen om zo stil mogelijk te hangen in de lucht .. tja.

Gewoon vliegen met die machines .. daar zijn ze voor ;-)
 
Niks voor jou? ;)

Ik kan eerlijk gezegd met de Goblin op 2000rpm net zo "elegant" vliegen als met de logo. Het is gewoon een persoonlijk gevoel wat je hebt met een heli denk ik en dat heb ik nu al wat meer met de Goblin dan met de Logo.

En begrijp me niet verkeerd hoor, de Logo vliegt echt super!!!
 
Jammer dat je er zo overdenkt, hoop voor je dat je geen spijt krijgt. Heb ook een goblin gehad dus ben niet geheel onbekend.
Mvg
Patriek
 
ik heb 3 maand met een goblin500 gevlogen, vond het echt niks. Kon er geen gevoel bij krijgen.
Logo is voor mij het merk waar ik prettig mee vlieg.

Overdenk het inderdaad goed, .. of zet 'm een tijdje weg en vlieg er na 2 maand nog eens weer mee.
 
Tjah, dat blijft toch allemaal persoonlijk en ook nog eens model afhankelijk.

Een Goblin 500 of een 650 is bijvoorbeeld al een enorm verschil. De 650 vliegt heerlijk rustig en gemoedelijk op 2000rpm. Mikado raadt zelf af om headspeeds hoger dan 2150rpm te draaien op een 600SX v2 terwijl een Goblin hier juist weer op gebouwd is en zo heeft het allemaal z'n voors- en tegens. Ik heb een goed gevoel bij de BT 650, denk dat dat uiteindelijk het belangrijkst is.
 
Ik vind hem niet lelijk hoor, sterker, ik zou hem kiezen voor het vliegen.
Ik heb geen ervaringen met Goblin machines maar ze zien er zooo gelikt uit.
 
moet wel toegeven dat de logo's niet de makkelijkste machines zijn om kabels netjes weg te werken.
't frame leent zich er niet heel erg voor.

en die italianen zitten daarop he met zo'n goblin... Design.
Al zou het niet meteen mijn keus meer zijn.

De logo's zijn vrij "basic" qua design, maar ook wel weer uniek met de kunstof frames en de goede vliegeigenschappen.
 
Vandaag na een korte vlucht afscheid moeten nemen van m'n 450.

Overmoedig, te laag inverted, wind er onder, verkeerd gecorrigeerd ... kippendans

Schade loont zich niet om te repareren dus na zo'n 100 vluchten is het einde oefening.
 
Vandaag was de opening van het vliegseizoen bij ons op de club. Het was er een super dag voor!

Een aantal vluchten met de Goblin op de teller er bij gezet en voorzichtig wat nieuwe figuren geoefend. Echt een geweldige machine om mee te vliegen!

Verder ook nog 1 vluchtje met de logo en eentje met de 450 (jawel hij vliegt weer).

Als het hele seizoen zo is als vandaag dan teken ik er voor! ;)
 
Vandaag weer eens met zowel de Black Thunder als de logo gevlogen. Echt 2 totaal verschillende machines qua vlieg gedrag.

Na de laatste tijd vrijwel alleen de Goblin gevlogen te hebben kon ik vandaag niet echt wennen aan de logo. Zeker niet omdat het ook nog eens mijn minst favoriete windrichting was (van voren, bij ons Noord) met windkracht 4 à 5.

Bewijst in mijn ogen maar weer dat je (als minder ervaren piloot) zoveel mogelijk met 1 heli moet vliegen. De Goblin heeft daarin echt mijn voorkeur dus de logo blijft te koop staan ...

De afgelopen weken een aantal vliegdagen achter de rug met noorden wind kracht 4 à 5. Het wordt wel eens tijd voor wat beter vliegweer zodat ik de nieuwe figuren die ik op de sim aan het oefenen ben ook eens goed in de praktijk kan gaan oefenen.
 
Back
Top