Fly the World

Discussie in 'Vrije vlucht' gestart door Ben Kleikamp, 29 feb 2020.

  1. stunthenk

    stunthenk PH-SAM

    Lid geworden:
    7 feb 2006
    Berichten:
    1.235
    Locatie:
    Amersfoort
    Geweldig! Je was me net voor, ik had ook zojuist de Aeromodeller van september '18 erbij gevonden. Zo te zien is een 7x4 propje voor VV een goede keus. De inbouwmaten zijn ook interessant: ze zijn bijna het zelfde als voor de DC Dart en de PAW 55. PAW geeft als afstand tussen de boutjes in de lengte 8,1 mm op, en overdwars 24,4 mm. Alleen de afstand tussen de motorbokken is bij de Redfin 50 (zou nu eigenlijk Bluefin moeten heten....) groter met 19 mm, PAW geeft 17,5 mm op voor hun 55. Afijn, even een schuurklosje of een vijl en het is gepiept! En dan moet je de Redfin over kunnen zetten in een bestaand model voor de Dart of de 55. Enig mogelijk probleem is de integrale tank van de Redfin, dat maakt de totale lengte groter.
     
  2. Ben Kleikamp

    Ben Kleikamp PH-SAM

    Lid geworden:
    29 feb 2020
    Berichten:
    43
    Locatie:
    den Haag
    Hallo Ton, De Mayfly in Zwolle is natuurlijk een ideale gelegenheid. Helaas ben ik echter 16/17 mei verhinderd. Ik zou wel ik in de dagen voorafgaand het motortje in Dordrecht kunnen brengen of je kunt het ophalen in den Haag (nabij Malieveld). Wel moeten we dan nog overleggen (telefoon?) of dat via mijn aanmelding verloopt of dat je je zelf als volgende aanmeldt.
     
  3. Ton van Munsteren

    Ton van Munsteren PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    6.310
    Locatie:
    Dordrecht
    Misschien het leukste als jij je aanmeld het komt tenslotte via jouw.
    Ophalen maakt mij niet uit kunnen we dan ook afspreken, maar vind het prima om bij je op af te halen.
    Motortje retour is misschien leuk als je die hier in Dordt komt ophalen, kunnen we samen ook nog even een rondje vliegen.
    Misschien vind je het ook leuk om met het model en diesel op de foto te gaan als afronding.
    Daarna schroeven we de motor eraf zodat je die kunt doorsturen naar de volgende deelnemer.
     
    wie1963 vindt dit leuk.
  4. Ben Kleikamp

    Ben Kleikamp PH-SAM

    Lid geworden:
    29 feb 2020
    Berichten:
    43
    Locatie:
    den Haag
    Ton, je bent welkom in den Haag om het motortje op te halen en ik kom het dan weer terughalen uit Dordrecht. Is dat OK?
     
  5. Ton van Munsteren

    Ton van Munsteren PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    6.310
    Locatie:
    Dordrecht
    Super is afgesproken,
    Vraagje misschien heb ik het gemist maar hoe ben je hier zo in terecht gekomen ben je vrijevlucht vliegers
     
  6. Ben Kleikamp

    Ben Kleikamp PH-SAM

    Lid geworden:
    29 feb 2020
    Berichten:
    43
    Locatie:
    den Haag
    Bij het forum ben ik terecht gekomen via een tip van Henk van Hoorn, die mij weer getipt was door Sebastiaan van Buiten van Rc-Europe .
     
  7. Ton van Munsteren

    Ton van Munsteren PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    6.310
    Locatie:
    Dordrecht
    Mooi goed geregeld dus maar bedoel eigenlijk meer hoe ben je bij Fly the World terecht gekomen.
     
  8. Ben Kleikamp

    Ben Kleikamp PH-SAM

    Lid geworden:
    29 feb 2020
    Berichten:
    43
    Locatie:
    den Haag
    Heel simpel, via correspondentie met Chris Ottewell van Aeromodeller n.a.v. zijn artikel daarover. Overigens mijn pa was van ca. 1955 - 1980 agent in Nederland voor Aeromodeller.
     
    Ton van Munsteren vindt dit leuk.
  9. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.074
    Had jou pa dan een winkel in Sittard?
     
  10. Ben Kleikamp

    Ben Kleikamp PH-SAM

    Lid geworden:
    29 feb 2020
    Berichten:
    43
    Locatie:
    den Haag
    Yep. Daar staan ook nog wat restanten. Hij is in 1980 overleden, waarna de zaak in 1982 is verkocht.
     
    Laatst bewerkt: 3 mrt 2020
    Ton van Munsteren vindt dit leuk.
  11. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.074
    Heb eventueel wel interesse die restanten. Ik kwam toen veel in die winkel.
     
  12. Ben Kleikamp

    Ben Kleikamp PH-SAM

    Lid geworden:
    29 feb 2020
    Berichten:
    43
    Locatie:
    den Haag
    Bedankt, ik zal het in gedachten houden, maar eerst moet ik alles nog uitzoeken en sorteren.
     
    Ton van Munsteren vindt dit leuk.
  13. janhein

    janhein PH-SAM

    Lid geworden:
    10 aug 2003
    Berichten:
    1.981
    Locatie:
    Rottevalle
    ik denk dat iedereen die dit forum volgt interesse heeft in restanten van toen ;-)
     
    Ton van Munsteren vindt dit leuk.
  14. HBZWEEF

    HBZWEEF PH-SAM

    Lid geworden:
    8 okt 2008
    Berichten:
    523
    Locatie:
    Harderwijk
    Daar heb ik ooit mijn eerste proportionele radiobesturing gekocht eind jaren zestig. Een Multiplex digitron.

    IMG_5229_web.jpg
     
  15. Ben Kleikamp

    Ben Kleikamp PH-SAM

    Lid geworden:
    29 feb 2020
    Berichten:
    43
    Locatie:
    den Haag
    Ja, met van die gummi kapjes op de stuurknuppels die zonder gimballs waren uitgevoerd meen ik?
     
  16. HBZWEEF

    HBZWEEF PH-SAM

    Lid geworden:
    8 okt 2008
    Berichten:
    523
    Locatie:
    Harderwijk
    Volgens mij waren de knuppeleinden voorzien van hard plastic en de mechanieken van een gimbal systeem wat heden ten dage nog in gebruik is. Maar hou me ten goede. Het is 50 jaar of langer geleden.:jan:. Ooit ingeruild voor een andere set. Jammer, zou'm graag nog hebben en ombouwen naar 2,4 gig.
     
  17. Ben Kleikamp

    Ben Kleikamp PH-SAM

    Lid geworden:
    29 feb 2020
    Berichten:
    43
    Locatie:
    den Haag
    De knuppel uiteinden waren inderdaad van hard plastic, maar aan de onderkant in het zenderkastje zat een grijze rubber manchet om het mechanisme af te schermen. Wat de gimbal betreft kan ik me vergissen en in de war zijn met mijn eigen eerste eigenbouw Galloping Ghost zender, waarvoor ik een tweeassige knuppel had gefabriceerd met alu hoekijzers.
     
  18. Ton van Munsteren

    Ton van Munsteren PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    6.310
    Locatie:
    Dordrecht
    Heeee zag opeens heel veel meldingen dacht heee allemaal liefhebbers die de diesel op hun model willen, maar nu snap ik het.
     
  19. stunthenk

    stunthenk PH-SAM

    Lid geworden:
    7 feb 2006
    Berichten:
    1.235
    Locatie:
    Amersfoort
    Nou ik wil wel een Redfin op mijn vliegbootje, hoor!
     
  20. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.074
    Lijkt heel goed op deze onderste...…...
    [​IMG]
     

Deel Deze Pagina