Het is een tijdje geleden dat ik dit topic geopend heb, sindsdien is er het een en ander versleuteld aan de 450 en 250 van eerder in dit topic.
Beide hebben nu alsnog een 3g
Maar het ging toch weer kriebelen...
En steeds meer mensen gingen me raar aankijken als ik vertelde dat je zonder zo'n computer gewoon rond kan vliegen (tegenwoordig zit ik bij een club, toen ik dit topic startte nog niet)
Dus, ik heb een lief goedkoop heli'tje gekocht met best wat ervaring
ik wil nl kunnen experimenteren zonder mijn goed vliegende heli's geweld aan te doen
Dit is dus een mini titan geworden, van de eerste generatie.
Ik heb hem vliegend gemaakt, en welgeteld 2 minuten met flybar gevlogen...
De aanpassingen die ik heb gemaakt:
- andere kop, 1 van gaui die ik nog had liggen van mn experiment met de trex 450
- andere swash, de originele van kunststof boog zo makkelijk, dat ik mij niet kon voorstellen dat het goed zou kunnen gaan vliegen. dus een swash van align erop gezet die ik nog had liggen
- swashdriver gemaakt, de align swash heeft dat ding net aan de andere kant zitten...
- losse bec, geen idee wat de regelaar en zijn bec hebben meegemaakt en eventueel nog aan zouden kunnen. zekerheid voor alles, losse bec erop
-bladen...
De bladen zijn HET verschil bij dit ding
Ik heb gevlogen met originele align 450 bladen. Deze zijn ong 18,5 gram per stuk.
Vliegt leuk, maar erg onvoorspelbaar. Bij de kleinste windvlaag trekt dat ding alle slechte eigenschappen van fbl uit de kast, van vol voorover willen, en dan opeens vol achterover slaan als de vlaag opeens stopt.
Erg spannend.
Nu had ik nog edge's liggen, deze zijn 24,5 gram per stuk, deze doen wonderen op mn trex 450 (ten opzichte van de originele..)
En ja, ik had ook Radix'en liggen, deze zijn 30,5 gram per stuk
En deze maken het apparaat zowaar goed te doseren en voorspelbaarder!
Mijn laatste vlucht er mee begon echt vertrouwen te geven..
Setup van de titan:
- hitec 5065 op de swash (kunnen ze ook nog eens naar een andere gedoneerd worden..)
- gp 750 op de staart
- ds520 als staartservo
- 3 amp bec
- originele regelaar/motor
Beide hebben nu alsnog een 3g
Maar het ging toch weer kriebelen...
En steeds meer mensen gingen me raar aankijken als ik vertelde dat je zonder zo'n computer gewoon rond kan vliegen (tegenwoordig zit ik bij een club, toen ik dit topic startte nog niet)
Dus, ik heb een lief goedkoop heli'tje gekocht met best wat ervaring
ik wil nl kunnen experimenteren zonder mijn goed vliegende heli's geweld aan te doen
Dit is dus een mini titan geworden, van de eerste generatie.
Ik heb hem vliegend gemaakt, en welgeteld 2 minuten met flybar gevlogen...
De aanpassingen die ik heb gemaakt:
- andere kop, 1 van gaui die ik nog had liggen van mn experiment met de trex 450
- andere swash, de originele van kunststof boog zo makkelijk, dat ik mij niet kon voorstellen dat het goed zou kunnen gaan vliegen. dus een swash van align erop gezet die ik nog had liggen
- swashdriver gemaakt, de align swash heeft dat ding net aan de andere kant zitten...
- losse bec, geen idee wat de regelaar en zijn bec hebben meegemaakt en eventueel nog aan zouden kunnen. zekerheid voor alles, losse bec erop
-bladen...
De bladen zijn HET verschil bij dit ding
Ik heb gevlogen met originele align 450 bladen. Deze zijn ong 18,5 gram per stuk.
Vliegt leuk, maar erg onvoorspelbaar. Bij de kleinste windvlaag trekt dat ding alle slechte eigenschappen van fbl uit de kast, van vol voorover willen, en dan opeens vol achterover slaan als de vlaag opeens stopt.
Erg spannend.
Nu had ik nog edge's liggen, deze zijn 24,5 gram per stuk, deze doen wonderen op mn trex 450 (ten opzichte van de originele..)
En ja, ik had ook Radix'en liggen, deze zijn 30,5 gram per stuk
En deze maken het apparaat zowaar goed te doseren en voorspelbaarder!
Mijn laatste vlucht er mee begon echt vertrouwen te geven..

Setup van de titan:
- hitec 5065 op de swash (kunnen ze ook nog eens naar een andere gedoneerd worden..)
- gp 750 op de staart
- ds520 als staartservo
- 3 amp bec
- originele regelaar/motor