Kleine update:
Misschien dat mensen het nog weten..
De tijd doorgebracht met een Fp'tje, iedereen waarschuwt (op het forum altans) dat deze zo ontzettend instabiel zijn, en toch er mee leren vliegen...
Ik weet nog dat ik mijn Piccolo met veel moeite op 1 plek kon houden, waarbij ik constant iets teveel bijstuurde
Gisteren heb ik 5 accu's met de 250 gevlogen, en ik begin mijn normale figuren weer te vliegen. Het is nog geen 3d, maar ach, dat deed ik voor de ombouw ook nog niet

Na deze ervaring had ik mn piccolo weer eens opgestart.
Ik kan je vertellen, dit is een zeer bijzondere ervaring.
Beide trexen vliegen gewoon ontzettend strak, en reageren ontzettend enthousiast op stuurcommando's. De Fp dacht hier toch echt anders over.
Na de start crashte ik hem bijna meteen, omdat ik te voorzichtig corrigeerde!
De rest van de vlucht ging al niet veel beter, dus heb ik hem maar snel weer neergezet.
Voor mij geen flybar meer....
Voor de kleine rex ben ik nu beland op swash waarden van 35 % nick & roll, 45 % pitch (die was nog van voor de ombouw). Dit gecombineerd met een 20% expo.
Als ik hem wat beter leer kennen, wil ik de swash waarden nog wat verhogen, mar verder vliegt het momenteel gewoon erg goed.
Voorwaartse vlucht, bochten etc gaan nu iets anders als met flybar, maar ik begin het door te krijgen
Gelukkig heb ik nu even de tijd om een beetje te vliegen
Lang leve vakantie!