FMS-Spaarnwoude Hemelvaart Show 2010

img_0977_medium.jpg

Hallo best modelvliegers,

Ik hoop u de laatste update te geven over ons evenement te Spaarnwoude.
We zijn helemaal rond met alles wat er omheen moet gebeuren en we kunnen u vertellen dat alles in kannen en kruiken geregeld is.

Horeca
Vorig jaar heeft Jan van Leeuwen de horeca gedaan. Omdat hij er mee ging stoppen, hebben we een waardige opvolger gevonden in een commerciele horeca onderneming die er brood in zag om gedurende het dagdeel het gehele evenement aanwezig te zijn. Indien het 's avonds erg gezellig wordt, bijvoorbeeld bij het nachtvliegen, blijft hij wat langer staan.

Overdag:
- broodjes: ham/kaas/Dobbe kroket/hamburger/frikandel
- fris: cola/AA/sinas/water/etc (in hersluitbare flesjes)
- Bier en wijn
- Koffie/thee
- IJs
- Snoepgoed (mars/snikker/etc)

Donderdag avond kunt u genieten van varkenshaassate (van de slager)/gevulde nasi/kroepoek/brood/kruidenboter.
Vrijdagavond wordt het een kipfileetje of varkenshaasje naar keuze met 3 verschillende sausen/gebakken aardappeltjes/rauwkostsalade.
En Zaterdag de BBQ met hamburger/worst/kipsate/sashlick e.o. zaken van de slager.

Zondagochtend kunt u ontbijt met:
- broodje ham
- broodje kaas
- krentenbol
- koffie/thee
- jus d'orange
- gebaken eitje
- Mona yoghurtje

Dit alles tegen zeer betaalbare prijzen. Zorg er wel voor dat u cash geld op zak heeft, want een pin automaat is niet aanwezig.

Kamperen op het veld
Bij ons kunt u op het veld kamperen tijdens het evenement wat niet alleen handig is, maar ook erg gezellig. De kosten daarvoor zijn zoals eerder verteld €3,50 p.p.p.n en dienen voldaan te worden bij aankomst als u een plek krijg toegewezen door één van de leden van de evenementen commissie.
Voor dit evenement hebben we een aggregaat gehuurd zodat u de caravan kan voorzien van stroom want het genot verhoogd.
Indien u daar gebruik van wilt maken, vragen wij daarvoor een vergoeding van €10 euro voor het gebruik daarvan gedurende het gehele evenement.

Hangaar voor opslag vliegtuigen
Dit jaar hebben we goed gekeken bij de leden van de Odoornse vliegclub die een goed idee hadden voor het opslaan van vliegtuigen in grote tenten. Dit jaar hebben we die ook. U hoeft uw vliegtuig niet af te bouwen. U kunt deze bewaren in één van onze twee legertenten van 5x6 meter welke we te leen hebben gekregen van onze defensie eenheid in Den Helder.

De Zaterdagavond Special!!!
Na 2 jaar zeggen: "Volgend jaar moeten we eigenlijk....", is het er toch van gekomen. Naast de gezellige gasten uit Heemskerk, komt er ook één speciale gast van deze vliegclub die DJ is. De DJ Jasper, gaat dan ook de muziek verzorgen voor die avond.
Als klap op de vuurpijl, hebben we ook een Belgische zanger uitgenodigd die naast het knuppelen van een prachtige dubbeldekker, de microfoon ook even gaat pakken.
Succes verzekerd dus. Zorg dat je erbij bent!!!!

img_1028_medium.jpg

We gaan ervan dat we net als vorig jaar zonnige dagen tegemoet gaan.
Indien er wijzigingen plaatsvinden of u wilt het laatste nieuws weten omtrent dit evenement, raadpleeg dan onze website of neem contact op met:

Bob Polhuis :+31 (0) 6 4843 1974
Thierry Brandjes :+31 (0) 6 8180 4347

Tot volgende week!!!

Hoi Thierry,

Even een berichtje van mij, ik snap dus even iets niet.

Alle meetings waar ik tot nu toe geweest ben (dat zijn er niet veel hoor) zo ook weer (geteckelt), zijn er geen kosten verbonden aan het verblijf voor vliegers tijdens een meeting, wel een vrijwillige bijdrage en dat gebeurde op Reith, begrijp me goed ik ben best bereid om een financiele bijdrage te doen.

Maar ik ben toch aan het overwegen dat het de laatste keer is dat ik naar Spaarnwoude ga voor jullie jaarlijkse meeting, ik zal deze keer niet afzeggen.

4 x 7,00 euro + 10,00 eurie = 38,00 eurie extra kosten om bij jullie te mogen vliegen ???

Oke ik snap best wel veel, maar wat zou een meeting wezen zonder vliegers ??? die maken toch wel de vliegmeeting tot een geslaagt evenement en juist de vliegers moet je koesteren en tevreden stellen

De vliegers komen soms van verre en maken (soms extra) kosten om jullie vliegshow te laten slagen.

Tip : zet een clublid op een stoel aan een tafeltje (wel bij de ingang natuurlijk) en vraag 1 eurie entree, maak wel vooraf goede reclame en je zult gaan zien dat je meer inkomen zal binnen halen, op de horeca kun je ook goed verdienen (als je het goed doet).

Verder kun je op andere manieren geld binnenhalen voor de club (organistie), een meeting organiseren is mij niet geheel onbekend, ik weet best wel dat jullie daar ook over nagedacht hebben en hoef jullie helemaal niet te vertellen hoe dat moet.

Maar er zullen best vliegers (als jullie die kosten willen blijven innen op de vliegers) niet meer komen de volgende keer. Tenminste ik niet !!!!!!!!

Gr Japioooooooo

Ha die jaap,
de €3,50 p.p.p.n moeten zij ook afdragen .
Ze zit daar in een recreatie gebied, je moet het zien als een camping overnachting.

gr vosje :)

Hey Japioooooo !!!!

Top dat je dit jaar weer komt !

Ik begrijp wat je zegt....
Maar Vosje heeft gelijk.....wij moeten helaas het minimale bedrag aan kampeergelden afdragen aan het Schap.

Daarnaast is het niet ongewoon dat je als gast een kleine bijdrage moet betalen.
In Odoorn (waar wij van FMS elk jaar trouw naartoe gaat :-)) wordt ook voor 2 nachten een bijdrage gevraagd.

Maar goed.....ons evenement duurt 4 dagen....dus navenant wordt het dan wat duurder.

Volgend jaar gaan we kijken of we iets met het Schap kunnen regelen.
Dus ik hoop wel dat je met je vrouwtje er volgend jaar weer bij bent ! :-)

Ik zie je de 13e !

Groet,

Bob

Hoi Bob,

Aan wie heb je dat betaald? Wij vragen bij de Odoorner Luchtvaart Club namelijk geen bijdragen, alleen een tientje voor de BBQ.
Maar als er kosten gemaakt worden om jullie evenement te kunnen realiseren, dan zou het niet vreemd zijn om dit met elkaar te delen, je hoeft er als vereniging geen geld bij in te schieten dacht ik zo.
Wij komen op donderdag aan bij jullie.

Tot gauw,

Groetjes Patrick.

Laatst bewerkt:
En anders is het een kwestie van afwegen; als je denkt dat je minimaal even veel plezier gaat hebben als kosten, dan kom je, en anders niet:mrgreen:

Voor ons maar 1 nachtje (we zijn er donderdag en vrijdag), ik heb net in de spaarpot gekeken, het kan nog precies:cool:

het is idd niet gebruikelijk , maar ach......
anders zit je weer thuis en ga je in de kroeg hangen , en dat kost nog meer........

verder is idd zoals Alexxx zegt..... afwegen... als het je waard is , is het ook geen probleem

voor 3,50 per dag kan je normaliter nog niet eens op een camping staan. Je zit in spaarnwoude in een prachtig natuurgebied, dus ik snap dat de gemeente dan geld mee wil pikken van zon evenement.

Ach, €24 voor 4 dagen vliegplezier tot de late uurtjes vind ik helemaal niet erg hoor:D

voor 3,50 per dag kan je normaliter nog niet eens op een camping staan. Je zit in spaarnwoude in een prachtig natuurgebied, dus ik snap dat de gemeente dan geld mee wil pikken van zon evenement.

Ach, €24 voor 4 dagen vliegplezier tot de late uurtjes vind ik helemaal niet erg hoor:D
Een patatje en een biertje zijn duurder. Dus die een keer overslaan en je hebt het al terugverdient. :yes: En nog beter voor de gezondheid ook. Waus, twee vliegen in één klap. :mrgreen:

Zaterdagavond nachtvliegen doe ik aan mee. Moet je je daarvoor ook inschrijven of gaat dat ter plaatse? Verder de andere dagen als toeschouwer. 8) :yes:

het is zijn geld in ieder geval dubbel en dwars waard , ieder jaar weer een toppie hapening

erg gezellig...

Heren,

Bedankt voor de reacties zover. Zoals eerder gezegd moeten wij vooraf een bedrag afstaan aan het schap wat de €3,50 vertegenwoordigd. Het is zelfs zo dat als we geen evenement hebben, dat we dit vooraf betaalde bedrag niet meer terug krijgen. We zijn eigenlijk vrijwillig verplicht een evenement te organiseren. Maar goed, dat willen we natuurlijk.

Verder zal een klein deel van de winst die de horeca man maakt ook afgestaan moeten worden aan het schap. Dit geldt overigens ook voor het sponsorschap. We worden er in het geheel niet beter op. Dit jaar hebben we zelfs het budget opgeschroefd om meer te kunnen doen en regelen.
Zoals Bob al zei, gaan we daar volgend jaar aan werken. Want dit klinkt nogal scheef en dat is het in mijn ogen ook.
Zelf kan ik me de stelling van Jaap best goed voorstellen, zeker als mijn mijn geval, mijn gezin (5) langs komt voor 3 dagen. Maar goed, ik denk maar zo; De afgelopen 2 jaar waren echt enorm leuk en je krijgt er eigenlijk veel voor terug. Soms ben je net een kind in een pretpark, maar dan 4 dagen lang. Als je 's avonds je ogen dichtdoet zie, je ze nog vliegen.
Na het evenement val je werkelijk weer in een gat. (Werkelijke wereld)

Nachtvliegen[/b[
Het nachtvliegen kan natuurlijk iedere avond. Echter zoals ik het inschat, zal de lucht zwermen van vliegende lampjes op vrijdag en zaterdag avond. Dit komt eenvoudig omdat de voorgaande jaren de meeste nachtvliegers uit Heemskerk op deze dagen kwamen. Dus dat zal nu ook weer het geval zijn.
Echter zal de lucht dit jaar ook onveilig gemaakt worden in de elke nacht. Dit komt vermoedelijk omdat meerdere mensen aangestoken zijn met deze tak van sport. Dus we zijn benieuwd. Zelf wacht ik nog op hobbycity lights voor mijn swift II.

Je hoeft je natuurlijk niet in te schrijven voor het nacht vliegen. Het is natuurlijk wel vanzelf sprekend dat je controleert wie er op jouw kanaal zit bij het nachtvliegen. Maar dat gaat eigenlijk vanzelf. Net als de mid-airs die regelmatig voorkomen in de nacht. :-)

Tot zover,

ik hoop dat je niet op rare ideeen gaat komen thierry , en met voorstellen komt om die lampjes op de eagle's te gaan monteren;):D

verder mag je je voorbereiden hoor , een duetje en liedje kom je zeker niet onderuit :-D:-D

mijn swift zal ook elke nacht de nacht onveilig maken hoor:D. Hopelijk heb ik volgende week ook mijn 2 extra accu's, dan kan ik continue vliegen:)

@thierry,

een kennis van mij wil misschien ook richting spaarnwoude gaan. Hij kan al aardig vliegen, kleine zwevers vliegt hij zonder problemen

Echter heeft hij nog GEEN brevet... Ik zou willen weten of er de mogelijkheid bestaat dat ik samen met hem "aan de kabel" ga, zodat hij ook lekker mee kan vliegen. Echter heb ik geen officiele "instructeursfunctie" dus ik weet niet hoe dat zit. Ook heeft hij een verlichte Swift, dus dan hebben we er ook een nachtvlieger bij!

in principe kan hij ook op zichzelf vliegen, maar dan moet er dus wel een instructeur naast hem staan als hij wilt gaan vliegen neem ik aan?

Hoor het wel:)

Back