Bouwverslag Fokker D.VII ⇨ 266 | Luchtvaart Afdeling (LVA)

.
Filmpje... "or it didn`t happen"...! :D
Komt ie..., geen kunstvlucht ofzo, eerst dus de downthrust goed zetten, maar hierbij de maiden flight:


Super bedankt weer Bart voor het filmpje!

Groeten, Ramses
.
 
Laatst bewerkt:
Proficiat Ramses :thumbsup::yes:!
Kist vliegt mooi en wat een heerlijke pruttel zit er in die Saito.
Hier ga je nog een hoop plezier aan beleven, proost!!

Groeten, Ralf
 
Ik zie dat je weer een kist hebt toegevoegd aan je persoonlijk museum .
:beer:

Eerst daags kan je een eigen vliegshow organiseren.

Ton
 
.
Bedankt Arnold, Ralf en Ton! :)
Eindelijk ben ik ook klaar voor de Dawn Patrol! ;)

Groeten, Ramses
 
Ron, dat zie je toch aan z'n oren? Die zijn rood... dus 'over de toeren'... ;)

Ja... Ramses kan inmiddels z'n eigen 'Aerodrome flying Circus' op gaan zetten :-)
 
.
Molto grazie Bas! :D :)

Hoeveel toeren bij vol gas Ramses?

Ik heb eigenlijk geen idee Ron, helemaal niet gemeten... :oops:
Zal dat misschien morgenavond of anders donderdag eens doen!
Maar de Menz 15x6 op m`n Fokker is inderdaad aan de flinke kant voor de Saito .91

Voor de Saito .91 is een 14x6 tot 14x8 ideaal volgens zeggen...
Voor de Saito .100 is dat een 15x6 prop.

Ik heb trouwens ook een Menz 15x6 op de Saito .100 van m`n Tiger Moth zitten.
Die maakt meer toeren (uiteraard), maar ik heb toch het gevoel dat het op de .91 van m`n Fokker ook prima gaat!

3186a48666665.562c92b5df3bf.JPG


De Fokker heeft in principe niet meer dan half gas nodig voor de gehele vlucht merkte ik gisteren.
De Flair Fokker is natuurlijk ook kleiner en een stuk lichter dan de TC Tiger Moth.
De (te) grote prop op m`n Fokker geeft een mooi geluid, een rustige loop en het staat gewoon mooier.

full


Ik ben vooral blij dat de uitlaat het lijkt te houden!
Geen scheuren of barsten door de hitte en ook geen verkleuring.
Dat had ik eerlijk gezegd niet verwacht... nu maar hopen dat hij ook heel blijft!

Groeten, Ramses
.
 
Laatst bewerkt:
.
Thanks Eddy en Ron :)

Ik heb d.m.v. ringetjes de down thrust wat verminderd en gisterenavond de Fokker met deze instelling gevlogen.
Dat bleek inderdaad het euvel te zijn, nu vloog de Fokker vlak zonder up trim.
Het was wel behoorlijk werken... de Fokker was erg gevoelig voor de vlagerige 4 bft wind(stoten) over het veld.
Af en toe werd de Fokker bijna op z`n kop geworpen door de windvlagen.
Tegen de wind in kon de Fokker bijna stil hangen...

Een slow-mo filmpje van gisterenavond gemaakt door clubgenoot Randall:


Het aanvliegen voor de landing was flink sturen (windvlagen compenseren)... laatste stukje slippend binnenkomen...
Even een twijfel om door te starten vanwege de hoogte maar toen sloeg de motor af.
Ik kon de Fokker door de inmiddels te lage snelheid niet meer netjes afvangen.
Met bijna full up, dead stick op het veld gezet... een flinke (lelijke) stuiter maar weer in 1 stuk op moeder aarde ;)


Morgen Fun Fly op onze club, weer wat vluchtjes maken met o.a. de Fokker, zin in! :thumbsup:

Groeten, Ramses
.
 
Laatst bewerkt:
.
Vandaag was de jaarlijkse Fun Fly op onze vliegclub Ornithos in Geldrop.
Het was een zeer geslaagde dag, heerlijk weer, erg gezellig en leuke wedstrijden!! :thumbsup:

Ik had onderstaande kisten meegenomen voor deze dag.
De Super Chipmunk voor de wedstrijden, de Tiger 2 voor een Pylon Race demo, en de twee dubbeldekkers voor het schaal pruttelen...

full


De Fokker gisterenavond toch ook maar eens langs de lengte-as gebalanceerd, en wat lood in de linker tip toegevoegd.

full


Na de wedstrijden en demo met de Super Chip en Tiger 2, beide dubbeldekkers getankt voor wat rustig schaalvliegen...
De Fokker was nu helemaal in balans, dat beetje lood in de tip was precies goed!! :thumbsup:
De Fokker en Moth vlogen heerlijk en wat kunnen ze allebei langzaam (schaal) rond pruttelen, echt genieten!

full


Nu ben ik dus echt helemaal klaar voor de Dawn Patrol! :yes:

full


Tevens is dit het einde van dit verslag, bedankt voor de leuke reacties, tips en opmerkingen! :thumbsup:
Weer verder met de Fokker T.VIII W (G) waar ik gebleven was voor deze Fokker D.VII...

Groeten, Ramses

.
full
 
Laatst bewerkt:
Back
Top