Hallo, er loop hier een draadje van enkele topbouwer die enkele fokker DVII's bouwen op 1/3
wel bij ons is er ook een idee om dit met enkele leden te gaan doen, echter een maatje kleiner.
het zal ook "sportschaal" worden.
de bedoeling is om de tekening te gaan maken + zoeel mogelijk gebruik te maken van gewone 3mm triplex, zo makkelijk mogelijk te bouwen,...
frezen of lasercutten zou moeten mogelijk zijn hier binnen enkele maanden...(toch zou ik zo snel mogelijk al eentje willen bouwen om de ffouten uit de tekening te halen.
de rompopbouw ga ik proberen te doen zodat er geen bouwplan nodig is, maar alles makkelijk in elkaar klikt
hier is alles al ongeveer getekend vanaf de cockpit tot achter
stabilo en rudder ook uit 3mm triplex, en dan bekleden met balsa aan beide zijden, zo kan niemand missen in de bouw ervan (momenteel kan stabilo en rudder afneembaar of vast zijn...)
even een zenoah 38 erin gezet en op de onderste tekening een NGH Gf38 4takt benzine motor
nu was ik vandaag bezig met de ondervleugel, maar stoot op een probleem. ik wil de liggers ook gaan uitfrezen zodat de ribben er gewoon in schuiven. maar nu zie ik dat de achterste ligger(de witte) naar de tip toe lager komt dan de voorste ligger(als ik de tekening volg)
klopt dit dat die vleugel wat washout heeft?
wel bij ons is er ook een idee om dit met enkele leden te gaan doen, echter een maatje kleiner.
het zal ook "sportschaal" worden.
de bedoeling is om de tekening te gaan maken + zoeel mogelijk gebruik te maken van gewone 3mm triplex, zo makkelijk mogelijk te bouwen,...
frezen of lasercutten zou moeten mogelijk zijn hier binnen enkele maanden...(toch zou ik zo snel mogelijk al eentje willen bouwen om de ffouten uit de tekening te halen.
de rompopbouw ga ik proberen te doen zodat er geen bouwplan nodig is, maar alles makkelijk in elkaar klikt
hier is alles al ongeveer getekend vanaf de cockpit tot achter
stabilo en rudder ook uit 3mm triplex, en dan bekleden met balsa aan beide zijden, zo kan niemand missen in de bouw ervan (momenteel kan stabilo en rudder afneembaar of vast zijn...)
even een zenoah 38 erin gezet en op de onderste tekening een NGH Gf38 4takt benzine motor
nu was ik vandaag bezig met de ondervleugel, maar stoot op een probleem. ik wil de liggers ook gaan uitfrezen zodat de ribben er gewoon in schuiven. maar nu zie ik dat de achterste ligger(de witte) naar de tip toe lager komt dan de voorste ligger(als ik de tekening volg)
klopt dit dat die vleugel wat washout heeft?