Bouwverslag Fokker DVII 1/4

Discussie in 'Vliegende schaalmodellen' gestart door eclipse86, 15 mei 2016.

  1. strutter

    strutter PH-SAM

    Lid geworden:
    17 sep 2006
    Berichten:
    4.467
    Locatie:
    Haarlem
    Goed ontvetten en met contactlijm, b.v. Bison kit
    Mooi projekt trouwens :thumbsup:

    Groeten, Ralf
     
  2. eclipse86

    eclipse86

    Lid geworden:
    29 aug 2005
    Berichten:
    4.565
    Locatie:
    Ieper,west vlaanderen
    voorlopige stand van zaken, tegen de zomer moet wel lukken normaal...
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  3. femmo

    femmo

    Lid geworden:
    23 aug 2007
    Berichten:
    2.487
    Locatie:
    nuenen
    Wat een mooi stel is dat!!
     
  4. vogelman

    vogelman

    Lid geworden:
    15 jul 2009
    Berichten:
    402
    Locatie:
    Maarssen
    wat een belangstelling voor de fokker d7 eerst de 5 stuks op schaal 1/3 naar een ontwerp van fr hartog ,onder meer bouw door teus houweling met prachtige schaal effect.
    Nu dan deze op schaal 1/4 ook in meerdere toestellen ,volg de bouw met belangstelling.
    Heb zelf net de fokkor d7 schaal 1/4 besteld bij balsa u,s,a, ga op het forum de bouw met foto,s weergeven ,weet nu al dat ik dit toestel zover mogelijk in schaal wil bouwen , het eerste wat ik ga veranderen zijn de vleugels ,bovenvleugel 2m,20 is voor vervoer absoluut niet haalbaar ,beide vleugels bouw ik deelbaar ,ook het staartgedeelte moet makkelijk afneembaar zijn ,het voorbeeld van teus bij zijn fokker ga ik opvolgen .
    tot spoedig .
    gr, john
     
    mig 3 vindt dit leuk.
  5. femmo

    femmo

    Lid geworden:
    23 aug 2007
    Berichten:
    2.487
    Locatie:
    nuenen
    Vergeet de 1/6 van Ramses niet!
     
  6. vogelman

    vogelman

    Lid geworden:
    15 jul 2009
    Berichten:
    402
    Locatie:
    Maarssen
    mijn excuus Ramses ,hoop dat je spoedig de maiden van jouw fokker laat zien .
    john
     
  7. eclipse86

    eclipse86

    Lid geworden:
    29 aug 2005
    Berichten:
    4.565
    Locatie:
    Ieper,west vlaanderen
    nummer 2 en 3 staan ook al in de verf, de rest is is in bouw of coverfase, de vleugels zijn niet deelbaar om gewicht te besparen, maar moet toch wel lukken in de meeste auto's. De staart is bij ons ook afneembaar gemaakt, maar ik denk dat ik hem er gewoon op laat staan, binnenkort een update van andere toestellen, Ik moet nog aan gepaste 1mm lexan zien te geraken om de overige 7 motorkappen te maken ( moeilijk te vinden voor een goede prijs)

    momenteel zitten wij aan een prijs voor alle hout,staal en wielen van ongeveer 150 euro, natuurlijk moet er iets meer gebouwd en nagedacht worden dan die van balsa usa, wat overigens ook mooie kits zijn( de Dr1 op de achtergrond is eentje van balsa usa)

    succes ook met de bouw...
     

Deel Deze Pagina