fokker G1 project in 1/5 schaal

Oei, je hebt iets verkeerd gedaan denk ik ;)
Je hebt de linker en de rechter gewisseld, nu moet je op nieuw beginnen :celebrate:

Maar het ziet er weer netjes uit Jacques
 
Oei, je hebt iets verkeerd gedaan denk ik ;)
Je hebt de linker en de rechter gewisseld, nu moet je op nieuw beginnen :celebrate:

hoi erik ,

maar goed dat je me hier op gewezen hebt ,was anders goed fout gegaan :(
ben er de hele dag mee bezig geweest om dit probleem op te lossen
kijk maar op de foto het is me gelukt dit aan te passen
IMG_0597_1.jpg

als oplossing heb ik nu de rechter verwisseld met de linker was dus een slimme oplossing (al zeg ik 't zelf):rolleyes:

groet jacques
 
Ezelsbruggetje: de linker is waar de roerhevel rechts zit!

Bij de rechter is het net andersom.

Zo kun je het makkelijk onthouden. :teacher:

;)


jan.
 
hallo,

ik ben nu bezig met het opbouwen van de cockpit / cabine , gaat allemaal vrij vlot.
alleen de rompspanten moeten wat aangepast worden omdat deze niet geheel op maat zijn .

IMG_0599_1.jpg


zoals je kan zien ziet er al aardig uit.

groet jacques
 
Netjes. Ziet er goed uit.


Waar lag dat aan? Op de tekening of had je verkeerd gezaagd?

grtz

b

hoi, B

het ligt aan de tekening
( zagen kan ik wel geen probleem ;))
IMG_0601_1.jpg

hier heb ik de vleugel ribben aan de romp gezet
deze lopen parallel aan elkaar met een afstand van 215 m/m volgens bovenaanzicht tekening
bij het nameten van de romp spanten zat hier nog al wat verschil in
1 spant tussen afstand 212mm, 2 - 215mm, 3- 210mm, 4 217mm
dit dus allemaal aangepast
ook de uitsparingen van de langsliggers zitten niet op de goede plek in de spanten
een spant was zelfs iets te groot

groeten jacques
 
hallo,


hier weer wat nieuws over de g1
IMG_0604_1.jpg


IMG_0606_1.jpg

ik heb de delen eens in elkaar gezet om na te meten of alles op de juiste plaats zit

de instelhoek zit goed, de rompen lopen mooi evenwijdig met elkaar,
zowel in boven als zij aanzicht
in voor aanzicht ziet het er ook goed uit alles mooi recht :D :D
zoals het er nu uitziet komt het wel goed :cool:


groeten jacques
 
Dat ziet er goed uit Jacques.

Ja een bouwmal is dan wel mooi, om de boel in een lijn te krijgen.

Groet Jan.
 
Dat ziet er weer goed uit Jacques,

Wat bouwt dat mooi zeg zo in die bak, klasse.

Gr. Teus
 
hallo,

teus en ralf bedankt voor compl.......( krijg er rode wangetjes van):zon:
en weer verder met de g1
ik ben nu bezig met de raampjes (dat zijn er veel, lijkt meer op een serre :rolleyes: )
de beplanking op de cabine is van 2,5 m/m balsa maar op de plaats van de ramen heb ik 2m/m gebruikt daarna van 0,6 m/m triplex een plaat met de uitsparing van de ramen gemaakt
de gaten in de romp voor de ramen uitgesneden en deze rondom ± 3m/m groter
als nu de triplex er op gezet is heb ik aan de binnenkant een mooie sponning voor de raampjes
zie foto's
IMG_0609_1.jpg

IMG_0610_1.jpg

IMG_0613_1.jpg


ziet er goed uit dacht ik zo
en nu verder met de andere kant

groeten jacques
 
hoi,

ben nu bezig met de cabine onderkant
alle langs liggers zijn op hun plaats
nu maar eens beginnen met de beplanking
IMG_0615_1-1.jpg

ook het luik van de bombay op zijn plaats wordt helaas niet functioneel :(
de g1 is niet echt gebruikt als bomber

gr. jacques
 
hoi,

de eerste post voor 2009 van de g1

ben al aardig opgeschoten met de beplanking van de cabine
heb je hem mooi dicht moet je er dan weer een hoop gaten in maken :confused:

IMG_0617_1.jpg


volgens mij had fokker bij dit ontwerp nog een voorraad plexiglas liggen die op moest :rolleyes:

groeten jacques
 
hallo,

ik ben weer wat verder met de cabine
alle raampjes zitten er nu in , zijn er maar zo'n 27 stuks :(
de beplanking is zover klaar.
wel moeten nog 2 toegangsluiken gemaakt worden op de bovenkant
en natuurlijk de cockpit
IMG_0621_1.jpg


ga nu verder met de vleugelstukken die aan de cabine vast zitten

groeten jacques
 
hallo,

en zo moeten de vleugel middendelen er op
IMG_0623_1.jpg

als steekverbinding gebruik ik alu buis ,voor 20x30 achter 20x20
hierin gaan dan een paar eiken / beuken stokken
door middel van 4 (of 5)m/m draadeinden met spanners wordt de boel bij elkaar gehouden
dit was bij de vorige sterk genoeg.


gr. jacques
 
hallo,

ik moet nu ook eens aan de wielen beginnen om weer verder te kunnen met de twee rompen.
hier een tekening van de echte
Scannen0002.jpg

voor het model wordt het ongeveer het zelfde. alleen voor het intrekken gebruik ik maar 1 cil.
bij de vorige werkte het met 2 elektro motoren, dit is een stuk zwaarder dan op lucht
voornamelijk door de motoren , spindels en 12v accu + de nodige elektronica
ik ga nu kijken of het met lucht ook goed kan
hier een schets hoe ik het in gedachten had als dit maar duidelijk is
Scannen0003.jpg

als cil. wil een industrie cil gebruiken van nogren / festo rond 16 met een slag van 80 m/m met een trekkracht van 12 kg
de wielen + poten wegen ± 600 gram
mijn vraag is nu kan dit zo gemaakt worden en is zo'n cilinder sterk genoeg ??? ik heb wijnig tot geen ervaring met retracks :confused:
 
Back
Top