De bovenvleugel was toch wat meer werk. Nog wat extra versteviging bij de rolroerservos gelijmd. En ook de vleugelbevestigings punten leken me erg zwak, zeker als er een zware 4takt op komt.
Vleugel montage punten al opgedikt. De voorste komt nog 3mm triplex op, en de ribben krijgen een laagje triplex. Ik vind het jammer dat de ribben en webbing hier zijn uitgehold, die gram die je daarmee bespaard weegt niet op tegen de verzwakking van deze zwaar belaste punten. Nu verstevigen is veel zwaarder.
hiet staat alles te drogen, incl rib verstevigingen.
Er lijken vierkante stukjes hout op tekening te staan die niet in de kit en bouwbeschrijving voorkomen. 4 platte stukjes 3 of 4 mm populieren triplex op deze plaats is voor de electro versie een simpele en lichte oplossing.
Rolroer servo versteviging en vlees voor servo schroefjes.
Alles gladgeschuurd en 2 touwtjes er ingeplakt met plakband om later de servo kabeltjes door de vleugel te trekken.
Folie er op. Nu alles netjes in kleine flapjes ingesneden bij de achterlijst, dan gaat het makkelijk.
Zo liggen de flapjes nu om de achterlijst. Dit zit aan de onderzijde zodat het weinig opvalt.
Rolroeren ook nog even gedaan op dezelfde manier. Camera is even de kleur kwijt...
De rolroer scharnier sleuven zijn al voorgesneden, en best makkelijk terug te vinden, zitten netjes in het midden.
De staartvlakjen daar moet je zelf de scharniersleufjes nog in snijden. Ik heb 2 laagjes 2.5 mm balsa weerszijden aan een dik breekmes gelijmd. Dan zit je mooi centrisch in de 5.2mm dikke roeren, met folie er op.
De scharniertjes gaan er zo mooi in, alles perfect in lijn. Gereedschapje is te leen voor de andere bouwers.