FORMOSA F3A van GWS super kissie

• Topicstarter Topicstarter Guest
  • Startdatum Startdatum
Het Holiday schuim plak je makkelijk met houtlijm, dit gladdere Formosa schuim ook?

En deze de mijne...

afb2827.jpg

afb2826.jpg

afb2828.jpg

Moet nog maiden doen.

Groet
Moosie

@ moos

werkt dat intrekbaar landingsgestel mooi??

wordt de kist veel zwaarder??

duur werk zo'n landingsgestel??

@ Wimselz

Tja, wat versta je onder mooi?..Scale look of effectief?
ieg geen 'scale look' daar ik niet over de nodige elektronika beschik, maar gewoon een HS55, meer een aan/uit 'kablam' ding :D .
Het zijn trouwens lelijke wielen, zou graag willen weten waar (EU) er beter ogende te koop zijn.

Zwaarder wordtie wel.
Alles inc. 8 Hecell's, ~410 gram. Aan de zware kant (wel binnen de marges), maar binnenkort Kokam's 3s 1500 HD bestellen. Ik let niet erg op de grammetjes, behalve dan als ik indoor kistjes maak.
Moet ook eerst kijken of ik de B20/15L ga vervangen met de Typhoon 15/10.
Maar eerst ff experimenteren.

'Duur' qua geld of tijd?.. :)

Nou ik had ergens op internet gezien dat er elektronica was voor het landingsgestel... dus dat ie mooi rustig uitklapt... kon zijn dat jij dit ook had...

Gisteren mijn Formosa ge'maidened' :D
Vliegt strak en zonder nodige trim af te stellen.
Knife edge. rolls etc. zijn echt geen moeite voor deze kist met Hacker powerplant, zoals vele van jullie Formosa vliegers dat al weten.

Nogmaals Super Kissie! :P

Groet
Moos
AMSTERDAM

@Moos, hoe heb je jouw Formosa zo strak in de kleuren en lijnen gekregen? Ben ik wel erg benieuwd naar...

Hallo Rob,

Ik had nog wat restanten Oracover liggen van vorige projecten.
Verder een cdrom viltstift :)
Ik ben zo tevreden over deze kist dat ik er nog een wil bestellen.
Wat denken jullie, zal ik wachten op de Formosa2?
Deze is iets groter. Ik denk ook dat de nodige hardware anders is?

Groet
Moos
AMSTERDAM

Aha, vandaar die strakke felle kleuren. Het model is er dus wel iets zwaarder op geworden...

Gewicht valt wel mee hoor.
Heb nu kokams 3s1p en ook de wielen vervangen.
Rond de 400 gram nu.

Moos

nou k heb mijn regelaar en motort "getoast"

de motor (origineel) loopt kapot door de 3s1p, waardoor er kortsluiting in de motor ontstaat en dan fijn ff je regelaar toast als je dit niet in de gaten hebt...

maar goed... nieuwe motor en regelaar doet wonderen

Dat klopt, er zit een speed 300 6 volt in en die kan niet op 3 cellen. Beter vervangen door een speed 300 7,2 volt, dan lukt het wel op 3cellen lipo's. En natuurlijk niet continue volgas vliegen.

Ik ben nu aan het bouwen (gewicht dus nog onbekend) en overweeg om er de volgende aandrijving op te zetten: Axi 2212-34 buitenloper met 10x4.7 of 11x4.7 prop op 3s1p Etec1200, wordt dat wat? Of moet ik een krachtiger broertje pakken, zo ja welke? Ik wil voorlopig wel vast kunnen houden aan de 3s1p 1200 Etec's...

motor moet prima lukken op 3 lipo's maar ik zou een prop nemen met meer spoed. Het is geen indoorkist en wil dus wat sneller.... 9 x 6 of 10 x 6 lijkt bij deze motor en een formosa beter te passen.

Back