idd bij brushed motoren word er stroom op het anker gezet dus de spoel trekt zich naar het magneet.
hoemeer stroom hoe sneller de motor draait.
dus als de motor dan geremd word maakt het de motor of esc niks uit.
deze geeft stroom en de motor draait naar hoe hard hij kan.
dus 2 brushed motoren op 1 esc is geen probleem.
alleen bij brushless werk het toch weer heel anders.
de esc geeft pulsen aan elke spoel.
waardoor het magneet er naar toe geroken word.
maar omdat er dus door het magneet ook stroom opgewekt wordt bij de spoel die dan even niks doet.
daar krijgt hij een retoer stroom van, deze gaat de esc weer in en weet dan ook weer waneer hij de volgende puls moet geven aan de andere spoel.
de sensor is er eigenlijk alleen maar voor second opinion voor de esc.
dus een esc leest de motor waar hij draait en moet gaan draaien. ook zonder sensor.
de sensor bevestigd alleen dat hij daar nu draait en waar hij moet zijn.
hierdoor is de motor beter te lezen voor de esc dus loopt het veel soepeler.
en dan juist met het opnemen van de start.
ook de vertijming wordt dan door de sensor geregeld (als dit in te stellen is via de esc).
maar we zijn nog niet klaar met dit gedoe.
we hebben het idee om zelf een esc te maken waaraan we 2 brushless motoren kunnen hangen.
dus het is weer veel zoekwerk (nou ja voor die vriend van mij

).
gr Sander.