Fortune.....

Zo, de bestelling is geplaatst, 't aftellen kan beginnen..... ;-)

ik ben van plan om hier een degelijk bouwverslagje neer te pennen, jullie zien't wel verschijnen zodra de kist binnenkomt....

W.
 
qua turbine ben ik er nog niet helemaal uit, ik heb de Jetcat P-120SX die uit de F15 komt, of ik stop die in de Scorpion, en bouw dan de Booster 160 in de Fortune.....Bizar genoeg heb ik minder vertrouwen in de Jetcat, misschien door de problemen die ik gehad heb met een P100........
 
Hee Wim,

er staat op de onderzijde van de Fortune in deze kleurstelling Kingtech, dus.....................................;)

Grt,
Berto.
 
Ik heb 1000x meer vertrouwen in jetcat dan in een booster ;) Is erg persoonlijk....
hey Tandango,

tja, inderdaad en zal voor een groot stuk ook wel met perceptie te maken hebben. Die P120 heeft elke keer al perfect gestart en gelopen, maar ik heb ook een P100 gehad die een flame-out gehad heeft, die me bijna m'n Scorpion gekost heeft, en die dan 2x heen en weer geweest heeft naar Jetcat om dan nog maar met moeite 8kg thrust te leveren....alle 3 m'n boosters zijn binnen geweest bij Turbo Didi, zijn alle 3 op 15kg thrust gezet, en-knock on wood-hebben altijd al perfect gewerkt.....veel fouten in turbines zijn terug te brengen op fouten in het brandstofsysteem, zo ook die flameout in de scorpion: horizontaal gemonteerde origineel jetcat filter, en de run ervoor leeg gedraaid. gevolg: lucht in de filter...........

Wim
 
Ik had een booster die vrolijk aan het smelten was zonder hoge egt melding.... slecht ontwerp in de temp sensor positie. Tja, zo hou je de gemeten egt wel lekker laag....

Ik had ook zo'n 120SE en die heeft nog nooit 1 gek ding gehad en was de meeste betrouwbaarste en zuiverste motor die ik had. Zou ik gewoon blind op vertrouwen ;)
 
Laatst bewerkt:
zo, 't loopt ondertussen allemaal wat anders dan voorzien......door de enorme vraag naar dit toestel in de VS, de verhuis van de fabriek naar een groter pand, en een gebrekkige communicatie met de fabriek zijn we 2 maand verder zonder een bevestiging vanuit de fabriek, en heb ik in overleg met Berto de bestelling geschrapt............ ik kijk uit naar alternatieven.........

één alternatief was de "Thunderbirds" versie die op voorraad is bij Berto, maar ik ben bang voor de zichtbaarheid van die uitvoering. M'n vroegere F15 was ook voornamelijk wit, en dat komt de zichtbaarheid niet ten goede.. jammer wel, want ik heb'm gezien op Jetpower en is een héél mooie uitvoering, ook met de transparante cockpitkap....

To be continued.........
 
Dag Wim, veel succes met de bouw, alhoewel ik lees dat het niet zo vlot gaat. Ik ga het hier volgen uiteraard... Persoonlijk (hout vasthouden) zéér tevreden van mn P140 RXI in de F15. Nu 138 vluchten zonder problemen. Je kan altijd een 'trek je plan' Hunter Hawker kopen zoals ik :) Vorig jaar hebben we je niet veel gezien... maar we gaan er volgend jaar een lap opgeven hé... Peter Dewulf zijn P100 is ook al een stuk of 5 keer uitgevallen. Misschien zijn die RXI reeksen wat betrouwbaarder? Nu gaat er een P90RXI in mijn hawker.
 
't kan verkeren, zei Bredero.......

Bij T-one zitten ze ondertussen blijkbaar met een ernstig luxeprobleem... ik denk dat niemand had kunnen voorzien dat een beginnend bedrijfje met een eerste toestel ineens zo'n succesnummer zou neerzetten. op dit moment nemen ze zelfs geen orders meer aan, en gaan ze verhuizen naar een groter pand. Dit wil dus wel zeggen dat ze pas binnen een paar maand opnieuw gaan uitleveren....en ik wil wel graag vliegen met een nieuw toestel volgend seizoen.....


op zoek naar alternatieven dus.... uitgekeken naar de nieuwe Warrior.... beetje vergelijkbaar toestel, ongeveer even groot, ook mooi, met neusje, glazen cockpit, ..... maar, minder mooi gebouwd (alvast toch die ene die ik op JP zag), live hinging op de meeste roeren, .... maar vooral, op het prototype na nog geen toestellen geleverd en vliegend, nog niet leverbaar ook, en zelfs nog geen definitieve prijs beschikbaar.... en ik speel niet graag voor beta-tester.... dus maar verder gezocht.......en low and behold!! Een verdeler gevonden die een Fortune op voorraad had, in een kleurenschema die voor mij door de beugel kon!

Dus, centen overgemaakt, en kijk eens wat 3 dagen later geleverd wordt??


DSC_1061 (Medium).JPG


DSC_1063 (Medium).JPG
 
Laatst bewerkt:
zo, alles maar eens netjes uitgepakt................

DSC_1067 (Medium).JPG


Romp in 2 delen.......

DSC_1068 (Medium).JPG

Achterste rompstuk en linker vleugel.....
DSC_1070 (Medium).JPG


Rechter vleugel, neusframe en "radome".. ;-)

DSC_1090 (Medium).JPG


Canopy en turbineluik..........

DSC_1095 (Medium).JPG


Kielvlak...........

DSC_1092 (Medium).JPG


En hoogteroer.........
 
meegeleverd landingsstel.....

DSC_1081 (Medium).JPG

Heel netjes en stevig.........

DSC_1082 (Medium).JPG


De standaard tank....... deze wordt niet geplaatst, maar wel de grotere tank met geïntegreerde smoke-tank. deze wordt nageleverd.(meerprijs).

DSC_1083 (Medium).JPG


De meegeleverde hardware, al netjes gesorteerd... ('k hou't graag netjes tijdens 't bouwen... ;-) )
 
Zo, wat details....

DSC_1079 (Medium).JPG


Overzicht van de motorruimte........

DSC_1080 (Medium).JPG


en een detail, maar wel belangrijk.... doorheen dit toestel wordt écht doordacht met verschillende soorten hout gewerkt........ lite-ply waar't mag, aircraft ply waar't nodig is, en carbon verstevigingen waar't gear gemonteerd wordt....

DSC_1098 (Medium).JPG


ook hier in de vleugel is alles doordacht verstevigd......

DSC_1105 (Medium).JPG


DSC_1088 (Medium).JPG


verlijming van de spanten in de romp is voorbeeldig...... hier de alu opname van de stabs.....

DSC_1089 (Medium).JPG

en net zichtbaar, die van het kielvlak....

DSC_1085 (Medium).JPG


Carbon neusframe, en de bevestiging van de nosecone..........

DSC_1104 (Medium).JPG


Zelfs de servoluikjes zijn stevig en mooi voorgebouwd....

DSC_1102 (Medium).JPG

Roerhoorns reeds ingebouwd en scharnieten verlijmd............
 
Vleugelbevestiging.........

DSC_1087 (Medium).JPG


met oog voor detail: om beschadigingen aan de romp te vermijden zijn alle openingen in de romp, waar je de klemmen voor vleugel, stab en kielvlak aanspant, voorzien van metalen tulles......
 

Bijlagen

  • DSC_1087 (Medium).JPG
    DSC_1087 (Medium).JPG
    175,4 KB · Weergaven: 284
Back
Top