Fortune.....

staat helemaal klaar om in te vliegen...... gisteren taxitesten gedaan, waaruit bleek dat de veren op de hoofdpoten (inderdaad) té slap zijn. is reeds opgelost ondertussen, had al een beter setje klaarliggen van onze vriend in Israël. normaal gezien ten laatste in't paasweekend maiden, in principe bij MAM Wezeren.

W.
 
fortune staat bijna klaar ,nog enkele restpuntjes en hij kan getest worden.
nog enkele zwaardere veren zien te bemachtigen alvorens op het plein te staan.
Hier een foto van mijn inbouw electronica
Werner
foto 7.JPG
 
Eindelijk, eindelijk is de Fortune in de lucht geraakt! is ondertussen 2 weekends geleden, maar nie eerder hier geraakt..

Kist vliegt inderdaad super strak, mooi snel maar ook traag..... 1e landing was wat tricky, één van de poten zat vast en 'm dan maar op z'n buik geland. zonder schade weliswaar, en dan maar ineens de beslissing genomen om de bakjes waar de wilen inkomen bij het intrekken eruit te slijpen. wiel kwam daar vast in, ze zijn wat nauw bemeten. nadien geen problemen meer. 2e landing was terug wat hairy, want blijkbaar had één van de roerhevels van de flaps toch wat tandjes overgetrokken, waardoor de flaps niet symmetrisch uitzaten.... wat te snel geland daardoor, maar terug zonder erg.... leuke kist waar ik ongetwijfeld véél plezier ga aan beleven!

DSC00457.JPG
DSC00472.JPG
DSC00477.JPG
 
Wim leuk om goede berichten over een geslaagde maiden te lezen.
Van harte, en veel goede vluchten toegewenst.

PS de mijn zou onderweg zijn, we gaan het zien.
 
de fortune is een super kist, zowel traag als snel, beste uitslag remkleppen is bij mij nu 70mm remt mooi af en blijft zeer rustig zo, eerst had ik 90mm maar dan werd hij onrustig in de landing. Afgelopen weekeinde heeft hij weer gevlogen .
 
de fortune is een super kist, zowel traag als snel, beste uitslag remkleppen is bij mij nu 70mm remt mooi af en blijft zeer rustig zo, eerst had ik 90mm maar dan werd hij onrustig in de landing. Afgelopen weekeinde heeft hij weer gevlogen .

moet eens nakijken hoeveel flap ik heb..... waar ligt jouw zwaartepunt? ik heb wel't gevoel dat ik nog verder naar achter kan...
zou ook nog wat willen aanpassen aan de geometrie van de aansturing van de flaps.... stang komt bij flaps up héél dicht bij't scharnierpunt, an daardoor sluiten de flaps niet altijd mooi.... zouden eigenlijk langere roerhoorn op moeten om dit te verhelpen....

W.
 
moet eens nakijken hoeveel flap ik heb..... waar ligt jouw zwaartepunt? ik heb wel't gevoel dat ik nog verder naar achter kan...
zou ook nog wat willen aanpassen aan de geometrie van de aansturing van de flaps.... stang komt bij flaps up héél dicht bij't scharnierpunt, an daardoor sluiten de flaps niet altijd mooi.... zouden eigenlijk langere roerhoorn op moeten om dit te verhelpen....

W.
mijn zwaartepunt is 260mm van leading edge, gemeten met xoi meter, en ik heb langere hoorns geplaatst voor de flaps, deze zitten vast en sluiten perfect.
 
YES...
Afgelopen dagen een grote doos ontvangen, met een blauw/zilvere Fortune erin.
Het was maar 9 weken wachten.
Maar het is een mooie kit, onderdelen zijn goed en doordacht gemaakt zelfs de trust pipe.
Als ik deze vergelijk met de foto`s van jou Wim, zijn er een paar kleine aanpassingen o.a. lichten die kunnen worden ingewerkt t.h.v. de wingtip op de aanvalsboord.
En is het aansturen van de flap´s aangepast zodat nu de servo push rod inwendig in de vleugel zit.
Blijkbaar blijven ze het toestel verder ontwikkelen.
Jammer minpuntje, er zit nog steeds geen manual bij
 
hmm, super!!! was niet op de hoogte van de laatste aanpassingen, maar idd goed dat ze'm verder door ontwikkelen. ben wel eens benieuwd naar foto's van de aansturing van de flaps.....

W.
 
Back
Top