Forum layout gewijzigd?

Status
Niet open voor verdere reacties.
hoe meer bende er komt hoe meer afbeeldingen en blokken ik ga blokken met adblock...
mijn pagina wordt alleen maar witter en witter ;)

kunt u mij de naam van dit forum noemen want ook die zie ik al niet meer :lol:

tevens kan ik de oranje en grijze mapjes ook wel uit zetten want die functie is ook al maanden defect..

geen nieuwe berichten en toch is het mapje oranje.. Right...

Heerlijk zeg dit beeld.
Lekker smal en helder, verfrissend
Goed gedaan Robert

Gelukkig, het ligt aan Robert, ik was bang dat ik teveel met Adblock, dpi, resolutie en charactersize had geprutst. Had ik net met Adblock Element Hiding Helper de kolom naast het forum verwijderd om het eigenlijke forum meer ruimte te geven, moet ik die kolom weer terugzetten omdat nu het forum rechts buiten beeld verdwijnt.

Laatst bewerkt:
op mobiel browsen is al helemaal bagger...

zijwaartss scrollen nu... :cry:

*ik dacht dat het niet slechter meer kon hier :lol: tegendeel is weer eens bewezen

wat een geklets over afbeeldingen en grootte! De letters zijn nog steeds even groot, alleen de regels zijn minder lang.

Sites als tweakers.net gebruiken dit ook al lang en het werkt prima. Minder vermoeide ogen omdat je geen x inch heen en weer hoeft te schieten van begin tot einde regel.

Moet zeggen dat ik dit wel prettig vind!
Zeker op me 23" beeldscermpje... Kan er nog gewoon een venster naast hebben (tweakers ;) )... NICE!

op mobiel browsen is al helemaal bagger...

Roept u mij???
;)

Wat een geklaag hier.
De ene heeft een half HD scherm maar gevuld, nou en; zet je er een ander forum naast.

De ander heeft een uitpuilend mobieltje.
Moet je maar niet stiekum in de baas zijn tijd (evt. achter een machine) verslaafd staan te doen.

De ene heeft een half HD scherm maar gevuld, nou en; zet je er een ander forum naast.

Ik heb geen 22" HD scherm gekocht om iets anders er bij te kunnen zetten .
Ik wil het gewoon op volle breedte zo als het nog was voor 2 dagen.

Op mijn tweede PC met 19" scherm moest ik scrollen voor de breedte .
Dit heb ik door een iets hogere resulutie kunnen verhelpen .

Mvg Johan

Pas je toch gewoon in de explorer het percentage aan ?
rechts onder staat iets van 100%, klik er eens op word het 125 150 175, of een zelf in te stellen waarde....

Op mijn 23" hd staat explorer standaard ook op 112%

Eerst bij 150% is het scherm weer vol (met koeie letters)

Daar voor heb ik dat scherm niet gekocht.
En ga ik op andere foren kan ik het weer terug zetten .

Robert moet het gewoon weer terug zetten.
Zijn alle problemen in 1 x opgelost .

Het MBF is het enigste forum over modelbouw waar alle 4 weken weer iets verandert .:-x

Mvg Johan

Even als user gepost:
Tja, mag je eens na gaan denken hoe dat komt!
Robert springt in op de behoefte van de gebruikers,(rellers?) en nu kom je er zelf achter dat het nooit goed is.

Ga je links willen anderen rechts, en zijn enkle de linkse gasten tevree... Andersom werkt hetzelfde!

Nog niet eens te spreken over het feit dat sommige users, Robert een trekpop vinden, hij moet maar dan wat die user wil!

Tja je zou maar Robert heten!

Nee een beetje meer empathie zal sommigen niet misstaan.
Daarnaast is het een mens algemeen iets, zich moeilijk, minder makkelijk, aan te passen aan veranderingen.
Meestal begint dit proces duideluike vormen aan te nemen vanaf het 30ste levensjaar.

Zelfde geld voor dat men meestal eerst kiest tot een hoop geblaat,en hoog van de toren blaast, en pas daarna over gaat tot het bedenken van oplossingen , welke de user ZELF kan nemen om het zoveel mogelijk AAN TE PASSEN, aan zijn of haar wensen...

En zelf als men nog de moeite neemt om het op een "normale" manier te brengen zie je altijd het probleem gezien vanuit de "ik" vorm en het "probleem", en niet vanuit een "oplossend gericht" idee...

Laten we zelfs nog even de filosofie van dit forum, buiten wege.....
(samenkomst mogelijkheid om over hobby te hebben, ipv plek om te lopen klagen)
Schiet me nog te binnen dast je ook nog een KEUS hebt om hier te komen of niet....
Was ooit iets met een post dat we hier te GAST zijn..

Edit, even het dik gedrukte weggehaald. Het is (lichtelijk storend), niet conform de nettiquette, en had het idee dat het de melding van mij als user, oindermeinde.

Laatst bewerkt:
...Nee een beetje meer empathie zal sommigen niet misstaan...

Eeuh, okay? Misschien je eigen postje iets aanpassen ;) ;) ? [edit, is volgens mij gebeurd] [nog eens edit... volgens mij nog niet]

@Johan (en anderen),

het is kort geleden aangepast. Zelfs met 13" schermpje is het nog vreemd (smal) kijken. Je reactie is begrijpelijk.
Waarschijnlijk moeten we gewoon even geduld hebben. Niet elke verandering is een verbetering, maar verandering is wel bedoeld om te verbeteren. Mocht de uitwerking niet zo positief zijn, dan word het zeker weten vanzelf weer teruggedraaid ;) .
Alle goede dingen komen langzaam. Wij als modelbouwers gaat niet samen met langzaam ;) , dus moeten we leren geduld te hebben...

Vriendelijke groeten,
Aldert

Laatst bewerkt door een moderator:
Nou das wel een heel zwart witte aannemening....
(heb er zelfs al een referentie naar gemaakt in mijn post van 13:05)

Mag aannemen, dat je wel begrijpt dat er met kritiek niets mis is, je kan er veel van leren, en ik niet alleen....
Het geeft inzicht, enkel de manier waarop men dit kritiek brengt, DAAR zit hem de kneep, bij sommigen.

Ook de manier van opvatten is een probleem, in dit medium. Het KAN zo zijn dat het heel anders bedoeld is dan dat jij het opvat. Of kan het zo zijn dat jij het anders bedoeld dan IK het opvat.

enfin...
Als je een keus maakt horen daar gevolgen bij, en dat is al eerder aangegeven, maar goed nog maar een keer, omdat ik niet duidelijk ben, of omdat men wellicht bewust iets uit het verband wil trekken.

Als je hier bent om enkel te "rellen",enkel hypothetisch gesteld, lijkt me deze overweging (jouw antwoord)
Dus als het je niet aanstaat blijf je maar weg :confused:
idd niet zo gek!, gelukkig gaat dit om een kleine minderheid..

Kom je hier voor je plezier, en zoals het forum bedoeld is, dan word meedenken zover ik weet, altijd op prijs gesteld, maar of er ook daadwerkelijk", een verschil zal maken???
Sms wel, zie de veranderingen van de laatste tijd, maar soms ook niet.

Ik raad men ook aan om even het bewuste stukje over het "te gast zijn" even weer doorneemt... Zal menigeen niet verkeerd doen. En das nog geheel algemeen bedoeld ook. Hier word "iets" uitgebreider ingegaan op mijn (bedoelde)tekstje van hierboven.

Ook vindt ik niet dat je de conclusie mag trekken dat als iets niet werkt, het automagische wordt teruggezet. Het ligt er maar net aan of dit in de visie past van de beheerder, en wat voor beweegreden (waarde) hij er aan hangt.....

Tuurlijk wil de beheerder een zo vrolijk mogelijk forum, maar vergeet niet dat het ZIJN forum is....En zeer waarschijnlijk het wel zal gebeuren, maar nogmaals, er klakkenloos vanuit gaan, is iets anders... Nogmaals, lees het stukje nog eens door, daar word evne iets uitgebreider stil gestaan bij dit feit.

Zet zelf eens een (groot) forum op, doe het een jaar, en ik hoor je graag weer.
Ik doe het iig NIET!

Overigings zie ik dat het wel behoorlijk offtopic gaat.....
Maar dat er duidelijk iets veranderd is aan de layout, dat lijkt me duidelijk, en is correct...
Dat er voor , en tegenstanders zijn, lijkt ook overduidelijk.
Dat er mensen zijn welke dat niets uit maakt,of geen zin hebben om te reageren, of een andere reden hebben om bewust niet te reageren, lijkt me ook aannemelijk.
Dit gezien het aantal views, maar dat het aantal reply's behoorlijk minder is.

Laatst bewerkt:
Is het niet zo dat sommigen onder ons allergisch zijn voor veranderingen?? Toevallig doe ik voor mijn werk iets met internet en raak ik soms een browser aan :) en uit onderzoek (jaja, wat ze zoal onderzoeken) blijkt dat een gecentreerde site die voor een bepaalde resolutie (op dit moment 1024x768) als beste uit de bus komt qua usability en in het overbrengen van de boodschap. In ieder bericht vna het forum zit ook een boodschap.

De opmerking dat je niet voor niets een groot scherm hebt, snap ik deels. Maar aan de andere kant heb je dit niet alleen met MBF. Wehkamp.nl, nu.nl, telegraaf.nl, tweakers.net (zomaar 4 sites opnoemend die het beste bezocht zijn in NL) zijn ALLEN gecentreerd en geoptimaliseerd voor een 1024 resolutie.

Dus geef het een week of 2 weken de tijd, wen eraan en dan is het klaar! En dat er iedere 4 weken iets veranderd.... tja, er gebeurt tenminste iets en het is niet een rctech of rcgroups waar niks mee gebeurt. Wacht vooral ook nog even af wat de aangekondigde ideeën zijn die Robert aangaf.

Just my 2 cents. Ik vind het een hele verbetering!!

Overigens ben ik het wel deels met Henri eens over de webrichtlijnen, alleen is de keuze natuurlijk aan Robert in hoeverre hij daarin wil meegaan! De webrichtlijnen kan je ook de 'best off' van nemen, want ze worden helaas niet zo vaak geupdate als dat er nieuwe technieken verschijnen....

Ik vind het nogsteeds een probleem oplossen dat niet bestond, met dat smalle gedoe.
Ben benieuwd wat dat speciaals dan wel moet wezen om dit zo te vernachelen.

En waarom zou ik er nog een browser naast plakken, daar hebben ze tabs voor uitgevonden.
Als ik het beeld doormidden splits is MBF.nl juist weer te breed, dus het schiet gewoon niet op.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back