FORUMLEDEN met NOSTALGIE......"vreemde" kisten (deel 2)

Göppingen Gö 8 uit 1939 (of 1940?) van "Sportflugzeugbau Göppingen Martin Schempp" (en Wolf Hirth) (nu: SCHEMPP - HIRTH Flugzeugbau GmbH, Kirchheim unter Teck)
Duits schaalmodel van de Dornier Do 214, voor het testen van het gedrag van de romp in het water, werd op het Bodenmeer, achter een speedboot omhoog getrokken.

De Göppingen Gö 8 was een schaalmodel van de Dornier Do 214 vliegboot gebouwd als studieobject in het project van de Dornier Do 214 lange afstands vliegboot, het toestel was geheel van hout gebouwd op een schaal van 1:5, het had een spanwijdte van 12 m.

Even tussendoor

Een aanvulling op opgave post nr.: 25

B-36 tracked gear.
800pxb36trackedgearedit.jpg

Door gebruik van nieuwere materialen is een tracked gear voor kleinere vliegtuigen haalbaar geworden. Minder gewicht en slijtvast.
30302876.jpg

37890391.jpg

Johannes

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik vraag me af wat dat invalidenkarretje onder dit vliegtuig moet?
Zo te zien kan je het vliegtuig vanaf schuiven.

Johannes

Weer helemaal goed ... dus Jaap (Jaapio) is aan zet, 5 minute sneller dan Johannes (Ariel) ...

Beriev BE-200

Beriev's Be-200 multipurpose amhibious aircraft was designed as a further development of the A-40 antisubmarine aircraft. The Be-200 has a 66 passenger or 8000 kg cargo capacity. Six aircraft have been launched to production at the Irkutsk Aviation Production Association. The first prototype flew on September 24, 1998.

Johannes

Laatst bewerkt door een moderator:
Nieuwe opgave

Dit vliegtuig is ontwikkeld voor een speciaal doel.
Het uitgangspunt was een goedkoop vliegtuig te bouwen.
Ik noem het een bij elkaar geraapt zooitje.

098tq.jpg

Johannes

mug

Hoi,
Is zeker een "leuk zooitje" , maar toch grappig als je zo'n "mug" in je tuin hebt en ook nog mag vliegen! Zie ook de Cri-Cri...:offtopic:, maar weer terug naar het ?
Mvrgrt, Max

Back