FORUMLEDEN met NOSTALGIE......"vreemde" kisten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Toch leuk dat de "artiest" gedisplayed wordt bij het afspelen van een MP3 ....

Staat er doodleuk "Hispano Suiza V8 model E .... en .... SE 5a" in mijn "displaytje" ...

Toch leuk dat de "artiest" gedisplayed wordt bij het afspelen van een MP3 ....

Staat er doodleuk "Hispano Suiza V8 .... en .... SE 5a" in mijn "displaytje" ...

:schrik::schrik::schrik::oops::oops::oops:

Ik dacht dat ik dat verwijdert had.

Idd. de Hispano Suiza op een SE-5a :thumbsup:

Volgens mij heeft dit toch echt gevlogen ....
huhhuh.jpg

Dus raden maar ....

Wie was aan de beurt na dit tussendoortje?:cool:
...eeeuh, ....eeeuh, morgen is Steffe weer terug en dat is de hoofdscheids. Laat-ie het maar lekker uitzoeken wie er echt aan de beurt is. Voorlopig ben ik als invaller ook morgen nog met vakantie, dus ik ben niet aansprakelijk voor eventuele onduidelijkheden. Ook volgens mij is het Dirk-met-de-enge-Avatar, maar ik kan het mis hebben.

[edit]alweer twee postings te laat. Heren, het is geen sneltyp-wedstrijd, hoor![/edit[]

Well dear gentlemen, it's a non Dutch airplane ..... and certainly no Fokker .....

Laatst bewerkt:
...eeeuh, ....eeeuh, morgen is Steffe weer terug en dat is de hoofdscheids. Laat-ie het maar lekker uitzoeken wie er echt aan de beurt is. Voorlopig ben ik als invaller ook morgen nog met vakantie, dus ik ben niet aansprakelijk voor eventuele onduidelijkheden. Ook volgens mij is het Dirk-met-de-enge-Avatar, maar ik kan het mis hebben.

[edit]alweer twee postings te laat. Heren, het is geen sneltyp-wedstrijd, hoor![/edit[]
Duidelijk Dirk hoor :)

Volgens mij heeft dit toch echt gevlogen ....
huhhuh.jpg

Dus raden maar ....

Ik wil het wel voor mijn vakantie opgelost hebben ....

Nog een kiekje
wieleke.jpg

Het moest "het vliegtuig van morgen" worden maar tomorrow kwam nooit voor dit vliegmachientje ....

Nope ... de "mijne" is (minstens) 10 jaar jonger ... hoewel toen de laatste van de "jouwe" (waarschijnlijk) werd gebouwd was de "mijne" al weer 5 jaar oud ...

Laatst bewerkt:
De naam van "mijn" vliegtuig lijkt een samentrekking van wat zich aan de onderkant en wat zich aan de bovenkant van het vliegtuig bevind .... maar het eerste deel van de naam is afkomstig van de tekenaar die een prijswinnend ontwerp gemaakt had, naar dit ontwerp is het vliegtuigeje gemaakt (de tekenaar was echter geen constructeur, slechts een "futuroloog", dus het kistje werd niet zo mooi als het prijswinnende ontwerp) ....

Het blad "RC Models" heeft er 'ooit' een tekening van gepubliceerd .....

Laatst bewerkt:
het is de wheelair

Wheelair
Puget-Pacific Airplane Co; Tacoma WA.

Wheelair III-A Drawing (company brochure) and photo (David Hatfield coll)
Wheelair III-A [NX31223] (Frank Rezich coll)

III-A 1947 = 4pClwM; 190hp Lycoming O-435 pusher; span: 37'0" length: 26'7" (>26'10") load: 1150# v: 140/120/52 range: 580 ceiling: 11,500'; ff: 4/?/47. Donald Wheeler. Also with 170hp Lycoming GO-290-AP. Prototype all-metal, twin-boom, rudderless twin-tail, tricycle-gear, post-war "plane of tomorrow" based on Wheeler's prize-winning design in a national magazine. Two-control system. Tomorrow never came, and company filed bankruptcy in 1949. $5,000-5,500; POP: 1 [NX31223] came out a bit boxier than the artist's sleek proposal.
http://www.aerofiles.com/_wh.html

fagotje

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back