FORUMLEDEN met NOSTALGIE......"vreemde" kisten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik had geen email gekregen... maar nu dus wel van deze post.
Ik zoek me rot, denk soms dat ik 'm heb maar dan is het weer net mis...

Hmmm... gaat nog niet echt hard... :rolleyes:

Weer wat extra info dan maar, hieronder een plaatje van de voorloper van de gevraagde kist:
voorloper.jpg

DIT IS DUS NIET HET GEZOCHTE TOESTEL!!!

Zal ook met jaartallen gaan gooien. Het hierboven getoonde toestel is uit 1913, het gevraagde toestel is twee jaar jonger.

Hierboven getoonde toestel gebouwd aan de andere kant van de grote plas, staat Indiana (waarschijnlijk het gevraagde toestel ook, maar dat weet ik niet 100% zeker)

Hieronder de eerder gegeven hintjes:
Hintje(s) dan maar :yes:
Voorloper van dit toestel had een deels open romp (achterste deel, vanaf rug piloot richting staart). Twee jaar later kwam de hier gezochte uitvoering met een dichte romp.

Net zoals de voorloper heeft ook deze versie een Hall-Scott V8 motor, deze keer echter 80Pk in tegenstelling tot de 60Pk waar de voorloper het mee moest doen.

Voor de volledigheid nogmaals plaatje van gevraagde toestel:
boeing_747.jpg

Hehe, ik heb 'm...:
1915.Riggs-Weeks.1913-Wehr.jpg

Een interessant weetje van dit toestel is dus dat het een van de eerste Amerikaanse vliegtuigen was met trekschroef... daarmee had ik het misschien wel eerder gevonden :-(
Even zoeken naar een nieuwe opdracht.

Nieuw opdracht (ik twijfel er maar niet aan dat mijn antwoord goed was... :p )
67574789f2f8cc71c.jpg

Eerste vlucht 1938. Dit ding had een 24 cylinder 1000 Hp motor aan boord... je zou denken, een racertje, maar hij was wel degelijk ontworpen als fighter, met 8 mitrailleurs.

Laatst bewerkt door een moderator:
ja ja dit is ook een bijzondere misschien dat hij al eens langs is gekomen dan sorry daarvoor.

Movie-Plane.jpg

fa-37_talon_040618-n-6817c-098.jpg

sommige mensen zeggen dat hij niet kon vliegen wat denken jullie?

groeten Matthijs

Hoho Matthijs... Eerst even een opdracht goed oplossen, dan pas die vliegende nachtmerrie van je posten... Of je krijgt ernstige ruzie met de 'scheids'...

Laatst bewerkt:
Hoho Matthijs... Eerst even een opdracht goed oplossen, dan pas die vliegende nachtmerrie van je posten... Of je krijgt ernstige ruzie met de 'scheids'...

nou nou matieplane:black:
grrrrrrrrrrrr

mare
je bent waarschijnlijk een nieuwe bezoeker op dit draadje....

dus...
welkom; :):):):):)

mare...
wel de regels volgen van dit draadje heeee
kijk maar eens op de eerste blz van dit draadje...

den scheids:cool::cool::cool::cool::cool::cool::cool::cool::cool:
steffe
(meestal alom tegenwoordig.... maar niet altijd...
vlug effe een warme grog drinken....
kben uitgeteld.....

om even over te gaan naar onze cameraman...bdoets;)

is zijn plaatje al geraden...?
ik denk het net...

we gaan verder met zijn plaatje

steffe

"Is zijn plaatje al geraden?"
Raden? Heren, heren, het ging hier om KENNIS hè... :rolleyes:

Is het jullie trouwens opgevallen bij die Riggs-Weeks biplane... die jeneverfles die onder de rechtervleugel in het gras staat? :bday:

Laatst bewerkt:
Enneuh Bart, volgens mij zat er een versie III in, dan is het "slechts" zo'n 800PK :mrgreen:

Nou ja... min of meer:
The **** was powered by a special Napier Dagger III 24-cylinder H-type engine of 805 nominal bhp, but capable of operation at plus 13 lb boost to give over 1,000 h.p. for take-off, driving a fixed-pitch two-blade propeller.

Is het jullie trouwens opgevallen bij die Riggs-Weeks biplane... die jeneverfles die onder de rechtervleugel in het gras staat? :bday:
Alle piloten waren in die tijd doorlopend stomdronken.
Was het niet om de angst weg te drinken, dan was het wel om niet kotsziek te worden van de wonderolie die in hun gezicht spatte.
Ik mag ze wel, die piloten :mrgreen:

Volgens mij heb ik het juiste toestel gevonden, eindelijk weer eens.
Het is de Martin Baker MB2. Dit toestel was bedoeld om aan de toestellen die op dat moment in dienst waren te vervangen. Om diverse redenen besloot het toenmalige oorlogsministery van Engeland om het project te stoppen en de voorkeur aan andere toestellen te geven. Toestellen zoals de Huricane en de Spitfire. Dat was een zware slag voor Martin Baker maar ze hebben zich goed gehouden en alles in het werk gesteld om zo veel mogelijk toestellen te bouwen om mee te helpen de oorlog te winnen. Martin Baker heeft toen vele andere toestellen gebouwd en zo toch meegewerkt aan de overwinning.
HIER vindt je meer over deze kist en de foto.

Dit is de nieuwe opgave die ik heb.
Welk vliegtuig is dit?

34478a893d07544.jpg

Alle piloten waren in die tijd doorlopend stomdronken.
Was het niet om de angst weg te drinken, dan was het wel om niet kotsziek te worden van de wonderolie die in hun gezicht spatte.
Ik mag ze wel, die piloten :mrgreen:
Dat klopt niet helemaal meer beste Clumsy. Dat van de angst zal zeker kloppen maar wonderolie werd toen al vrijwel niet meer gebruikt in vliegtuigen. Dat was eigenlijk alleen tijdens de eerste wereldoorlog en nog een poosje daarna. In de loop van de twintiger jaren is dat steeds minder geworden. De motoren die in vliegtuigen zoals in de spitfire stonden gebruikten al lang geen wonderolie meer.

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat klopt niet helemaal meer beste Clumsy. Dat van de angst zal zeker kloppen maar wonderolie werd toen al vrijwel niet meer gebruikt in vliegtuigen. Dat was eigenlijk alleen tijdens de eerste wereldoorlog en nog een poosje daarna. In de loop van de twintiger jaren is dat steeds minder geworden. De motoren die in vliegtuigen zoals in de spitfire stonden gebruikten al lang geen wonderolie meer.

Het ging dan ook over dit vliegtuig :)

1915.Riggs-Weeks.1913-Wehr.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back