Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Hintje(s) dan maar
Voorloper van dit toestel had een deels open romp (achterste deel, vanaf rug piloot richting staart). Twee jaar later kwam de hier gezochte uitvoering met een dichte romp.
Net zoals de voorloper heeft ook deze versie een Hall-Scott V8 motor, deze keer echter 80Pk in tegenstelling tot de 60Pk waar de voorloper het mee moest doen.
Nieuw opdracht (ik twijfel er maar niet aan dat mijn antwoord goed was...)
- This picture was made with the support of the U.S. Navy and was the first picture to film a completely fictional military aircraft on an actual carrier.
- The aircraft carriers used in the film are the USS Carl Vinson and the USS Abraham Lincoln
Is die van Matthijs uit een film? Ik ken 'm in elk geval niet...
Hoho Matthijs... Eerst even een opdracht goed oplossen, dan pas die vliegende nachtmerrie van je posten... Of je krijgt ernstige ruzie met de 'scheids'...
Enneuh Bart, volgens mij zat er een versie III in, dan is het "slechts" zo'n 800PK![]()
The **** was powered by a special Napier Dagger III 24-cylinder H-type engine of 805 nominal bhp, but capable of operation at plus 13 lb boost to give over 1,000 h.p. for take-off, driving a fixed-pitch two-blade propeller.
Nou ja... min of meer:
Alle piloten waren in die tijd doorlopend stomdronken.Is het jullie trouwens opgevallen bij die Riggs-Weeks biplane... die jeneverfles die onder de rechtervleugel in het gras staat? :bday:
Dat klopt niet helemaal meer beste Clumsy. Dat van de angst zal zeker kloppen maar wonderolie werd toen al vrijwel niet meer gebruikt in vliegtuigen. Dat was eigenlijk alleen tijdens de eerste wereldoorlog en nog een poosje daarna. In de loop van de twintiger jaren is dat steeds minder geworden. De motoren die in vliegtuigen zoals in de spitfire stonden gebruikten al lang geen wonderolie meer.Alle piloten waren in die tijd doorlopend stomdronken.
Was het niet om de angst weg te drinken, dan was het wel om niet kotsziek te worden van de wonderolie die in hun gezicht spatte.
Ik mag ze wel, die piloten![]()
Dat klopt niet helemaal meer beste Clumsy. Dat van de angst zal zeker kloppen maar wonderolie werd toen al vrijwel niet meer gebruikt in vliegtuigen. Dat was eigenlijk alleen tijdens de eerste wereldoorlog en nog een poosje daarna. In de loop van de twintiger jaren is dat steeds minder geworden. De motoren die in vliegtuigen zoals in de spitfire stonden gebruikten al lang geen wonderolie meer.